W celu uatrakcyjnienia obsługi bocznicy szlakowej na makiecie Karnina Gorzowskiego, do parku wagonowego trafił specjalnie przygotowany model węglarki serii „Es”. Modernizacja wagonu polegała na wykonaniu z jednej strony drzwi, które będą posiadały możliwość otwierania się. Wszystko po to, aby można było zainscenizować operację ręcznego rozładunku węgla z wagonu. W tym celu powstał dodatkowy wkład z imitacją częściowo rozładowanego węgla i zamontowanymi figurkami dwóch robotników z łopatami. Scenariusz wygląda tak:
1. Na bocznicę zostaje podstawiony załadowany węglem wagon.
2. Po jakimś czasie obsługa makiety za pomocą magnesu wyjmuje ładunek węgla i umieszcza w węglarce wkład z węglem podczas wyładunku. Drzwi wagonu zostają otwarte.
3. Krótko przed przyjazdem kolejnego pociągu zbiorczego z wagonu magnesem usuwa się wsuwkę z węglem w trakcie wyładunku, zamyka drzwi i próżny wagon oczekuje na zabranie przez pociąg.
Operacja wykonania otwieranych drzwi pociągnęła za sobą konieczność większej modernizacji wagonu. Z racji tego, że fabryczna podłoga znajdowała się wyżej przez znajdujący się pod nią balast, musiała ona zostać usunięta i jako obniżona, wykonana na nowo. Burty wagonu otrzymały solidne zawiasy wykonane z drutu stalowego 0,3 mm. Zwinięte z mosiężnego drutu 0,3 mm tulejki zamocowane na drzwiach stworzyły drugą część zawiasów. Na drzwiach pojawiły się wykonane na nowo imitacje ryglowania. Kompromisowo, górna belka blokowania drzwi została zamocowana na stałe, bez możliwości ruszania się. Wszystko po to, aby usprawnić czynności przy obsłudze wagonu. Model otrzymał dodatkowo szereg nowych, typowych dla tej serii wagonów detali. Nowe oznakowanie pochodzi z firmy EFC-loko. Figurki robotników Preiser zostały zmodernizowane przez dodanie nowych, bardziej filigranowych łopat .
Wspólnymi siłami razem z Romkiem wykonaliśmy również model taśmociągu, który dopełnia scenę wyładunku węgla na hałdę lub ciężarówkę.