• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK ZNTK Flotoma

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
5.496 5 0
#1
Wzorem innych forumowiczów założyłem wątek poświęcony mojemu taborowi i pracami z nim związanymi.
Na początek zaprezentuję model wagonu bagażowego D. Powstał na bazie modelu Fleischmanna. Oznaczenia pochodzą z zestawu kalek ze strony www.kalkomanie.com. Zdaję sobie sprawę, że numer wagonu, daty mogą być fikcją. Innego rozwiązania nie znalazłem. Nie mniej układ rozmieszczenia oznaczeń, ich zawartość powinna już odpowiadać oryginałowi z ówczesnej epoki. Umieszczając oznaczenia wzorowałem się na fabrycznych wagonach PKP z IV epoki oraz nielicznymi zdjęciami z Internetu i literatury.
Zdjęcia z budowy i dużo cennych informacji o podobnych wagonach znajdują się tutaj:
http://forum.modelarstwo.info/threads/wagon-bagażowy.22410/page-2#post-426232

D_002.jpg

D_001.jpg
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
120 3 0
#2
Ciekawym jest rozmieszczenie numeru na pudle wagonu. Jest tu wystarczająco dużo miejsca mimo to. Jakiemu wagonowi zatem odpowiadają te kalki?
 

Maxeus

Znany użytkownik
Reakcje
251 4 0
#3
U Ciebie Tomku, podobnie jak u Fenixa oraz wielu kolegów nie tylko z tego forum, przyjemnie jest podglądać efekty prac modelarskich - pozdrawiam i czekam na kolejne prezentacje :)
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.240 30 1
#4
Tomek model wyszedł rewelacyjnie! Gratulacje!
[DOUBLEPOST=1432941873,1432941531][/DOUBLEPOST]
Ciekawym jest rozmieszczenie numeru na pudle wagonu. Jest tu wystarczająco dużo miejsca mimo to. Jakiemu wagonowi zatem odpowiadają te kalki?
Kalki odpowiadają wagonowi bagażowemu. A taki układ numeru był podyktowany brakiem miejsca ( takie oznaczenia były też stosowane na wagonach "boczniakach") Wyjaśnił to p.Krzysztof Koj w temacie o wagonie bagażowym- proszę spojrzeć na link jaki podał Tomek wyżej. Tam jest wyczerpująca odpowiedź Pana Krzysztofa.
 
OP
OP
Flotoma

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
5.496 5 0
#5
Jak Zbyszek napisał, taki układ rozmieszczenia bocznego opisu wagonu powinien odpowiadać tej konstrukcji. Należy też pamiętać, że zgodnie z zasadami w wagonie z otwartymi drzwiami oznaczenie powinno być nadal widoczne.
W międzyczasie trwają prace przy "jedynce" z IV epoki. W zasadzie wagon jest gotowy do malowania. Największej modyfikacji uległa ściana czołowa, z której usunąłem drabinki, oryginalne uchwyty sygnałowe. Zaślepiłem otwory po drabinkach. Wyszło również że boczne okna na ścianach czołowych również powinny zostać zaślepione. Z dolnego pasa ścian bocznych usunąłem nitowanie. Na podstawie zdjęć z Internetu wynika, że im dłużej wagon był eksploatowany na PKP zmienione powinny być również wywietrzniki na dachu. Dorobiłem nowe pomosty przejść międzywagonowych, ponieważ oryginalne zgubiły się. Załączam również zdjęcie z albumu: Die letzten Dampflokomotiven der Polnischen Staatsbahnen, A.Askanas, na którym widać trochę szczegółów wagonu. Jak widać, boczne oznaczenie nie zostało umieszczone na środku, prawdopodobnie przez uchwyty do mocowania tablicy kierunkowej pociągu.

Ai_001.jpg


Ai_002.jpg
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.240 30 1
#6
Tomku widzę,że wagonów ciągle przybywa(y) Ale to dobrze Twoja Ok1 będzie miała co ciagnąć.
Jak zawsze czekam na kolejne fotki z przebudowy;)
Pozdrawiam
 
OP
OP
Flotoma

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
5.496 5 0
#7
Wspomnienie zimy z początku tego roku (dla ochłody na obecne upały), czyli skończony wtedy wagon brankard U na bazie zestawu od EFC Loko. Model dostał cieniowanie wykonane na etapie malowania. Na koniec we wszelkie zagłębienia doszła warstwa "wash-a".

Bra_001.jpg

Bra_002.jpg

Bra_003.jpg

Bra_004.jpg
 
OP
OP
Flotoma

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
5.496 5 0
#8
Mogę zaprezentować skończone wagony Ai oraz Ay, czyli "jedynki" wykonane z przerobionych modeli Roco, odzwierciedlające stan z epoki IV-tej na PKP. Wagon Ai w stanie przed malowaniem został zaprezentowany wyżej. Względem przedstawionego tam stanu zmieniłem jeszcze wywietrzniki dachowe. Najistotniejsze przeróbki w modelu Ay to zdarte i wykonane z drutu poręcze na pudle. Zaślepiłem okna dachowe, zlikwidowałem oryginalne drabinki i poręcze na ścianach czołowych. Na dachu odzwierciedliłem linie podziału na łączeniach arkuszy blachy. Uchwyty sygnałowe pochodzą z asortymentu firmy Weinert.

001.jpg

002.jpg

003.jpg

004.jpg

005.jpg
 

Bipa966

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 69 32
#10
Za każdym razem jak patrze na modele Mistrza Toma , to serce zamiera :) Co by nie napisac...i tak będzie za mało. Zatem takie pytanko poboczne ... czy ten Fleś to 5074 K? A jaki nr maja te uchwyty Weinerta? Dziekuje za odpowiedz
 
OP
OP
Flotoma

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
5.496 5 0
#11
Fajnie, że podobają się :) Obydwa modele to Roco ze starszych wypustów (ale już z kinematyką krótkiego sprzęgu). Koledze udało się zakupić je dla mnie jako używane. Numerów konkretnych nie mogę podać. Boczniak pod kątem formy odpowiada modelowi Roco 45535. Jedynka odpowiada numerowi: Roco 45568. Formy do tych dwóch wagonów istnieją już od wielu lat, dlatego można ich szukać w malowaniu różnych zarządów. Mój boczniak posiadał malowanie OBB (Austria).
Uchwyty Weinerta mają numer: 8261.
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.539 252 31
#12
Czyli nowa dziedzina się otwiera ,konwersje profesjonalne wagonów, to są arcydzieła Tomku i warto wiedzieć ,ze rynek jest ogromny.
Tu warto powiedzieć nie tylko postarzanie ,ale konwersja detali i tu pole do popisu.
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.240 30 1
#14
Podejrzewam Walter ( Tomek to na pewno zweryfikuje),że to wyrób Modelbahnmanufaktur.
Możesz to kupić
tutaj - http://modellbahnzentrum-uerdingen....r-Typ-Y--Bghw-.html&XTCsid=53f468b0a948aff26d...
tutaj-http://moba-shop24.de/Spur-H0/Bauteile/Wagen/Dachluefter-800-fuer-Typ-Y-Bghw-usw-DR-CSD-MAV-PKP-usw-12-St::311.html
tutaj-https://www.elriwa.de/produkte/bauteile-mmc/spur-h0/47562/mmc-670039-dachluefter-800-fuer-typ-y
Ja kupowałem kiedyś tutaj-http://www.makieciarz.pl/mmc-670039-wywietrzniki-dachowe-drcsdmavpkp-id-71983.html
 
OP
OP
Flotoma

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
5.496 5 0
#15
Można spytać skąd wywietrzniki na tym Ai? Gotowy produkt czy własne dłubanie?
Jak Zbyszek napisał, to są właśnie te wywietrzniki.

Czyli nowa dziedzina się otwiera ,konwersje profesjonalne wagonów, to są arcydzieła Tomku i warto wiedzieć ,ze rynek jest ogromny.
Tu warto powiedzieć nie tylko postarzanie ,ale konwersja detali i tu pole do popisu.
Zgadza się Janusz, możliwości przeróbek w wagonach jest mnóstwo. Gorzej z czasem na to i dokumentacją do oznaczeń.
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.707 56 5
#18
Tomek oglądam te zdjęcia i powiem ,że widać bardzo precyzyjną ,przemyślaną i staranną pracę jaką włożyliście w te moduły . Mistrzostwo świata i okolic .
 
OP
OP
Flotoma

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
5.496 5 0
#19
a co przesuwane jest d pierwszej skrzyni od lewej?
Tak do końca nie rozumiem pytania :) Na drugim zdjęciu widać dwa niezależne pakiety. Każdy pakiet składa się z dwóch segmentów połączonych se sobą płytami dokręcanymi do czół na czas transportu. Pierwotny plan połączenia czterech segmentów w jeden pakiet nie wypalił, bo okazałoby się to za ciężkie do transportu dla jednej osoby. Mam nadzieję, ze coś wyjaśniłem :)
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.539 252 31
#20
W skrzyni prawej widzę pręt gwintowany zapewne służący do obrotu obrotnicy ,proste ,
a także podobny pręt występuje w skrzyni lewej ,czemu służy ta przekładnia?
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 13
Tabor 2
Tabor 3
Tabor 9
Tabor 9

Podobne wątki