Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
22.04.2023r. Warszawa Gdańska. EU160-006 na czele IC "Zielonogórzanin" za chwilę wyruszy do Zielonej Góry.
Na przybycie składu, na peronie, czekała solidna rzesza podróżnych. Nie mogłem się powstrzymać i również zrobiłem zdjęcie, bowiem przypomniały mi się "stare dobre czasy", kiedy taki widok był codziennością.
Dzisiejszy poranek...w drugim planie widać gdzie ( Warszawa Wschodnia),
E4DCUd 004...
...stoi sobie już chyba trzeci dzień ( na moment cyknięcia foty)...
Pierwsze zdjęcia wielosystemowego Griffina na 200 km/h
PKP Intercity kupi w Newagu nie 10, lecz 15 wielosystemowych elektrowozów zdolnych poruszać się z prędkością 200 km/h. Producent pokazał pierwsze zdjęcia budowanego pojazdu z numerem 001.
Ciekawostki z Facebooka - Miłośnicy fotografii kolejowej/Emil Domińczak #NEWAG E4DCU #EU160-011 w okazjonalnej okleinie "RMF - Daj się ugościć" prowadzi pociąg specjalny 53200/1 "Daj się ugościć w Krakowie" relacji Gdynia Główna - Kraków Główny. Skład zbliża się do stacji Płyćwia od strony Skierniewic jadąc torem lewym w kierunku przeciwnym do zasadniczego.
W tym roku cała promocja w postaci okleiny zarówno lokomotywy oraz wagonów dostała jeszcze większej palety barw. Pociągi oprócz wyżej wspomnianego będą uruchomione jeszcze w dniach:
8 lipca: Warszawa Wschodnia – Kielce – Kraków Główny – Tarnów – Nowy Sącz
22 lipca: Poznań Główny – Ostrów Wielkopolski – Katowice – Kraków Główny – Zator
29 lipca: Wrocław Główny – Opole Główne – Gliwice – Katowice – Kraków Główny – Tarnów
01-07-2023r. EU160-025 Przejeżdża torem łącznikowym z Gdyni Postojowej w kierunku lokomotywowni Grabówek przez stację Gdynia Port. Na pudle hasło - BEZPIECZEŃSTWO - ważna sprawa, na kolei to podstawa!
ET43 PKPC ma również dwa pantografy a obsługuje 3kV DC i 25kV AC. Podobnież lokomotywy 350, 362, 363, 371 (3kV, 15kV) z sieci CD/ZSSK. Ilość pantografów (2 a nie 4) w tym przypadku nie ma znaczenia.