• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie ZNLE Griffin

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.543 34 1
Heloł. Zdjęcie jak zdjęcie. Bardziej mi zależy na podzieleniu się odczuciami. Tydzień temu przejazd z Poznania do Warszawy okazał się być bardzo dużym wyzwaniem. Pociągi z Berlina bardzo długo stały w Rzepinie (~130min). Czekały bowiem na skomunikowanie z pociągami z uchodźcami wracającymi do Polski - tak przynajmniej twierdził pracownik informacji. Trochę mnie to zdziwiło, bo dzień wcześniej pociąg w odwrotnym kierunku również się opóźniał z powodu uchodźców jadących do Berlina. Ponieważ zdaniem kolejarzy sytuacja była "nowa" i nie można było określić jak duże będzie finalne opóźnienie zdecydowałem się wrócić Dionizosem z Gorzowa Wielkopolskiego do Warszawy Gdańskiej. Większość trasy tego pociągu pokrywała się z opóźnionymi IEC (zdegradowanymi tymczasowo do IC). Być może dlatego nasz maszynista prowadzący Gryffina nie chcąc utknąć gdzieś w oczekiwaniu na wyprzedzenie przez spóźnialskiego EIC/IC sprawiał wrażenie jakby stosował skrócony rozkład jazdy. Nie pamiętam aby kiedykolwiek pociąg przyspieszał tak, że przesuwał się telefon na płaskim stoliku. Ta lokomotywa to jakiś szatan! Popylała tak, że do wszystkich stacji pośrednich przyjeżdżaliśmy przed czasem. Wymęczony "eco-drivem" warszawskich SKM-ek w Dionizosie oszalałem z zachwytu. To była szaleńczo szybka jazda, bez gwałtownego hamowania z pełnym poczuciem bezpieczeństwa i bez zmarnowania choćby sekundy. EIC nas nie dogonił - nie miał szans. Choć wolę mordkę Gam, to od tygodnia uważam, że Gryffin z NEWAG-u to naprawdę niesamowita lokomotywa.
Dionizos.jpg
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.863 79 12
Heloł. Zdjęcie jak zdjęcie. Bardziej mi zależy na podzieleniu się odczuciami. Tydzień temu przejazd z Poznania do Warszawy okazał się być bardzo dużym wyzwaniem. Pociągi z Berlina bardzo długo stały w Rzepinie (~130min). Czekały bowiem na skomunikowanie z pociągami z uchodźcami wracającymi do Polski - tak przynajmniej twierdził pracownik informacji. Trochę mnie to zdziwiło, bo dzień wcześniej pociąg w odwrotnym kierunku również się opóźniał z powodu uchodźców jadących do Berlina. Ponieważ zdaniem kolejarzy sytuacja była "nowa" i nie można było określić jak duże będzie finalne opóźnienie zdecydowałem się wrócić Dionizosem z Gorzowa Wielkopolskiego do Warszawy Gdańskiej. Większość trasy tego pociągu pokrywała się z opóźnionymi IEC (zdegradowanymi tymczasowo do IC). Być może dlatego nasz maszynista prowadzący Gryffina nie chcąc utknąć gdzieś w oczekiwaniu na wyprzedzenie przez spóźnialskiego EIC/IC sprawiał wrażenie jakby stosował skrócony rozkład jazdy. Nie pamiętam aby kiedykolwiek pociąg przyspieszał tak, że przesuwał się telefon na płaskim stoliku. Ta lokomotywa to jakiś szatan! Popylała tak, że do wszystkich stacji pośrednich przyjeżdżaliśmy przed czasem. Wymęczony "eco-drivem" warszawskich SKM-ek w Dionizosie oszalałem z zachwytu. To była szaleńczo szybka jazda, bez gwałtownego hamowania z pełnym poczuciem bezpieczeństwa i bez zmarnowania choćby sekundy. EIC nas nie dogonił - nie miał szans. Choć wolę mordkę Gam, to od tygodnia uważam, że Gryffin z NEWAG-u to naprawdę niesamowita lokomotywa.
Zobacz załącznik 883567
Co do Griffina, to idealnie pasuje "Mały, ale wariat..."

Pozdr,...

ps. co do ecodrivea ( mam nadzieję, że bez literówek) czasem mam to samo odczucie, ale stać kilka minut w peronie bo rozkład, to pozostawię bez komentarza;)
 

barman_2000

Aktywny użytkownik
Reakcje
213 7 0
Tak, ta lokomotywa w połączeniu z pociągami pasażerskimi jest mega mocna. Trzeba naprawdę uważać bo z lekkim pociągiem można tak przyspieszać że ludzie się mogą poprzewracać.

Co prawda czysto na papierze husarz jest mocniejszy, ale ma inna charakterystykę momentu i pomimo że też jest to mocna lokomotywa nie przyspiesza aż tak dobrze.
 

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.780 12 2
Co prawda czysto na papierze husarz jest mocniejszy, ale ma inna charakterystykę momentu i pomimo że też jest to mocna lokomotywa nie przyspiesza aż tak dobrze.
Charakterystyką momentu silników asynchronicznych trójfazowych nie za bardzo da się manewrować. W zasadzie jest "stała" dla tej konstrukcji (mam na myśli jej kształt). Można jedynie inaczej poruszać się w zakresie sterowania częstotliwością, mniej bądź bardziej agresywnie na granicy przeciążenia i poślizgu zestawów kołowych.
Różnica w mocy obu lokomotyw wynika z maksymalnej prędkości Husarza, która wynosi przecież 200 km/h przy niemal identycznej sile pociągowej obu maszyn. Różnica wynosi 10 kN na korzyść Griffina.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.907 527 30
Różnica w mocy obu lokomotyw wynika z maksymalnej prędkości Husarza, która wynosi przecież 200 km/h przy niemal identycznej sile pociągowej obu maszyn. Różnica wynosi 10 kN na korzyść Griffina.
Tylko że moc mierzy się kilowatami (kW), ew. końmi mechanicznymi (KM). Rozumiem, że te 10 kN to właśnie ta niewielka różnica siły pociągowej - a jaka jest różnica mocy?
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.863 79 12
Linia kolejowa nr 13 ( w 34,7 kilometrze...mniej więcej ) szlak Mińsk Mazowiecki -Grzebowilk , KievExpres na haku duetu EU160 011+003...
20220508_210905.jpg

(stopklatka z kadru do filmiku jaki mam zamiar skleić)

Pozdrawiam,...

ps. zaznaczę, że dodatkowe wyrazy wdzięczności należą się mej Lepszej Połowie, ponieważ cierpliwie czekała na kontynuację przejażdzki rowerowej przy okazji której powstał ten kadr (mimo wtórnego opóźnienia pociągu ).
 
Ostatnio edytowane:

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.863 79 12
Kiev Expess na haku EU160 007+004...po staremu pisząc łącznica pomiędzy podg Stojadła( lk 2) - podg Kędzierak(lk 13)...obecnie linia wewnętrzna stacji Mińsk Mazowiecki...
VideoCapture_20220512-221751.jpg

( stopklatka z filmiku który będę kleić)

Pozdrawiam,...
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 7
Koleje w Polsce 5
Koleje w Polsce 29
Koleje w Polsce 47

Podobne wątki