• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie ZNLE Griffin

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.863 79 12
Bolutku, co do wyglądu Griffina..., to aby uzyskać konieczne papiery dopuszczające do ruchu musi spełniać określone normy...
Mniemam, że chodzi Ci o czoło i zgarniacz.
Otóż w razie "W" zgarniacz musi wytrzymać uderzenie w potencjalną przeszkodę, a kabina ma stanowić klatkę bezpieczeństwa...
Pomijam absorbery mające przejąć część energii ze zderzenia...

Pozdrawiam,...
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.704 392 7
Bolutku, co do wyglądu Griffina..., to aby uzyskać konieczne papiery dopuszczające do ruchu musi spełniać określone normy...
Mniemam, że chodzi Ci o czoło i zgarniacz.
Otóż w razie "W" zgarniacz musi wytrzymać uderzenie w potencjalną przeszkodę, a kabina ma stanowić klatkę bezpieczeństwa...
Pomijam absorbery mające przejąć część energii ze zderzenia...

Pozdrawiam,...
Pełna zgoda - a kiedy pomyślę co dzieje się z lokomotywami na przejazdach kolejowo-drogowych, jakie przeszkody muszą pokonywać dzięki fantazji polskich szoferów - to w zasadzie tak zaprojektowane czoło lokomotywy przestaje mnie dziwić...
I to już bez żadnej ironii...
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.863 79 12
O ile dobrze pamiętam to dodatkowo lub przedewszystkim wpływ na wygląd Gryfina mialy przepisy o Interoperacyjnosci (TSI) - gdzie chyba* są określone 4 scenariusze zderzeniowe.

Pozdrawiam,...


*) podkreślam ... o ile dobrze pamiętam, specem w tej dziedzinie nie jestem
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.442 486 107
Tak sobie myślę, nie wiem czy dobrze...że lokomotywa ma pochłaniać siłę uderzeniową i głównym celem jest ochrona wagonów. No bo przy dużej prędkości i czołowym zderzeniu to raczej maszynista dużych szans nie ma. Ale lok pochłania całą siłę uderzeniową przez co chronione są wagony i pasażerowie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.908 527 30
lokomotywa ma pochłaniać siłę uderzeniową i głównym celem jest ochrona wagonów
Gdyby tak było, to lokomotywa powinna się składać w harmonijkę, poświęcając życie maszynisty. A jednak konstruuje się je tak, żeby ostoja przejęła uderzenie, a to, co jest wyżej, było w miarę możliwości chronione. Temu służą też masywne czołownice, często dodatkowo wyposażone w urządzenia zapobiegające (a raczej ograniczające) tzw. wspinaniu się jednego pojazdu na drugi, czy inaczej mówiąc, spiętrzaniu się pojazdów. Widać to szczególnie w zespołach trakcyjnych i wagonach silnikowych, to takie elementy przypominające tarkę do prania.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.863 79 12
Najpierw ilustracje do tematu...
KM vs. SKM (EN 76/ ELF 4-człon vs. 19WE)
Zdjęcie-0035[1].jpg ... Zdjęcie-0037[1].jpg Zdjęcie-0041[1].jpg Zdjęcie-0044[1].jpg

W obu wypadkach widoczne zadziałanie absorberów ( w 19 WE widoczne kwadratowe "zderzaki" na wysokości tarczy sprzęgu, w ELFie w tym samym rejonie). Po "wyklepaniu" oba EZT są nadal w ruchu...

27WE po zderzeniu/ przycierką ze ścianą na Lotnisku ...
Clipboard01.jpg ...
Z powodu geometrii pudła wymiana dwóch członów...

Też to samo 27WE, druga kabina...W-wa Wesoła...
IMG_20140215_084432[1].jpg ...
Widoczny jak popatrzeć wnikliwiej "plaster miodu" mający być elementem pochłaniającym energię ( widać go w miejscu pęknięcia w rejonie 27we-009 pomiędzy reflektorami). Po "Wesołej" wymieniono trzeci człon...EZT w ruchu...

Ten sam wypadek, EN 57 1623 AKM ( tzw "chinka")
IMG_20140217_132933[1].jpg ... IMG_20140217_132704[1].jpg ...
Finalnie cały człon złamał się wg założeń projektowych, na drugim członie widoczne z bliska były wybrzuszenia na poszyciu... EZT wycofany.
Zderzenie było przy około 55-60 km/h

Tak więc widać na tych przykładach zmiany idące w przepisach, które wymuszają założenia projektowe.

Pozdrawiam,...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.908 527 30
Tak, ale tam nie widać tych charakterystycznych powierzchni z poziomymi "ryflami", które mają się zazębić i nie pozwolić na "wskoczenie" jednego pojazdu na drugi.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 7
Koleje w Polsce 5
Koleje w Polsce 29
Koleje w Polsce 47

Podobne wątki