• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Wisła Obłaziec

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#61

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.342 18 9
#63
Jeśli chodzi o długość listewek to miałem dylemat, bo na drugim moście w Wiśle mostownice zachodzą na kratownicę mostu...
Ale te mosty mają nieco inną konstrukcję. U ciebie wygląda, że mostownice przy tej długości byłyby podparte w 4 punktach.
Barierki są rzeczywiście po zewnętrznej stronie konstrukcji mostu, ale pomost kończy się od strony wewnętrznej. Wstęp na most jest i tak zabroniony osobom nieupoważnionym, więc owa przestrzeń nie jest tu szczególnie krytyczna.

P.S.
Rację ma @Andrzej Harassek , to nie są normalne mostownice. Gdy powiększyłem jedno z twoich zdjęć, to wygląda to jak jakieś "ogryzki" podoczepiane po bokach, żeby było na czym podeprzeć prowadzone mostem rury i przewody. :confused:

most.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
EVB420 12

EVB420 12

Aktywny użytkownik
BGM
Reakcje
878 1 0
#64
Ale te mosty mają nieco inną konstrukcję. U ciebie wygląda, że mostownice przy tej długości byłyby podparte w 4 punktach.
Barierki są rzeczywiście po zewnętrznej stronie konstrukcji mostu, ale pomost kończy się od strony wewnętrznej. Wstęp na most jest i tak zabroniony osobom nieupoważnionym, więc owa przestrzeń nie jest tu szczególnie krytyczna.

P.S.
Rację ma @Andrzej Harassek , to nie są normalne mostownice. Gdy powiększyłem jedno z twoich zdjęć, to wygląda to jak jakieś "ogryzki" podoczepiane po bokach, żeby było na czym podeprzeć prowadzone mostem rury i przewody. :confused:

Zobacz załącznik 724189
Czy teraz jest poprawnie?
Skróciłem wcześniejsze listewki, tak żeby nie zachodziły na kratownicę.
Ze względu na sztywność całości zdecydowałem, że owe "ogryzki" będą jako cała listewka.
IMG_6345.JPG

IMG_6347.JPG

IMG_6349.JPG

IMG_6350.JPG
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.287 247 30
#66
Jeszcze bym sprawdził miernikiem ,
czy blaszki Ostbahna plus odbojnice podczas jazdy taboru nie mają zwarcia , krócej czy nie stykają się blaszki ryflowane z odbojnicami , jeśli tak,
to może wystąpić zwarcie
 
OP
OP
EVB420 12

EVB420 12

Aktywny użytkownik
BGM
Reakcje
878 1 0
#67
Jeszcze bym sprawdził miernikiem ,
czy blaszki Ostbahna plus odbojnice podczas jazdy taboru nie mają zwarcia , krócej czy nie stykają się blaszki ryflowane z odbojnicami , jeśli tak,
to może wystąpić zwarcie
Takie sprawdzenie wykonywałem już przy "produkcji" odbojnic i blach :)

W międzyczasie udało się wykonać blachy przeciwwykolejnicowe, pomalować całość i przyciąć większość potrzebnych desek na pomosty (będą cięte na krótsze):
IMG_6377.JPG


IMG_6378.JPG

IMG_6380.JPG

I przymiarka na module:
IMG_6389.JPG
 
OP
OP
EVB420 12

EVB420 12

Aktywny użytkownik
BGM
Reakcje
878 1 0
#68
Powstały pomosty:
IMG_6403.JPG

IMG_6404.JPG

które na module prezentują się tak (jak narazie tylko przymierzone):
IMG_6394.JPG

IMG_6399.JPG

IMG_6397.JPG


Pozostaje wykonać barierki, dozbroić most w niedoklejone elementy i dopieścić ostatecznie torowisko :)
 
OP
OP
EVB420 12

EVB420 12

Aktywny użytkownik
BGM
Reakcje
878 1 0
#70
Dostawia profili z Plastruct'a umożliwiła wykonanie barierek, które są wzorowane na oryginale:
IMG_6413.JPG

IMG_6414.JPG

IMG_6415.JPG

IMG_6415-001.JPG

Fotograf Preisera dla porównania wysokości barierki:
IMG_6418.JPG


Teraz pozostaje pomalować barierki i dopieścić całą konstrukcję mostu przed ostatecznym zamontowaniem na module :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#74
Powstał stojak na płozy hamulcowe
Bardzo ładnie to wygląda, ale ja nie widziałem takich w naturze (co nie znaczy, że takich nie ma). Te, które widziałem, miały kształt dwóch poziomych, równoległych prętów, między które od góry wkłada się płozy. Dzięki temu łatwo jest potem płozę wyjąć, chwytając za jej uchwyt. Tak, jak u kolegi EVB420 12, żeby zdjąć płozę ze stojaka, trzeba praktycznie użyć dwóch rąk, co w pracy może nie być zbyt wygodne.
 
OP
OP
EVB420 12

EVB420 12

Aktywny użytkownik
BGM
Reakcje
878 1 0
#75
Bardzo ładnie to wygląda, ale ja nie widziałem takich w naturze (co nie znaczy, że takich nie ma). Te, które widziałem, miały kształt dwóch poziomych, równoległych prętów, między które od góry wkłada się płozy. Dzięki temu łatwo jest potem płozę wyjąć, chwytając za jej uchwyt. Tak, jak u kolegi EVB420 12, żeby zdjąć płozę ze stojaka, trzeba praktycznie użyć dwóch rąk, co w pracy może nie być zbyt wygodne.
Dziękuję za cenną uwagę. Zastanawiałem się nad zbudowaniem takiego stojaka, ale zasugerowałem się produktem Weinerta:
https://www.makieciarz.pl/weinert-3205-plozy-hamulcowe-na-stojaku-id-72812.html
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#76
Być może takie, jak Weinerta, też gdzieś są, a może np. tylko w Niemczech? Ja tylko napisałem o tym, co widziałem i co pamiętam.
 

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.642 133 3
#77
Możemy iść w kierunku pokaż mi zdjęcie że tak nie jest ale przejrzałem dwa filmy na YT bo pamiętałem że gdzieś to widziałem. Również proste do zrobienia ;)

1596366870044.png


1596366930076.png

A tutaj link do filmu
 

Podobne wątki