• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Wesołe przypadki MIKOTA 1

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.201 27 1
A ten elektrowozik to na tor normalny, czy na wąski? Na górnośląskiej wąskotorówce takich było kilka sztuk. W Rudach stoi (a czasem jeździ) taki egzemplarz Siemensa.
 

JakubR

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.338 3 0
A ten elektrowozik to na tor normalny, czy na wąski? Na górnośląskiej wąskotorówce takich było kilka sztuk. W Rudach stoi (a czasem jeździ) taki egzemplarz Siemensa.
No nie zgodzę się, Siemens z Rud to całkiem inny typ, a elektrowóz od Piotrka to pojazd z linii Jugowice-Walim.

A na marginesie ten siemens ostatni raz jeździł za życia śp. Jarosława Łuszcza, on jako ostatni z naczelnikostwa lubił "bawić" się taborem. Wtedy trójkąt do obracania był nonstop w użyciu, to se ne vrati..
 
Ostatnio edytowane:

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.201 27 1
No nie zgodzę się, Siemens z Rud to całkiem inny typ, a elektrowóz od Piotrka to pojazd z linii Jugowice-Walim.

A na marginesie ten siemens ostatni raz jeździł za życia śp. Jarosława Łuszcza, on jako ostatni z naczelnikostwa lubił "bawić" się taborem. Wtedy trójkąt do obracania był nonstop w użyciu, to se ne vrati..
A kiedy to było, bo kilka lat temu widziałem w Rudach, jak jeździł, ciągnąc wagon z agregatem prądotwórczym?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.984 577 30
No nie zgodzę się, Siemens z Rud to całkiem inny typ, a elektrowóz od Piotrka to pojazd z linii Jugowice-Walim.
Być może model kolegi @MIKOT 1 to nie jest elektrowóz z Rud, tego nie wiem, ale na pewno nie jest to model elektrowozu z kolei Jugowice - Walim. Ten ostatni jest normalnotorowy, a model kolegi Piotra to jakaś wąskotorówka. Fakt, że nieco podobny, ale to nie to samo.
 

JakubR

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.338 3 0
A kiedy to było, bo kilka lat temu widziałem w Rudach, jak jeździł, ciągnąc wagon z agregatem prądotwórczym?
Oj...chyba to były lata 2012-13. Może jeszcze przed 2020 na jakiejś industriadzie odpalali go , ale nie wydaje mi się to za pewnik. Leci ten czas okropnie szybko jakoś.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
4.719 101 132
Tak, to wąskotorówka.

Zakupiłem taką oto BR 93 Roco od @Kerims . Bardzo ładny parowóz, fajnie, cicho jeździ, silniczek ma dźwięk małego (cichego) odkurzacza:ROFL:.
IMG_20250611_112719.jpg

Niestety modele Roco z tamtego okresu produkcji mimo gniazda dekodera, nie mają przewidzianego miejsca na sam dekoder i podobnie jak w E18 jedyne miejsce, gdzie może być zamontowany to kabina. Chociaż w tym przypadku dekoder już był.
IMG_20250611_115343.jpg
IMG_20250611_115401.jpg
IMG_20250611_115437.jpg
IMG_20250611_115452.jpg
IMG_20250611_115515.jpg

Nówka.
IMG_20250611_115656.jpg

Małe porównanie z TKt1 Piko. Maszyny niby takie same a jednak inne.
IMG_20250611_184813.jpg
IMG_20250611_184857.jpg

Przede wszystkim BR 93 Roco jest dłuższa, a przecież to jest taki sam typ parowozu:niepewny:
IMG_20250611_184948.jpg

Podsumowując, model Piko jest w dużej mierze z metalu i sprawia wrażenie solidnego. Natomiast model Roco jest w zdecydowanej większości z plastiku przez co jest dużo lżejszy i mniej starannie spasowany np. silniki parowe się delikatnie poruszają, nie są na sztywno połączone z ramą modelu. Na szczęście nie wpływa to na właściwości jezdne, ale biorąc model do rąk da się to wyczuć.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.984 577 30
Przede wszystkim BR 93 Roco jest dłuższa, a przecież to jest taki sam typ parowozu
Nie jest to dokładnie ten sam typ. BR 93 Roco to model pruskiego parowozu T 14.1 (BR 93.5-12), którego długość wynosi 14 500 mm, na PKP był to TKt2. Model Piko to TKt1, czyli T 14 (BR 93.0-4), który był krótszy, 13 800 mm. Nie wiem, czy różnica długości modeli zgadza się z oryginałami w skali, ale nie jest to błąd żadnej z firm.
 

Beobachter

Znany użytkownik
Reakcje
5.016 10 2
Nie jest to dokładnie ten sam typ. BR 93 Roco to model pruskiego parowozu T 14.1 (BR 93.5-12), którego długość wynosi 14 500 mm, na PKP był to TKt2. Model Piko to TKt1, czyli T 14 (BR 93.0-4), który był krótszy, 13 800 mm. Nie wiem, czy różnica długości modeli zgadza się z oryginałami w skali, ale nie jest to błąd żadnej z firm.
Trochę pisałem o tym tu : https://forum.modelarstwo.info/threads/dobra-kolekcja-na-4.51898/post-913928
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.201 27 1
Oj...chyba to były lata 2012-13. Może jeszcze przed 2020 na jakiejś industriadzie odpalali go , ale nie wydaje mi się to za pewnik. Leci ten czas okropnie szybko jakoś.
Pewnik. Jeździł, jak pisałem, a nawet gdzieś w necie walają sie zdjęcia z tego przejazdu. Było to na pewno przed przedłużeniem linii do Stodół, bo oblot składu był na stacji Paproć.
 

ABP

Aktywny użytkownik
Reakcje
131 0 0
A ten elektrowozik to na tor normalny, czy na wąski? Na górnośląskiej wąskotorówce takich było kilka sztuk. W Rudach stoi (a czasem jeździ) taki egzemplarz Siemensa.
To wąski tor. Z tego, co udało mi się ustalić, identyczny lub podobny jeździł już po wojnie w Zakładach Górniczo-Hutniczych Orzeł Biały (785mm, AEG 1196/1912).
 
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
4.719 101 132
Skończony wagon bagażowy. Miałem do niego kalki, które już wcześniej nałożyłem, teraz zabezpieczyłem całość lakierem.
IMG_20250614_220532.jpg

Ruszyła akcja waloryzacji parowozów. Robienie zacieków washem, cieniowanie proszkami oraz farbami, a na koniec lakiery matowe oraz satynowe. Efekt końcowy jest trwały i realistyczny, niektóre parowozy są ubrudzone mniej, a inne bardziej.
Być może zdjęcia tego nie oddają, ale parowozy nie są w całości matowe. Boki kotłów, budek maszynisty, tendrów oraz dymnice są pomalowane lakierem połyskowym. Natomiast cała reszta jest pokryta lakierem ultra mat.

Tutaj proces robienia zacieków na tendrze, bez żadnego lakieru.
IMG_20250622_194541.jpg
IMG_20250626_105328.jpg
IMG_20250626_105637.jpg
IMG_20250626_105811.jpg
IMG_20250626_105819.jpg
IMG_20250626_105957.jpg
IMG_20250626_105959.jpg
IMG_20250626_110003.jpg
IMG_20250626_110006.jpg
IMG_20250626_110103.jpg
IMG_20250626_110802.jpg
IMG_20250626_110903.jpg
IMG_20250626_110912.jpg
IMG_20250626_105348.jpg
IMG_20250626_105226.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
MIKOT 1

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
4.719 101 132
Dzisiaj zakupiłem najnowszy wypust Piko, czyli wagon pasażerski z epoki IIIb z przydziałem do Łodzi Kaliskiej. Dziwnym trafem ten model przeszedł bez echa, a według mnie jest wart uwagi. Jest zaskakująco dobrze wykonany i w dobrej cenie.
IMG_20250701_205101.jpg
IMG_20250701_205122.jpg
IMG_20250701_205144.jpg
IMG_20250701_205343.jpg

Jeśli miałbym oceniać wszystkie wagony z serii Piko Classic to ten jest zdecydowanie najlepszy. Nie ma się do czego przyczepić. Detale są przestrzenne i filigranowe, czego na próżno szukać w innych modelach.
IMG_20250701_205218.jpg
IMG_20250701_205238.jpg
IMG_20250701_205423.jpg
 

Mormegil

Aktywny użytkownik
Reakcje
832 48 0
Dzisiaj zakupiłem najnowszy wypust Piko (...) Dziwnym trafem ten model przeszedł bez echa, a według mnie jest wart uwagi. Jest zaskakująco dobrze wykonany i w dobrej cenie.
Jako to bez echa? Modelmania dopiero co zmieniła mi status z dostępny od 28 czerwca na dostępny od 28 lipca. To gdzie Kolega go zakupił?

Pozdrawiam,
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.956 54 2
Wiem - trochę nie do końca na temat, ale...
Ten ciekawy wagon ma jest chyba pochodzenia saksońskiego.
Koledzy, czy ktoś posiada te wagony w malowaniu kolei saksońskich (ep. I) oraz DRG (ep. II) i mógłby się podzielić ich zdjęciami :love:. Czy Piko w ogóle wydało takie wagony?