• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Warsztat - Brodagaz

Lec Go (Bartek)

Znany użytkownik
Reakcje
11.609 67 1
Kapitalnie wygląda ta amatorska dłużyca :D Świetny pomysł na model .
Powiem szczerze nie zagłębiałem się odnośnie strony systemu plandeki więc zrobiłem jak zrobiłem, patrząc jednak ze wzgledów logiki i bezpieczeństwa to jednak lepiej jak na stałe jest zamocowana od strony kierowcy gdyż, kierowca chwyta dzwignię i od razu idzie na drugą stronę gdzie na końcu musi plandekę przymocować linkami do burty , więc bezpieczniej jest jak tą czynność robi od strony pobocza, całkiem inna kwestią jest to że teoretycznie nie wolno wyjechać na drogę publiczną z niezabezpieczonym ładunkiem :)
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo to raczej odwrotnie trzeba myśleć . Znaczy się przeważnie ładunek zabezpiecza sie na placach do tego przeznaczonych , rzadko kiedy zdarza się to na ulicy . Elementy które wystają do trzymania zwiniętej plandeki wraz z nią sama przeważnie parę centymetrów wystają . To mogło by powodować kolizje z innymi ciężarówkami na wąskich drogach które dość często się zdarzają ,a wiadomo że od prawej strony zawsze jakiś bufor jest . Jeżdżąc po naszym kraju zauważyłem też pewne lokalne interpretacje przepisów . W wielu miejscach ile byś nie wiózł musi być plandeka , a np. w Stolicy często widzę wywrotki które mają ładunek równo z burta i jadą bez plandeki założonej .
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
W robocie 6
W robocie 2
W robocie 7
W robocie 14
W robocie 33

Podobne wątki