Hydralowi to jeszcze trochę brakuje do statusu Narodowego Archiwum Cyfrowego
Ale do rzeczy - wagon za lokomotywą ciut podobny, bo konstrukcja z tych samych lat, ale różnią go przede wszystkim 3 cechy: jest krótszy, dwuosiowy i ma szersze okna (co z resztą wyróżnia go spośród wszystkich ówcześnie produkowanych wagonów). Ten sam 'widokowy' wagon widać również na moście nad Bystrzycą na innym wstawionym obrazku.
Potwierdzenie wyglądu wagonów zdjęciami to chyba tylko w marzeniach... W tamtych latach o zdjęcie pociągu nie było łatwo, i zwykle zaszczyt spotykał jedynie lokomotywę. Wyjątek to fotografie fabryczne/prasowe, ale te pokazywały nowe konstrukcje, a nie próchniejące pudła. Tym większy szacunek dla Krzysztofa za odtwarzanie go na podstawie strzępów (czasami dosłownie) informacji.
Do rzeczy:
Ze znanych mi zdjęć wagonów typów odpowiadających modelom Fleischmanna to: w
składzie pociągu Kolejki Sowiogórskiej (z 'archiwum cyfrowego'
)
oraz takie niewyraźnie cudo:
Zobacz załącznik 112891
Jeszcze mała uwaga odnośnie tytułu: "Wagony osobowe typu Bi, Ci, Ciy, BCiy, Oy" - te oznaczenia literowe to ich
serie, oznaczające parametry eksploatacyjne (różne typy wagonów mogą nosić te same serie). I ponieważ wyraźnie wyszczególniono literkę '
i' - wagony nieprzechodnie (boczniaki) wjazdu tu nie mają