• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagonowy hyde park na PKP (po 1945 roku)

Fictorque

Aktywny użytkownik
Reakcje
542 0 0
Nowości na PKP:
(...) typ producenta najpewniej N-230-00, (...)
Jeżeli to jest ich dokument autoryzacyjny:
https://eratv.era.europa.eu/Eratv/Home/View/51-163-0002-0-002
To będzie to typ N-230-01 (tak wiem, wielka różnica XD)
A mogłoby się zgadzać Bo papiery mają daty sprzed 2-3 miesięcy akurat tak z bezpiecznym zapasem na wypuszczenie gotowych wagonów dla PKPC.

Czyli będą to wagony identyczne do platform Laude z 2015 roku. NL-LAU 37 84 4594 (Tylko wagony Laude w 80% nie mają hamulca ręcznego)

Edit:
według GCU: https://gcubureau.org/signatories/
zakres numerów to 100 egzemplaży:
31 51 4508 281-6 do 31 51 4508 380-6
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
55 0 0
Jeżeli to jest ich dokument autoryzacyjny:
To będzie to typ N-230-01
Tak, widziałem twój wątek na grupie uicstock :p W przypadku N-221-00 (Sggnss 80', czteroosiowy) i N-221-01 różnicą był, patrząc na specyfikację, minimalny promień łuku (75m vs 150m). A jednak, wagony z R=75m występowały w wersji z i bez hamulca ręcznego oraz bez lub z otworami inspekcyjnymi, żeby zajrzeć do wózka.

Edit, bo wyszedł edit:
Świeża sprawa z GCU, w piątek nie było :>
 

Jerrrrycho

Użytkownik
Reakcje
55 0 0
Podwójna ciekawostka.

Od czasu wyjścia krajowego rejestru pojazdów kolejowych z UTK ciekawiły mnie platformy podkontenerowe 629Z (Sggrs(s) 80') niebędące na stanie PKP Cargo, których początek EVN zaczynał się prefiksem "33 51 4960".


Na poniższym filmie widać od 0:54 platformy typu 629Z wyprodukowane przez EKK Wagon z Ostrowa Wlkp.
Część z nich zarejestrowana jest w Słowenii na przewoźnika Adria Kombi (wyróżnik SLO-AK).
Numery wagonów są w zakresie 33 79 4960 001-5 do 086-6, z wyłączeniem 045-2, 052-8 i 059-3.

Pozostałe wagony są zarejestrowane w Polsce, ich zarządcą jest EKK Wagon. (PL-EKKW). Wypożyczone są one do powyższego przewoźnika.
Poszczególne numery wagonów to:
33 51 4960 404-3
33 51 4960 417-5
33 51 4960 419-1
33 51 4960 493-5

Dodatkowo, w 0:15 jest wagon 37 80 4951 333-6 zarejestrowany na CD Cargo (D-ČDC), nieznanej mi konstrukcji, mający ponad 27m długości ze zderzakami.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.395 463 29
Widzę, że francuskie elektrowozy w Słowenii mają się dobrze i dalej są w ruchu, a przynajmniej tak było rok temu. Ich odpowiedniki SNCF już dawno wycofano z eksploatacji.
 

Fictorque

Aktywny użytkownik
Reakcje
542 0 0
Dodatkowo, w 0:15 jest wagon 37 80 4951 333-6 zarejestrowany na CD Cargo (D-ČDC), nieznanej mi konstrukcji, mający ponad 27m długości ze zderzakami.
To chyba będą wagony dawnego AAE obecnie VTG:
https://karow900.startbilder.de/bil...enk-containertragwagen-mit-der-nr-37-riv.html
https://www.tosh-railways.com/Wagons/Country/80-db-germany/400-499/490-499/i-9BxV5q5/A

Na wgk podpisali go typ 80.6, ale to raczej miało oznaczać Sggrs 80' typ 6.
http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=22576&mode=search&sessionid=3hrui4fg9g4s7mu7vvl7orlnk2
 

Jerrrrycho

Użytkownik
Reakcje
55 0 0
Dzięki za uzupełnienie. Z materiału zdjęciowego widzę, że długość tego Sggrsa to 27100mm - taka sama jak w 624Za.
Ponieważ wagony o podobnej konstrukcji pudła z pierwszej dekady XXI w., takie jak 9-576 Tatravagonki dla Metransu, czy Sggrs 734 z LOSTR Louny mieszczą się w długości <=26.8m, wychodzę z tezą, że powyższy wagon jest starszy i pochodzi z drugiej połowy lat 80. XX w.; mógł on być wyprodukowany przez chorzowski Konstal i/lub został stworzony w oparciu o znormalizowaną dokumentację, tak jak wagony 1415, Eanosy o dł. 15,74m, czy Sgns 60', czego przykładem jest ostrowski 434Z.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.288 61 2
Konstrukcyjnie to wygląda na pochodną 17W czyli węglarki. Czy była to jakaś fabryczna odmiana czy przebudowa tego nie wiem. Czy ten wagon stoi na torze normalnym czy szerokim.
 

route

Aktywny użytkownik
Reakcje
415 2 0
Konstrukcyjnie to wygląda na pochodną 17W czyli węglarki. Czy była to jakaś fabryczna odmiana czy przebudowa tego nie wiem.
Dokładnie tak, "Atlas wagonów towarowych" Pawła Terczyńskiego podaje przy opisie wagonów 17W taką informację:
Oprócz węglarek dostarczonych dla PKP, na zamówienie hutnictwa w okresie 1957-1964 wykonano 257 platform 17WZ bez burt.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.288 61 2
To raczej wygląda na przeróbkę z weglarki 17W bo ma otwory do mocowania słupków. 17WZ już chyba gdzieś w tym wątku się pojawiły jako wagony przemysłowe i one nie miały otworów na śruby jeśli dobrze pamiętam. Także czołownice są chyba przebudowane pod sprzęg samoczynny. Oryginalne 17W chyba nie były dostosowane do jego zabudowy
 

Podobne wątki