Seria 6 zdjęć prezentujących tory stacji
Warszawa Praga w
1977 r. Źródło: Narodowe Archiwum Cyfrowe.
Jak widać (w nawiązaniu do niezwykle nowatorskiego tematu "Lotne stany Kempola) już 43 lata temu Kolega Marek miał swojego poprzednika, który robił zdjęcia "z góry"
Na zdjęciach mozaika wagonów towarowych, zarówno 2- jak i 4- osiowych, od platform różnego typu, w tym budowy specjalnej (do przewozu kontenerów, samochodów), poprzez węglarki (w tym "talboty" czy "szutrówki), wapniarki, "gruszki" i chłodnie, na wagonach krytych i cysternach kilku typów kończąc. Dla spostrzegawczych i wytrwałych, niezła zabawa w rozpoznaniu typów wagonów. Dostrzec można także dźwig kolejowy, lokomotywy SM42 i ST44 oraz inne "smaczki" jak choćby samochody Fiat 125p czy Zastava (zapewne wersja montowana w Polsce czyli 1100p) czy ciągniki gąsienicowe (spychacze
) stojące na platformach.
Niezwykłe zdjęcia dokumentujące historię stacji. Moją uwagę zwróciło zwłaszcza kilka wagonów, w tym trzy wagony z których:
1. pierwszy to zapewne wagon kryty budowy specjalnej (obcego przewoźnika ?)
2. następnie dwa wagony kryte chyba niemieckiej budowy (Oppeln ?), przerobione na wagony gospodarcze / techniczne (?), w tym jeden z dodatkowymi drzwiami na jednym końcu, pod którymi są schodki.
3. oraz chłodnia z "płaskim" dachem, w porównaniu do innych tego typu wagonów widocznych na zdjęciach.
Może ktoś mógłby powiedzieć coś więcej na temat tych wagonów, których sylwetki wykadrowałem na końcu serii zdjęć.