Aby napewno to wagon 205S? Inny kształt wsporników pod zaczepy promowe, inna tablica przestawcza hamulca, inne (prawdopodobnie) średnice zderzaków.
Na dwoje babka wróżyła.
Zderzaki to akurat rzecz nabyta, mogły być wymieniane w trakcie napraw.
Ale prześledźmy inne elementy konstrukcyjne wagonu:
- szersze słupki boczne, od dołu ucięte poziomo (jak tu:
https://polska-org.pl/5349537,foto.html) wskazują na typ 1S lub 205S,
- trójkątny kształt wspornika pod drzwiami rozładunkowymi sugeruje typ 10S/1 lub 205S,
- oczkowe zaczepy promowe wskazują bardziej na starszy typ 1S, gdyż od lat 60-tych fabrycznie montowano już haki UIC,
- Duże tablice przestawcze hamulca są właściwe dla typu 1S, który pierwotnie posiadał hamulec Westinghouse'a,
- Granice obciążalności (A: 20,0t B/C: 21,0t) odpowiadają tym, które miała wapniarka 1S. Wagon nie ma "S" ani w tabelce, ani w oznaczeniu serii, więc jego Vmax=80 km/h, właściwa dla 1S i 10S/1. 205S miały już Vmax=100km/h,
- Powierzchnia ładunkowa 22,0m2 (jeśli dobrze widzę) odpowiada wapniarce 1S i 10S/1. 205S miały 22,5m2.
- Natomiast budowa i wyposażenie podwozia (spawane koziołki resorowe, podwójne wieszaki UIC, 12-calowy cylinder typowy dla hamulca Oerlikon'a) odpowiada już nowocześniejszym wersjom 10S/1 lub 205S.
Składając to wszystko do kupy, założyłbym, że jest to wapniarka 1S z ok. 1951 r., która w latach 60-70 przeszła modernizację układu biegowego upodabniającą ją do typu 205S. Podobnym modernizacjom poddawano węglarki 3W i 4W, oparte na tej samej konstrukcji podwozia.