..... no i dotarł, i to wczoraj wieczorem, i tak jak wszyscy przypuszczali TYLKO kontenery są chińskie (oprócz mnie , bo nie wiedzieć czemu widziałem już swoimi oczami wagony chińskie na polskich torach . Można przypuszczać, że wagony są kazachskie (trasa wiedzie przez Kazachstan, Rosję i Ukrainę), a na granicy przejęły je oczywiście lokomotywy LHS.
https://wiadomosci.onet.pl/swiat/pi...-do-slawkowa-przebyl-niemal-10-tys-km/dsc2vk0
...swoją drogą, tytuł powyższego artykułu "Pierwszy pociąg dotarł z Chin do Sławkowa, przebył niemal 10 tys. km", i tekst, do którego podałem w/w link, w tym cytuję "Do Sławkowa (Śląskie), gdzie kończy się wiodący ze Wschodu szeroki tor kolejowy, dotarł w niedzielę pierwszy pociąg z 45 kontenerami z Chin - podała wieczorem spółka PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa (LHS), będąca operatorem tej linii. Z chińskiego miasta Xi’an pociąg jechał 12 dni".... sugerują, tak jak pisałem wcześniej, że to niby ten sam pociąg który wyruszył z Xi'an.... a tu przecież chodzi TYLKO o przewożone towary. No cóż, "złapałem" się na medialnie brzmiący tytuł bez choćby wstępnej analizy, czy jest to w ogóle możliwe.... a swoją drogą czy może ktoś już dopatrzył się, jakie wagony tam przyjechały (kazachskie ?, rosyjskie ?).
Mi udało się jedynie znaleźć trzy zdjęcia pociągu ruszającego 24 grudnia 2019 z Xi'an, w tym dwa na stronie chińskiej (tłumacz Google pomógł ). Wynika z nich, że na starcie pociąg prowadzony był chińską lokomotywą DF7 6048 typu DF7B (Dongfeng typu 7B) [[wg. chińskiej Wiki - niestety w innych językach nie ma: ciężka lokomotywa manewrowa Co'Co' na tor 1435 mm opracowana przez Pekin Erqi Locomotive Factory w 1990 (rozwinięcie typu DF7), produkowana do 1998 r. w ilości 215 szt. (nr lokomotyw: 3001-3143; 6001-6072); wymiary: dł. 17 800 mm. / wys. 4 750 mm. / szer. 3 344 mm.; masa własna: 135-138 t.; silnik wysokoprężny: 12V240ZJ-5 /lub 12V240ZJ-7 od lokomotywy nr 3029/ o mocy 1840 kW; silnik trakcyjny typ ZQDR-410 o mocy 1470 kW; max. prędkość 100 km/h.; siła pociągowa max. 428 kN, ciągła 308 kN]]
https://zh.wikipedia.org/wiki/%E4%B8%9C%E9%A3%8E7B%E5%9E%8B%E6%9F%B4%E6%B2%B9%E6%9C%BA%E8%BD%A6
Na poniższych zdjęciach widać, że lokomotywa ma na przedzie baner na którym pisze m.in. Xi'an China - Sławków Poland, jednak prawdopodobnie, lokomotywa ta tylko formowała / wyprowadzała pociąg z terminalu w Xi'an, a na dalszej trasie w Chinach prowadziła go jakaś inna lokomotywa liniowa (elektryczna ?), choć trzeba zaznaczyć, że seria DF7B może również prowadzić pociągi liniowe.
https://wiadomosci.onet.pl/swiat/pi...-do-slawkowa-przebyl-niemal-10-tys-km/dsc2vk0
...swoją drogą, tytuł powyższego artykułu "Pierwszy pociąg dotarł z Chin do Sławkowa, przebył niemal 10 tys. km", i tekst, do którego podałem w/w link, w tym cytuję "Do Sławkowa (Śląskie), gdzie kończy się wiodący ze Wschodu szeroki tor kolejowy, dotarł w niedzielę pierwszy pociąg z 45 kontenerami z Chin - podała wieczorem spółka PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa (LHS), będąca operatorem tej linii. Z chińskiego miasta Xi’an pociąg jechał 12 dni".... sugerują, tak jak pisałem wcześniej, że to niby ten sam pociąg który wyruszył z Xi'an.... a tu przecież chodzi TYLKO o przewożone towary. No cóż, "złapałem" się na medialnie brzmiący tytuł bez choćby wstępnej analizy, czy jest to w ogóle możliwe.... a swoją drogą czy może ktoś już dopatrzył się, jakie wagony tam przyjechały (kazachskie ?, rosyjskie ?).
Mi udało się jedynie znaleźć trzy zdjęcia pociągu ruszającego 24 grudnia 2019 z Xi'an, w tym dwa na stronie chińskiej (tłumacz Google pomógł ). Wynika z nich, że na starcie pociąg prowadzony był chińską lokomotywą DF7 6048 typu DF7B (Dongfeng typu 7B) [[wg. chińskiej Wiki - niestety w innych językach nie ma: ciężka lokomotywa manewrowa Co'Co' na tor 1435 mm opracowana przez Pekin Erqi Locomotive Factory w 1990 (rozwinięcie typu DF7), produkowana do 1998 r. w ilości 215 szt. (nr lokomotyw: 3001-3143; 6001-6072); wymiary: dł. 17 800 mm. / wys. 4 750 mm. / szer. 3 344 mm.; masa własna: 135-138 t.; silnik wysokoprężny: 12V240ZJ-5 /lub 12V240ZJ-7 od lokomotywy nr 3029/ o mocy 1840 kW; silnik trakcyjny typ ZQDR-410 o mocy 1470 kW; max. prędkość 100 km/h.; siła pociągowa max. 428 kN, ciągła 308 kN]]
https://zh.wikipedia.org/wiki/%E4%B8%9C%E9%A3%8E7B%E5%9E%8B%E6%9F%B4%E6%B2%B9%E6%9C%BA%E8%BD%A6
Na poniższych zdjęciach widać, że lokomotywa ma na przedzie baner na którym pisze m.in. Xi'an China - Sławków Poland, jednak prawdopodobnie, lokomotywa ta tylko formowała / wyprowadzała pociąg z terminalu w Xi'an, a na dalszej trasie w Chinach prowadziła go jakaś inna lokomotywa liniowa (elektryczna ?), choć trzeba zaznaczyć, że seria DF7B może również prowadzić pociągi liniowe.
- 2
- 3
- Pokaż wszystkie