Bardzo dziękuję za zaangażowanie w próbie ustalenia typu wagonu / wózków. Może napiszę co mi się udało kiedyś ustalić:
Dodatkowo znalazłem zdjęcia takich samych wagonów
Zdjęć tego typu cystern jest o wiele więcej, kiedyś sortowałem zdjęcia tych wagonów wg kodu
Zagkks (33 80 7920) na poniższej stronie:
https://gingespotting.smugmug.com/Germany/ZCoded-80/Zagkks-7920/i-6pdH5Pw
...gdzie dostępne są zdjęcia tej rodziny cystern, w tym różnych przewoźników, w dobrej rozdzielczość, oczywiście poszukując na nich tabliczek znamionowych producenta, ale niczego nie udało mi się odkryć... Mogę tylko przyłączyć się do tego co napisano wyżej, bo opierając się na zdjęciach do których link podałem wyżej, cysterny te mają długość 16,2 m. lub 18,0 m., występują także z osłoną przeciwsłoneczną, a ich numeracja sugeruje, że były wyprodukowane w całkiem sporej liczbie - oceniając po numerach, które są po 7920, a których zakres zaczyna się od 0xx do niemal 9xx. Co do wózków, oceniłem je na niemieckie typu
WU 83 (DB BA 575), wg strony
http://www.drehgestelle.de/6/pf_p64.html
...ale tu jednak pozostała niepewność, bo nie dał bym sobie ręki obciąć, że to te wózki. Jeżeli były by to one, to sam wózek opracowany jest w 1983 r., tak więc cysterny pochodzą zapewne z połowy lat 80-tych, a biorąc pod uwagę ilość wybudowanych egzemplarzy, ostatnie mogły być wyprodukowane nawet na początku lat 90-tych. Wynika z tego, że to dość popularny w Niemczech wagon, jednak jak na złość nie wiem co to za typ
bo jakoś nigdzie nie można tego namierzyć.... próbowałem kombinować, np. opierając się na typach cystern ze strony Tankwagonu
http://www.tankwagon.pl/tabor/
...ale nie doszedłem do jakiś konstruktywnych wniosków czy ustaleń....
przy czym WASCOSA ma 18m rozstawu wózków
Oczywiście to zapewne małe przejęzyczenie, bo 18,0 m to całkowita długość wagonu pomiędzy zderzakami
Daszki na cysternach do gazów skroplonych raz są, a raz nie i to na wagonach tego samego typu. Co do przepisów pytanie nie do mnie. Możliwe, że pewne ładunki ich wymagają, a inne nie
Oczywiście wiem, że kod
23-1965 to kod skroplonych węglowodorów, czyli niemal w 100% LPG, głównie mieszanki propan-butan, ale na przedstawionej przeze mnie cysternie jest też obok tajemnicze
AK 206. W dodatku cysterny do LPG w większości posiadają osłony przeciwsłoneczne (może dojść do samozapłonu przy podwyższonej temperaturze), oraz, co zrozumiałe, malowane są białą farbą, najlepiej odbijającą promienie słoneczne (najmniej nagrzewającą się), dlatego cysterna WASCOSA z kodem 23-1965, pomalowana na niebiesko, w dodatku bez osłony przeciwsłonecznej nieco mnie zaskakuje (choć wiem, że są inne zdjęcia tego typu cystern, również niebieskich). W sumie, to ciekawe dlaczego większość cystern do LPG ma osłony przeciwsłoneczne, a niektóre nie.... Kombinowałem trochę, że może to wagony tylko do Mieszaniny C, czyli prawdopodobnie do propanu technicznego (a nie typowej mieszaniny propanu-butanu) ale te zawiłości chemiczne i analiza różnic pomiędzy poszczególnymi mieszaninami (A, B, C, D) nie na wiele się zdały, bo pomimo różnic w ciśnieniu, temperaturze zapłonu itp. itd. wszystkie LPG są łatwopalne i niebezpieczne w transporcie, a cysterny przeznaczone do ich przewozu moga przewozić chyba wszystkie mieszaniny, a nie tylko wybrane.... Tak więc niebieska WASCOSA z serii numerycznej 33 80 7920 xxx-x nadal mnie intryguje