To możliwe. Swoją wiedzę oparłem o artykuł poświęcony wagonom typu 1C w "Świat Kolei" 1/2002. W świetle podanych tamże informacji interesujący nas wagon powstał w 1956 r. w zakładach ZNTK Ostrów Wlkp. z nr fabr. 55. Służbę rozpoczął w DOKP Stalinogród (czyli Katowice) z ozn. Ohxt 050 554. Od 1967 r. otrzymał ujednolicony nr wg norm UIC, ściślej 51 51 99-27 051-0 Zhx, zdeklasowany w okresie późniejszym wyłącznie do ruchu krajowego z ozn. 50 51 99-27 051-1 Zhx (po 1985 r. ozn. serii zmieniono na 'Z'). Wg przywołanego źródła, skreślono go z inwentarza w styczniu 1994 r. na cele gospodarcze. Ostatnim przydziałem była jak już wspominałem DOKP Wrocław. Także wszystko by się zgadzało... z wyjątkiem miesiąca.
...a jeszcze "ściślej", wagon ten
po 1 października roku 1968 (czyli w praktyce, w latach 1969-70) otrzymał oznaczenie serii
Zhxt, a po 1 stycznia 1985 roku, jego oznaczenie serii zmieniono rzeczywiście na "
Z".
W przypadku wagonów osobowych (a więc i ogrzewczych) przenumerowanie na numery ujednolicone wg UIC następowało stopniowo i znacznie dłużej niż miało to miejsce w przypadku wagonów towarowych.
Wagony osobowe budowane w roku 1968 otrzymywały już w wytwórniach nowe, ujednolicone wg UIC numery inwentarzowe, natomiast wagony już eksploatowane otrzymywały nowe numery (i oznaczenia serii) stopniowo, dopiero od 1 października roku 1968, podczas napraw okresowych przy czym, określony został nieprzekraczalny termin wprowadzenia nowej numeracji, krótszy dla wagonów oznaczonych znakiem RIC i dłuższy, dla wagonów przeznaczonych wyłącznie do komunikacji wewnętrznej.
[DOUBLEPOST=1510104864,1510104124][/DOUBLEPOST]
(...) W/g napisu z na pudle wagon 50 51 99-27 051-1 został przeznaczony na cele gospodarcze z dniem 1 czerwca 1994 r. i otrzymał numer XOA 806 918...
... a dokładnie 806 918
XOa.
Wbrew pozorom, w oznaczeniach serii wagonów, różnica między literkami "
A" i "
a" jest (przynajmniej kiedyś była!) istotna...
.