• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagonowy hyde park na PKP (po 1945 roku)

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
475 1 0

Kanclerz

Znany użytkownik
Reakcje
381 3 0


Raczej jako współczesna ciekawostka (w stylu - to jeszcze jeździ). Przebudowany w 1994 r. w ZNTK Bydgoszcz wagon typu 408W. Jak widać po ugięciu - jest już dość mocno spracowany. Zachował obie ściany uchylne z kompletnym osprzętem. W stosunku do sąsiadów w kadrze ma doskonały stan blacharki.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.222 3 1
Wagonami nigdy się zbytnio nie interesowałem. No chyba, że wąskotorowymi - wiadomo.
Znalazłem jednak w swoich zasobach zdjęcie wagonu, który nieco mnie wtedy zafrapował. Mianowicie taki oto Eas:
DSC02303.jpg

Zdjęcie powstało w 2005 roku. Interesuje mnie to szare malowanie. Widywałem jeszcze później szare Easy odstawione do cięcia w Karsznicach. Czy to był jakiś eksperyment kolorystyczny?
I jeszcze taki smaczek. Eas świeżo po rewizji, jako wagon ochronny:
DSC02760.jpg

A ochraniał takie oto beczki UZ:
DSC02762.jpg

DSC02763.jpg

Zdjęcia z maja 2005 roku, Zduńska Wola, fot. B.Dobrzyński

I jeszcze seria zdjęć słabych ale (chyba) ciekawych. Powstały 05.06.2010 roku w Witaszycach. Zaczynamy od byczka:
DSC04607.JPG

A co byczek ma na haku? Handlowe 601W:
DSC04610.JPG

DSC04611.JPG


DSC04612.JPG


DSC04613.JPG


DSC04614.JPG
 
Ostatnio edytowane:

Kanclerz

Znany użytkownik
Reakcje
381 3 0
Wagonami nigdy się zbytnio nie interesowałem. No chyba, że wąskotorowymi - wiadomo.
Znalazłem jednak w swoich zasobach zdjęcie wagonu, który nieco mnie wtedy zafrapował. Mianowicie taki oto Eas:
Zobacz załącznik 465576
Zdjęcie powstało w 2005 roku. Interesuje mnie to szare malowanie. Widywałem jeszcze później szare Easy odstawione do cięcia w Karsznicach. Czy to był jakiś eksperyment kolorystyczny?
I jeszcze taki smaczek. Eas świeżo po rewizji, jako wagon ochronny:
Zobacz załącznik 465577
]
W dużym skrócie szary wagon Eas to nic innego jak mocno przekszałcony 401W z wyciętymi środkowymi drzwiami. Na ten kolor malowała wagony bodajże Świdnica właśnie w okolicach przełomu lat 90. i 2000. W schyłkowym okresie eksploatacji tych wagonów na PKP można było właśnie dostrzec takie wagony.

http://eu07.pl/~mateu/foto/kepno-231205/pc232595.jpg

Tutaj poglądowe foto z Kępna z 200x roku bodajże.

No i część wagonów 401W dostała swoje drugie życie jako wagony ochronne - z jednej strony posiadały sprzęg SA-3 a z drugiej sprzęg klasyczny. Co ciekawe, oprócz schematów okolicznościowych (logo połączonych sprzegów SA-3) wagony miały zachowany w 99% fabryczny charakter - tłoczone kopertowo drzwi, ich sześć par czy uchylne czoła.

http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=17769&mode=search

Obecnie tego typu wagony można spotkać w Kluczborku (ten ze zdjęcia nadal tam stoi), ponoć w Żurawicy. Czasem zdarzają się w PKP Cargo egzemplarze z jedną parą drzwi po przekątnej pudła albo u prywaciarzy (np. PTT Cargo).

A tutaj mały smaczek - eksportowa wersja na rynek węgierski również super zachowana!
 
Ostatnio edytowane:

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.222 3 1
@Kanclerz dziękuję. Nieco się wyjaśniło. Jeszcze jeden 401W jako ochronny, z tego samego składu z beczkami UZ. Stan nieco gorszy:
DSC02761.JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.972 531 30
Było kilka pociągów między NRD a Polską, to mógł być każdy z nich. Stawiam na pociąg Warszawa - Lipsk, ale mógł to być inny skład.
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
128 3 0
z jednej strony posiadały sprzęg SA-3 a z drugiej sprzęg klasyczny
Przy czym na zdjęciu w poście niżej widzę wyraźnie sprzęg Intermat, który posiada zintegrowane przewody powietrzne (SA-3 jest wyłącznie mechaniczny). Jednak te rozwiązanie się nie przyjęło, ponoć z powodu zbyt szybko zużywających się uszczelek, co powodowało zbyt duże nieszczelności w przewodzie hamulcowym.
 

Kanclerz

Znany użytkownik
Reakcje
381 3 0
Prędzej kolumbijski samolot rozrzucił przez przypadek swój najcenniejszy eksportowy towar :D

Btw. fajny rumuński wagon kryty na drugim planie po prawej.
 

Podobne wątki