Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Jednak taki wagon istnieje - napewno w sile 1 sztuki.
http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=20786 - tutaj zawarłem komentarz na ten temat - ew. błędy prosiłbym o zgłaszanie na pw, ponieważ w zasadzie informację stworzyłem w oparciu o własne doświadczenie i poszukiwanie.
Ciekawe czy oprócz tego jednego wagonu będącego w eksploatacji jest jeszcze coś w krzakach lub w skansenie . Ja te wagony dobrze pamiętam z lat 70 i 80 tych . Przyjezdzaly nie tylko w ramach wspólnej eksploatacji OPW .
Inna ciekawostka jest na zdjęciu z kopalni Zabrze. Na pierwszym planie widać wagon PKP produkcji Arad w fabrycznym malowaniu . Przeklamanie koloru jest stosunkowo niewielkie . Te wagony były malowane w takim kolorze czerwono brązowym z przewagą czerwonego . Także inne było rozmieszczenie napisów . Główne oznaczenie było umieszczone z lewej strony przed drzwiami .
Jedne z największych "skansenów" kolejowych w Czechach i Słowacji nie posiadają takiego egzemplarza. Jedynie muzeum w Bratysławie posiada wagon typu gondola, ale tego typu z budką http://www.k-report.net/discus/obrazky/76/90/487690.jpg i w stanie "agonalnym".
Wracając do pytania kolegi Jacka 765 odnośnie różnorodności malowań wagonów, [ str. 11-12 ] to w tym wątku jest takie piękne zdjęcie wagonu pokazujące co robią promienie słoneczne z malowaniem wagonu,[ str.6 ] na tym przykładzie widać różnicę koloru pudła wagonu który stał z otwartymi drzwiami, po zamknięciu drzwi ta część wagonu która była zasłonięta posiada zupełnie inny odcień tej samej czerwieni jaką był pomalowany cały wagon.
Apropo wagonowych dziwolągów w Polsce i nie tylko, przypomniałem sobie, że na stacji Warszawa-Zachodnia przy rampie od ul. Tunelowej, okupowanej zazwyczaj przez wagony gospodarcze / techniczne itp. różnych firm często goszczą ciekawe egzemplarze (zarówno ex-towarowe jak i ex-osobowe). I tak, z moich spotkań z tematem:
99 51 9550 250-6 X0
16.03.2014, Warszawa Zachodnia.
To by był przebudowany na roboczy reprezentant serii 'Gbs' zakupionej w 1984 r. przez PKP second-hand w sile 500 szt. od kolei austriackich (w oryginale budowane przez zakłady Simmering-Graz-Pauker w 1968/1969 r.). Obecnie własność ZRK "DOM" w Poznaniu.
807978 X0A Mieszkalny
29.09.2013, Warszawa Zachodnia.
To z kolei dawny wagon osobowy 2 klasy typu 111Ac zbudowany przez wrocławski Pafawag w 1973 r. z # fabr. 2646. Obecnie własność ZRK "DOM" w Poznaniu.
807985 X0a Mieszkalny
16.03.2014, Warszawa Zachodnia.
To mało oczywisty przypadek adaptacji wagonu typu 113A zbudowanego przez zakłady HCP w 1974 r. z pierwotnym ozn. 51 51 85-80 023-9 'BJwxz'. Obecnie własność ZRK "DOM" w Poznaniu.
02-1581
23.08.2011, Warszawa Zachodnia.
Silnie przebudowany kryty 2-osiowy typu 23K, dawniej zapewne serii 'Ggs'. W chwili wykonania zdjęcia własność PNI.
Wszystkie widoczne wagony mają jedną część odkrytą. Dawno temu kilka takich wagonów stało wewnątrz szczęśliwickiego wianka. Wtedy kogoś pytałem o te wagony - otrzymałem informację, że to wagony do obrony przeciwlotniczej. Niestety, nie umiem stwierdzić, czy to była odpowiedź prawidłowa.
Wszystkie widoczne wagony mają jedną część odkrytą. Dawno temu kilka takich wagonów stało wewnątrz szczęśliwickiego wianka. Wtedy kogoś pytałem o te wagony - otrzymałem informację, że to wagony do obrony przeciwlotniczej. Niestety, nie umiem stwierdzić, czy to była odpowiedź prawidłowa.
Taką właśnie otrzymałem wtedy odpowiedź, ale naprawdę nie wiem czy to jest odpowiedź prawidłowa. Wiem, że Niemcy w czasie II wojny mieli takie lub b. podobne wagony do obrony przeciwlotniczej, ale czy i u nas spełniały taką rolę?
Poniżej coś takiego tylko ... zaimprowizowanego: