Nie tylko były, ale nawet jeden nie dawno jeszcze istniał. Spotkałem go jesienią 2012 r., nie jestem jednak pewien czy przetrwał kolejne lata...
Zobacz załącznik 502720
50 51 92-18 200-2 Dhx / Jaworzyna Śląska / 7.10.2012 r.
Wagon ten ostatnią naprawę przeszedł w ZNTK Opole w styczniu 1972 r. Ostatnią stacją macierzystą był Szczecin.
Swego czasu podczas wycieczki przez Niemcy spotkałem też inny wagon tej rodziny,
Zobacz załącznik 502721
60 80 99-29 665-9 Werkstattwagen / 14.09.2015 / Aschersleben.
Ten z kolei po 1945 r. trafił na koleje DB, gdzie pracował jako bagażowy serii Dye973, po 1967 r. otrzymał ozn. 50 80 92-11 204-x Dye, ale już w 2 lata później został przekształcony na roboczy.
To ciekawy wagon. Ma układ i wymiary typowe dla odmiany C4ü-38 kolei DRG. Po 1945 r. trafił na PKP, gdzie w późniejszych latach pracował jako salonka, zdaje się przy wagonowni W-Wa Szczęśliwice. W późniejszym okresie, przełom lat 80. / 90. XX w. był przekazany na wschód. Zetknąłem się z informacją mówioną, iż przez jakiś czas był w Białymstoku. Istnieją też jego zdjęcia z 1992 r. w Kuźnicy Białostockiej. W późniejszym okresie trafił do Siemianówki gdzie miał robić za pomocniczy ale ostatecznie popadł w zaniedbanie i stał się wrakiem. W takim stanie spotkałem go latem 2009 r.,
Zobacz załącznik 502722
C4ü-38 / Siemianówka / 28.06.2009
Wkrótce potem został odholowany do ZNTK Łapy, gdzie przeszedł coś na kształt naprawy i trafił do Białowieży. Tu robił następnie za wagon-knajpę przy miejscowym hotelu. Tak to wyglądało wiosną 2015 r.:
Zobacz załącznik 502723
C4ü-38 / Białowieża-Towarowa / 9.04.2015 r.