• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? Wagon osobowy pisk na kołach

OP
OP
Marcin2677

Marcin2677

Aktywny użytkownik
Reakcje
58 13 2
Chciałem edytować post o semaforze S 3 oraz pulpit sterowniczy Tillig 08211 jednak brak , możliwości. Dlatego tu napiszę przy takim zastosowaniu sterowania semaforem, możemy dołożyć urządzenie Tillig 08410 uzyskać wtedy ,również automatyczne sterowanie semaforem. Po co było wyśmiewać mój projekt :) kiedy , można sterować manulanie i automatycznie. Urządzenia są z bardzo dobrego tworzywa na spodzie gruba blacha profesjonalne bardzo dobre i trwałe z oznakowaniem funkcji , można je stosować jako 6 funkcji włączania/wyłączania trwałego lub 6 funkcji impulsowych (do sterowania art. magnetycznych n.p. napędów zwrotnic i urządzeń włączanych za pośrednictwem przekaźników) . Tak to wygląda schemat , również podłączenia jednego lub 2 semaforów . To , może być semafor 5 komorowy bez znaczenia jaka ilość świateł . elektryka_006_bigbbb.gif elektryka_007_bigbbb.GIF
70ec8cdfcfd24b2da5e209a8cbed7ab1.jpg tillig-08211-pulpit-sterowniczy-uniwersalny.jpg

@piottrw 70 lokomotyw moje uznanie ja posiadam póki co jeden egzemplarz :) to ile posiadasz wagonów, domyślam się ile całościowo posiadasz różnych rzeczy ogromna ilość . W takim wypadku przerabianie wszystkiego na nowo nie jest opłacalne bo kosztowne. Jeśli ci działa nie kombinuj jeśli wszystko ci działa . Jeśli dobrze zrozumiałem ciebie Piotrze w niektórych silnikach lokomotyw jest jakaś zła konstrukcja bo występuje brzęczenie na analogowych regulatorach oraz na cyfrowym sterowaniu . Moje uznanie za piękną kolekcję sprzętu oraz wiedze kolegi . W domu rządzi u ciebie system analogowy to fajnie. Jak wczoraj powiedziałeś sam lepiej kupić sobie lokomotywy.

Sterowanie zatrzymaniem pociągu odbywa się za pomocą nastawy na klawiaturze (krótkie przyciśnięcie). Tak jak w schemacie powyżej zatrzymają się tylko pociągi nadjeżdżające z lewej do prawej i mające czerwone światło. Naciśnięcie na klawiaturze sygnału "zielone" spowoduje ruch pociągu. Przejazd lokomotywy przez odcinek toru kontaktowego (z lewej strony rysunku - 83159) przełączy przekaźnik na pozycję "stój" i zmieni na semaforze automatycznie światło na czerwone.
Rozwiązanie wzbogacone o drugi semafor. Jeśli na semaforze głównym zapali się "stój" - na poprzednim zapali się żółte światło.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
Marcin2677

Marcin2677

Aktywny użytkownik
Reakcje
58 13 2
Trzeba było dać coś noweszego :) 13 lat temu kawał czasu. Może znajdę albo nie to trudno. Szukałem książki o Louis de funes nawet dzwoniłem do wydawnictwa , także nie dostałem .
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
3.240 66 5
To jest jedna z nowszych książek i szukaj raczej na rynku wtórnym. OLX, Allegro itd.

To jest raczej lektura obowiązkowa, takie kompendium wiedzy podstawowej dla osób chcących budować makietę.
Jest tam nawet pokazane, krok po kroku i opisane, co jak zrobić. Są przykładowe plany makiet.

Jeśli nie chce Ci się czytać forum (bo faktycznie, to może zająć więcej czasu), to ta książka będzie w sam raz.

Pamiętaj, że modelarstwo, to hobby, które uczy cierpliwości. Jeśli jej nie masz, to albo nabędziesz, albo dasz sobie spokój....
To nie wyścigi. :)
 
OP
OP
Marcin2677

Marcin2677

Aktywny użytkownik
Reakcje
58 13 2
Taka książka będzie lepsza od forum jeszcze jak są plany budowy to fajnie. Zgadzam się z wszystkim co piszesz, raczej cierpliwość trzeba będzie nabyć obowiązkowo, wolno spokojnie a dobrze bez pośpiechu dokładnie to nie wyścigi :) zbytnio mi się to podoba by zrezygnować. Wpadłem na ciekawy plan puszczenia przewodów po prawej stronie torów, wykorzystam tunel do tego celu , ładnie kable przejdą tunelem do środka torowiska, będą zamaskowane na tunelu.
 
OP
OP
Marcin2677

Marcin2677

Aktywny użytkownik
Reakcje
58 13 2
Do czasu jak będzie makieta muszę , także mieć elegancko zrobione ;) @Kris . @melonowy oglądałem te filmy co dałeś no ładnie to wygląda , fajnie wykonał . Ale nie przeszkadza mieć książkę ,także i sobie z niej korzystać uczyć się. Filmy mogą służyć dodatkowo, forum ale książka to także pomocna sprawa jeszcze z planami zdjęciami.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.606 558 30
Chciałem edytować post o semaforze S 3 oraz pulpit sterowniczy Tillig 08211 jednak brak , możliwości. Dlatego tu napiszę przy takim zastosowaniu sterowania semaforem, możemy dołożyć urządzenie Tillig 08410 uzyskać wtedy ,również automatyczne sterowanie semaforem. Po co było wyśmiewać mój projekt :) kiedy , można sterować manulanie i automatycznie.
W tym układzie jedyne, co się dzieje automatycznie, to zmiana światła z zielonego na czerwone po przejeździe pociągu koło semafora. Cała reszta jest uruchamiana manualnie, czy po polsku ręcznie. Ale skoro kolega Marcin przypomniał urządzenia dostępne na rynku od ponad 50 lat, a w dodatku jest takim fanem tradycyjnego sterowania analogowego, to proponuję przestudiowanie niewiele nowszego, ale wciąż aktualnego podręcznika budowania układów torowych makiet, ale przede wszystkim układów elektrycznych, stosowanych przy analogowym sterowaniu. Wprawdzie pokazany tam materiał torowy jest starego typu, już nie produkowany, ale obwody elektryczne są w 100% aktualne, a propozycje układów makiet mogą być wzorem do stworzenia podobnych z dzisiejszych torów. Podręcznik jest do ściągnięcia z naszego forum: ZIP - Plany połączeń szynowych PL | Modelarstwo.info
 
OP
OP
Marcin2677

Marcin2677

Aktywny użytkownik
Reakcje
58 13 2
@Andrzej Harassek pobrałem ten materiał PIKO plany połączeń szynowych , jest wiele ciekawych połączeń torów, obwody ,łącznie z lutowaniem, makiety pokazane z torami . To racja Andrzeju ,że można wykorzystać układy makiet jako wzorzec np. jako budowa makiety mojej przy stosowaniu dzisiejszych torów .Obwody elektryczne zawsze będą działały w jednakowy sposób są to prawa fizyki, elektryki. No kwestie semafora to masz rajcę z opisem sterowania. Owszem Andrzeju jestem zwolennikiem takich tradycyjnych rozwiązań analogowych. To sprawia radość z czasem mogę mieć wszystko cyfrowe nowoczesne ale tradycyjne, również chcę posiadać. Jest to spora lektura do czytania oglądania będzie się z czego uczyć, wykorzystam coś w praktyce z tego materiału co podałeś. Dziękuję Panie Andrzeju jako ciekawostkę dodam,że te materiały rozwiązania są dużo starsze ode mnie , jednak lubię starodawne rozwiązania.
 
OP
OP
Marcin2677

Marcin2677

Aktywny użytkownik
Reakcje
58 13 2
Witam kolegów przebudowałem torowisko na podsypce , dokładnie obliczyłem długość torów , udało się uzyskać na całej długości owalnego torowiska idealny odstęp w całym zakresie ,środkowy pomiar torów do podsypki początku 79 cm długość 2. 25 cm . Mata trawy oraz torowisko zostały przymocowane taśma dwustronna , rozstawiłem na podłodze . Obecny skład z BR 119 liczy 7 wagonów towarowych , jest przejazd kolejowy . Czekam na dworzec z oświetleniem LED oraz tunel . Trzeba przyznać ,że skład jedzie bardzo realnie i pięknie przy ,każdej prędkości już cieszy oko ;) zasługa tak płynnej jazdy to czyste tory , czyste koła spalinowozu oraz wagonów . Bardzo dobry regulator prędkości i zasilacz to składa się na świetną jazdę w systemie analogowym. Wszystko dalej będzie rozbudowywane o dalsze elementy jednak obecnie trzeba poczekać na fundusze :) .
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
3.240 66 5
Dlaczego kupiłeś dworzec gotowy (skoro z oświetleniem, to zakładam, że gotowy) ????
Wiem, że to Twoje zabawki, ale ustaliliśmy, że chcesz się uczyć i konsultujesz zakupy.
A skoro kupujesz gotowy produkt, zamiast sam go skleić, to znaczy, że nie chcesz się uczyć i zaprzeczasz swoim wcześniejszym zapewnieniom.

Jaki to dworzec kupiłeś? POKAŻ :)
 
OP
OP
Marcin2677

Marcin2677

Aktywny użytkownik
Reakcje
58 13 2
Zamówiłem jak otrzymam wtedy zrobię zdjęcie :) , dopiero po świętach otrzymam . Dlatego ,że takie dworce kupuje wielu modelarzy , samemu ciężko jest zrobić zlecają to dla fachowców , druga sprawa oświetlenie jest tam robione dodatkowo . Zestaw Faller nie posiada . Kiedyś kleiłem samoloty ale to dużo łatwiejsza sprawa, mniej elementów. Nie zaprzeczam niczemu co wcześniej pisałem . @Kris Konsultować , można inne rzeczy przy budowie torowiska, ustawianie obiektów itd , zakup podobającego się gotowego dworca ustalać ;) to jest wręcz dziwne, narzucanie komuś jaki ma dworzec wybrać. Nie chcę się uczyć spraw związanych z dworcami kleieniem , coś innego prosty domek jakaś kamienica, nastawnia . Dworzec jest skomplikowany posiada 200 elementów , okazuje się Krzyśku, że takie dworce kupują modelarze w moim mieście od tego Pana. Muszę do nich dotrzeć fajnie ,że są tacy ludzie czyli nie jestem sam .
 
Ostatnio edytowane:

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
3.240 66 5
OK, ale bzdury gadasz :) Klejenie dworca, to pikuś. Zabawa się zaczyna, kiedy chcesz go urealnić, czyli (po naszemu) zwaloryzować.
To już nie każdy potrafi. Podobnie z oświetleniem.
Poza tym - było powiedziane, że działamy powoli. Nikt Cię nie goni, żebyś ten dworzec miał na wczoraj.
Poza tym - możesz sklejanie zacząć od czegoś mniejszego, aby nabrać wprawy.
Poza tym - możesz wkleić tu zdjęcie tego dworca, który zamówiłeś z portalu, na którym go zamówiłeś (allegro, czy coś).

Nie bądź kaczka, pokaż :p ;)

Albo podaj nr produktu, to sobie sami wyguglujemy.... Chyba, że zamiast w modelarza, chcesz się bawić w Hitchhocka - mistrza suspensu* :)

*
(suspens - trzymanie widza w napięciu).
 

Podobne wątki