• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? Wagon osobowy pisk na kołach

Marcin2677

Aktywny użytkownik
Reakcje
58 13 2
#1
Witam posiadam wagon osobowy PIKO jest nowy seria Expert , podczas jazdy słychać czasami delikatny pisk na kołach izolowanych. Wymontowałem koła dałem olej maszynowy po kropli mimo to nadal czasem słychać delikatny pisk podczas jazdy. Wagon posiada dwie osie z 4 kołami jest to długi wagon . Czy to podlega gwarancji ? jak ,można to wyeliminować czy trzeba kupić nowe koła czy coś innego zrobić. Dziwne bo to nowe koła i wagon.
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
2.155 44 1
Widziałem tą Twoją makietę wcześniej. Fajny, minimalistyczny projekt. (y) Podoba mi się, choć zrobiłbym wszystko, żeby go powiększyć.
Chyba za mały projekt żeby go ucyfrawiać. Na sterowaniu ręcznym stają dobrze. Na automacie faktycznie stają dęba, ale cóż, trzeba się przyzwyczaić do takiego automatu.:)
 
OP
OP
Marcin2677

Marcin2677

Aktywny użytkownik
Reakcje
58 13 2
Szlabany są ręcznie podnoszone, dosłownie palcem, a co do zatrzymywania to już trzeba by w cyfrę wejść, a to jest analog.
Nie chce mi się na razie po prostu wchodzić w dekodery. Są coraz droższe, to wolę sobie nową lokomotywę kupić. Dźwiękowy dekoder to juz nierzadko cena nowej lokomotywy Piko, spalinówki albo elektrycznej.
Również posiadam sterowanie analogowe oraz spalinowóz BR 119 jedzie dużo wolniej do zatrzymania. Może u kolegi Piotra lokomotywy mają taką konstrukcję lub , może taki regulator prędkości. Także posiadam szlabany podnoszone ręką . Dostrzegłem na filmie klawiaturę kolegi do sterowania wygląda bardzo ładnie . Zgadza się te cyfrowe dekodery całe sterowanie oraz dzwięk to są kosztowne rzeczy . Dawniej ,każdy jezdził normalnie nie było takich rozwiązań , ludzie byli zadowoleni dzisiaj bardzo zapomnieli z czego wywodzi się prawdziwe modelarstwo kolejowe. Ceny są często zaporowe w tej pasji nowych rzeczy , budowanie od samego początku w moim wypadku będzie trochę trwało i będzie kosztowne . Zgadza się lepiej sobie kupić lokomotywę albo jakiś wagon . Piotrze nigdy nie zaginie sterowanie analogowe tak samo jak parowozy , takich ludzi jak my na świecie jest bardzo wiele. Dlatego producenci robią cały sprzęt dla ,każdego klienta i bardzo dobrze,że tak się dzieje. Pozdrawiam Piotrze , Radku tam jeszcze przy ruszaniu lokomotyw, także następuje dość szybkie i gwałtowne zjawisko , może trzeba inny regulator zastosować prędkości i będzie to płynnie u Piotra ruszało i zatrzymywało .
 
OP
OP
Marcin2677

Marcin2677

Aktywny użytkownik
Reakcje
58 13 2
W h0 moze być tak ze masa lokomotywy jest większa, a silniki takie same jak w TT, ale tt lżejsze i pomimo koła zamachowego lokomotywa szybciej staje.
Niektóre modele jak Ludmiła Roco mają lepszy dobieg.
To się chyba zgadza co mówisz, ponieważ BR 119 jest ciężka około 460 gram , także posiada koło zamachowe na silniku oraz 2 wózki , napęd jest na oba przez wały kardana . Są to mocne silniki 5 polowe . Czyli waga mniejsza twoich lokomotyw w skali TT mimo zamontowanego koła zamachowego zatrzymuje się szybciej. Dodatkowo chyba jest tam blaszka , która powoduje wzrost wagi modelu w środku jak w mej BR 119 . Ludmiła Roco fajnie wykonali model w praktyce jest lepszy . Jednak ja bym się tym tak nie przejmował Piotrze bo twoje parowozy są na prawdę piękne i także bym takie chciał posiadać , nawet z takim delikatnym defektem jazdy , w zasadzie tylko chodzi o samo ruszanie i zatrzymywanie. Bo jazda jest prawidłowa.
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
2.155 44 1
Takie rozwiązanie automatu odcinającego prąd, to czy w TT, czy w H0 będzie podobnie. Będą stawać natychmiast i nic nie pomoże.
Ręczne prowadzenie lokomotywy stopniowo zwiększa/zmniejsza dopływ prądu i lokomotywy jeżdżą w miarę płynnie.
 

piottrw

Aktywny użytkownik
Reakcje
505 9 0
W cyfrze za to trzeba montować czujniki zajętości, do tego dekoder musi obsługiwać ABC, a w TT to rzadkość, dopiero teraz montuja gniazda na NEXT18, wcześniej były tylko gniazda na 6 albo 8 pinowe dekodery, w zasadzie do oświetlenia.
No i miejsca mniej w środki. Dźwięki w TT też takie sobie czasem pirdziołki, bo miejsca na porządny głośnik brak.
 
OP
OP
Marcin2677

Marcin2677

Aktywny użytkownik
Reakcje
58 13 2
Takie rozwiązanie automatu odcinającego prąd, to czy w TT, czy w H0 będzie podobnie. Będą stawać natychmiast i nic nie pomoże.
Ręczne prowadzenie lokomotywy stopniowo zwiększa/zmniejsza dopływ prądu i lokomotywy jeżdżą w miarę płynnie.
Teraz, może się przekonałeś jako zwolennik cyfrowych rozwiązań , to co kiedyś ci Radku pisałem,że są pewne lepsze cechy analogowe . Sam tutaj napisałeś o ręcznym sterowaniu lokomotywami. Nie wiem czy widziałeś film Niemca na youtube jak sterował z regulatora prędkości parowozami , praktycznie się toczył i jechał płynnie. Szanujmy wszystkich , wszystkie rozwiązania i nie zmuszajmy kogoś ,że musi mieć dokładnie to co ja.
 
OP
OP
Marcin2677

Marcin2677

Aktywny użytkownik
Reakcje
58 13 2
W cyfrze za to trzeba montować czujniki zajętości, do tego dekoder musi obsługiwać ABC, a w TT to rzadkość, dopiero teraz montuja gniazda na NEXT18, wcześniej były tylko gniazda na 6 albo 8 pinowe dekodery, w zasadzie do oświetlenia.
No i miejsca mniej w środki. Dźwięki w TT też takie sobie czasem pirdziołki, bo miejsca na porządny głośnik brak.
Cieszy mnie fakt ,że kolega , również jest zwolennikiem systemów analogowych sterowania, Piotr jesteś w sumie w pewnej mierze nowoczesny bo automat zastosowałeś ale , także tradycjonalista bo ręczne sterowanie zrobiłeś z regulatora. To się chwali .
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
2.155 44 1
Na prwdę nikogo nie zmuszam. Nadal uważam, że DCC jest lepsze od anologu, nawet w przypadku tej małej makiety Kolegi @piottrw
Jeśli budowałby wszystko od początku to i tak namawiałbym Go do DCC.
Dekodery są teraz już odpowiednie do TT, a ABC jest standardem.
Teraz jednak, gdy makieta jest już zbudowana, to uważam, że koszty ucyfrowienia są zbyt duże jak na taki mały projekt.
Chyba, że nie liczyć się z kosztami, to wówczas oczywiście tak.
Marcin, po tym co piszesz, to nie wiem, czy Ty dobrze rozumiesz metodę sterowania DCC.
Cyfrowo, to nie znaczy jakoś automatycznie, czy komputerowo.
Sterownik cyfrowy, podobnie jak analogowy, ma też pokrętło, którym ręcznie kręcisz i sterujesz jazdą lokomotywy do przodu i do tyłu.
Klawisze takie jak telefoniczne. służą do sterowania dodatkowych funkcji uruchamianych w lokomotywie.
MM.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Marcin2677

Marcin2677

Aktywny użytkownik
Reakcje
58 13 2
Jeszcze powiem jedną kwestie było tu kilku kolegów w temacie nawet doświadczonych . Co bardzo wyśmiewało ten mój semafor S 3 na manualnym sterowaniu z klawiatury, dzisiaj otrzymałem film i zdjęcia z jego pracy . To jeszcze tym kilku kolegom co tak lubią wszystko wyśmiewać , pokaże jak to wygląda i pracuje jak otrzymam paczkę . Bo ludzie poważni i mądrzy jeśli czegoś nie widzieli nie posiadali nie powinni wyśmiewać się bo mają 0 wiedzę w takim przypadku.
 
OP
OP
Marcin2677

Marcin2677

Aktywny użytkownik
Reakcje
58 13 2
Na prwdę nikogo nie zmuszam. Nadal uważam, że DCC jest lepsze od anologu, nawet w przypadku tej małej makiety Kolegi @piottrw
Jeśli budowałby wszystko od początku to i tak namawiałbym Go do DCC.
Dekodery są teraz już odpowiednie do TT, a ABC jest standardem.
Teraz jednak, gdy makieta jest już zbudowana, to uważam, że koszty ucyfrowienia są zbyt duże jak na taki mały projekt.
Chyba, że nie liczyć się z kosztami, to wówczas oczywiście tak.
Marcin, po tym co piszesz, to nie wiem, czy Ty dobrze rozumiesz metodę sterowania DCC.
Cyfrowo, to nie znaczy jakoś automatycznie, czy komputerowo.
Sterownik cyfrowy, podobnie jak analogowy, ma też pokrętło, którym ręcznie kręcisz i sterujesz jazdą lokomotywy do przodu i do tyłu.
Klawisze takie jak telefoniczne. służą do sterowania dodatkowych funkcji uruchamianych w lokomotywie.
Zobacz załącznik 964574
Nie neguję sterowania cyfrowego Radosławie oraz jego zalet, dobrze rozumiem to sterowanie. Cały ten sprzęt oglądałem jaki jest produkowany obecnie . Dla mnie , można posiadać oba te sterowania to nic złego , ty Radku może nie możesz zrozumieć pewnej rzeczy ,że są osoby , które kochają sterowanie analogowe tak samo jak parowozy i w żaden sposób nie potrzebują cyfrowego sterowania , świateł dodatkowych funkcji itd. Dlatego nawet jeśli kiedyś będę miał to sterowanie mimo tego wszystkiego co mówisz. Na pewno choć jedno torowisko będę miał na regulatorze prędkości tylko analogowym bo lubię.
 
OP
OP
Marcin2677

Marcin2677

Aktywny użytkownik
Reakcje
58 13 2
Już wielokrotnie pisałem, że rozumiem Cię i Twoje zamiłowanie do analogu i nie neguję tego.(y)
Dziękuję Radosławie, ty mnie jeszcze na cyfrowe sterowanie namówisz jak na wagon :D
Fajnie dzisiaj było Radosławie bo temat o makietach z Krzyskiem , ty oraz Piotr pokazał swoje dzieło. Jutro się będzie dalej rozmawiało co tam u mnie można zrobić kupić. Makieta Pikolandia Krzyśka chyba odpowiednia będzie dla mnie prosta , tam będzie można tory na podsypce dawać , czy to muszą być tory zwykłe ?
 
OP
OP
Marcin2677

Marcin2677

Aktywny użytkownik
Reakcje
58 13 2
Najlepiej zwykłe tory, ale bez paniki te Twoje można zdjąć z podsypki. Zobaczymy jeszcze.
Dziękuję Radosławie, ty mnie jeszcze na cyfrowe sterowanie namówisz jak na wagon :D
Kto wie...?:D
Jest to bardzo realne Panie Radosławie z wyglądu mi się podoba w działaniu pewnie też fajne :). Może ja cię namówie na jedno torowisko sterowanie analogowe z regulatora prędkości co szkodzi ci mieć kolejne .;)
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
2.155 44 1
Może ja cię namówie na jedno torowisko sterowanie analogowe z regulatora prędkości co szkodzi ci mieć kolejne .;)
Nie, nie namówisz mnie.:)
A odnośnie torów to jeszcze zobaczymy jak zrobić. Albo bez plastikowej podsypki - co jest lepsze, albo na tej podsypce.
Musimy jeszcze nad tym pomyśleć.
Ale w niczym to nie przkadza w budowie skrzynek i planowaniu budowy makiety.
 

piottrw

Aktywny użytkownik
Reakcje
505 9 0
Makieta jest przygotowana do cyfry, wystarczy kilka drutów odpiąć, i czujniki założyć. Na obwodzie jest 7 odcinków izolowanych, do jazdy automatycznej, to pod to można włączać czujniki. Tylko do starych gniazd nijak nie włożę nowego dekodera z abc, nie zmieści się także lutowanie kabli w niektórych lokomotywach. Miejsca brak. No i najważniejsza rzecz, mam 70 lokomotyw, wszystko z gniazdami na dekoder, do tego dochodzą wagony osobowe, też można oświetlić z dekoderem i kondensatorem podtrzymującym, tylko uważam, że albo wszystko albo nic i ma być jak to mówiono hu...o ale jednakowo.
Na razie powoli ujednolicam sprzęgi i bawię sie po prostu, siadam przy torcie i śmigają mi pociągi.

Do tego mam sterowanie Daisy II Tilliga/Uhrenbock czyli to samo co Piko smart control, było w zestawie startowym i mam mieszane uczucia, bo kupiłem kilka dekoderów i niektóre lokomotywy brzeczą na małej prędkości. Wina silnika, bo na zasilaniu analogowym PWM tez brzeczą i taki 8 pinowy dekoder nie zrekompensuje częstotliwości. Brzęczenie jest takie o wysokich tonach i wydaje mi się że silnik pada.
Także dekodery zakładam jak się na jakiej imprezie pojawia cyfrowa makieta. Ale w domu rządzi analog.
 
OP
OP
Marcin2677

Marcin2677

Aktywny użytkownik
Reakcje
58 13 2
Chciałem edytować post o semaforze S 3 oraz pulpit sterowniczy Tillig 08211 jednak brak , możliwości. Dlatego tu napiszę przy takim zastosowaniu sterowania semaforem, możemy dołożyć urządzenie Tillig 08410 uzyskać wtedy ,również automatyczne sterowanie semaforem. Po co było wyśmiewać mój projekt :) kiedy , można sterować manulanie i automatycznie. Urządzenia są z bardzo dobrego tworzywa na spodzie gruba blacha profesjonalne bardzo dobre i trwałe z oznakowaniem funkcji , można je stosować jako 6 funkcji włączania/wyłączania trwałego lub 6 funkcji impulsowych (do sterowania art. magnetycznych n.p. napędów zwrotnic i urządzeń włączanych za pośrednictwem przekaźników) . Tak to wygląda schemat , również podłączenia jednego lub 2 semaforów . To , może być semafor 5 komorowy bez znaczenia jaka ilość świateł . elektryka_006_bigbbb.gif elektryka_007_bigbbb.GIF
70ec8cdfcfd24b2da5e209a8cbed7ab1.jpg tillig-08211-pulpit-sterowniczy-uniwersalny.jpg

@piottrw 70 lokomotyw moje uznanie ja posiadam póki co jeden egzemplarz :) to ile posiadasz wagonów, domyślam się ile całościowo posiadasz różnych rzeczy ogromna ilość . W takim wypadku przerabianie wszystkiego na nowo nie jest opłacalne bo kosztowne. Jeśli ci działa nie kombinuj jeśli wszystko ci działa . Jeśli dobrze zrozumiałem ciebie Piotrze w niektórych silnikach lokomotyw jest jakaś zła konstrukcja bo występuje brzęczenie na analogowych regulatorach oraz na cyfrowym sterowaniu . Moje uznanie za piękną kolekcję sprzętu oraz wiedze kolegi . W domu rządzi u ciebie system analogowy to fajnie. Jak wczoraj powiedziałeś sam lepiej kupić sobie lokomotywy.

Sterowanie zatrzymaniem pociągu odbywa się za pomocą nastawy na klawiaturze (krótkie przyciśnięcie). Tak jak w schemacie powyżej zatrzymają się tylko pociągi nadjeżdżające z lewej do prawej i mające czerwone światło. Naciśnięcie na klawiaturze sygnału "zielone" spowoduje ruch pociągu. Przejazd lokomotywy przez odcinek toru kontaktowego (z lewej strony rysunku - 83159) przełączy przekaźnik na pozycję "stój" i zmieni na semaforze automatycznie światło na czerwone.
Rozwiązanie wzbogacone o drugi semafor. Jeśli na semaforze głównym zapali się "stój" - na poprzednim zapali się żółte światło.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora: