• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? Wagon osobowy pisk na kołach

Marcin2677

Aktywny użytkownik
Reakcje
58 13 2
#1
Witam posiadam wagon osobowy PIKO jest nowy seria Expert , podczas jazdy słychać czasami delikatny pisk na kołach izolowanych. Wymontowałem koła dałem olej maszynowy po kropli mimo to nadal czasem słychać delikatny pisk podczas jazdy. Wagon posiada dwie osie z 4 kołami jest to długi wagon . Czy to podlega gwarancji ? jak ,można to wyeliminować czy trzeba kupić nowe koła czy coś innego zrobić. Dziwne bo to nowe koła i wagon.
 
OP
OP
Marcin2677

Marcin2677

Aktywny użytkownik
Reakcje
58 13 2
Rozumiem na rozjazdach czyli zwrotnicach lepiej czyścić ręcznie szmatka izopropanol. Tak samo jak lokomotywy koła tyle ,że na torach pod prądem , szmatka izopropanol .Wagony koła, można wacik i ręcznie obracać , także izopropanolem ,ewentualnie w razie złego oświetlenia blaszki prądowe , na torach łukowych i prostych wagonem regularnie tak z 5 minut na małej prędkości. Ja oczyściłem płytke po skończonej pracy wagonu na torach , by następnym razem wagon wyjechał czysty na tory w celu sprzątania torów :D
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
2.573 50 1
Tak. Wszystko tak jak napisałeś. Tylko nie musisz wagonem czyszczącym na małej prędkości czyścić.
Lepiej nawet na większej prędkości, bo w tym samym czasie wagon zrobi więcej kółek,
czyli częściej przejedzie przez te same miejsca, czyli lepiej wyczyści.
Wagonem normalnie po rozjazdach też masz jeździć.
Tylko szmatką dodatkowo trochę przeczyścić rozjazdy gdyby lokomotywa na nich traciła prąd.
Reszta, to tak jak pisałeś.(y)
 
OP
OP
Marcin2677

Marcin2677

Aktywny użytkownik
Reakcje
58 13 2
Tak. Wszystko tak jak napisałeś. Tylko nie musisz wagonem czyszczącym na małej prędkości czyścić.
Lepiej nawet na większej prędkości, bo w tym samym czasie wagon zrobi więcej kółek,
czyli częściej przejedzie przez te same miejsca, czyli lepiej wyczyści.
Wagonem normalnie po rozjazdach też masz jeździć.
Tylko szmatką dodatkowo trochę przeczyścić rozjazdy gdyby lokomotywa na nich traciła prąd.
Reszta, to tak jak pisałeś.(y)
No tak większa prędkość lokomotywy to więcej czyszczenia torów w tym samym czasie przez wagon . No cała reszta zgadza się wiem o czym mówisz Radosławie. ;)(y)
 
OP
OP
Marcin2677

Marcin2677

Aktywny użytkownik
Reakcje
58 13 2
Witam @melonowy semafor S 3 kompletne z przewodami klawiatura, wystarczy tylko podłączyć do zasilacza plus i minus dwa kable HO , koszt 100 zł . Wszystko jest nowe osobiście jest ładniejszy od tych nowego typu dla mnie . Dużo tańszy jak te inne semafory z zasilaczami elektroniką itd, tutaj jest prosto sterowanie manualne i działa elegancko. Będzie to na pewno trwałe , także da się wykonać to bez elektroniki, zapalanie każdego światła na stałe lub swiatła każdego kolejnego wspólnie . Zasilanie prąd stały DC 16 V . Pytałeś kiedyś dlatego ci odpowiadam. Czekam na otwierany teraz wagon towarowy oraz na semafor komplet. Semafor ma zamontowane diody 3 mm od góry zielona, środkowa czerwona, dolna pomarańczowa.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Marcin2677

Marcin2677

Aktywny użytkownik
Reakcje
58 13 2
Panie Radosławie @melonowy wagon otrzymałem , jest prawie taki sam jak wagon czyszczący , dawniej były takie zielone pocztowe z otwieranymi drzwiami , oraz jest jeszcze kilka podobnych . Widać ,że kilka wagonów podobnych bardzo robi PIKO, Radek twój chyba jest ten zielony czyszczący mój brązowy . Roco robi także wagon PKP towarowy odsuwane drzwi oznakowanie 76670 bardzo podobny do tych Piko
b1f016a8dda54df1a18e24a37b58758c.jpg
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
OP
OP
Marcin2677

Marcin2677

Aktywny użytkownik
Reakcje
58 13 2
Elegancki wagon PKP :) Roco , ale ten twój czyszczący jest , także piękny zielony . Podobny do Niemieckiego DB pocztowego :) zielonego. Bo oczywiście ten twój robiony wagon wygląda trochę jak złom ;) . Jeśli masz GBS DB to witaj w klubie @melonowy , masz brązowego ;).
 

rprail

Znany użytkownik
Reakcje
1.637 91 1
Koledzy bardzo ciekawy wagon kryty towarowy w kolorze brązowy , pojedyncze koła metalowe zamocowane na podwoziu , drzwi posiada przesuwane z obu stron . Epoka V , administracja DB AG , długość 160 mm jest to seria Classic nostalgie . Wagon posiada wiele drobnych detali, schodki wejściowe , wolnostojące poręcze . https://www.piko-shop.de/de/artikel/gedeckter-gueterwagen-gbs258-db-ag-v-708.html . Zamówiłem go sobie ze względu na piękne wykonanie, oraz funkcje drzwi przesuwanych . Cena jest dość atrakcyjna 118.50 zł :)
Zobacz załącznik 962424
Wagon DB AG ep.V, cena atrakcyjna, ale do taboru DR z IV ep. bardziej pasuje:
https://www.piko-shop.de/de/artikel/schienenreinigungswagen-gbs1543-dr-iv-9209.html
No, ale kupujesz, co ci się podoba bez względu na epoki i zarządy kolejowe ;)
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
2.573 50 1
Wszystkie gumki starczają na długo.
Gumki na lokomotywach Piko są trwalsze od gumek na lokomotywach Roco.
Trzeba delikatnie z gumkami przy czyszczeniu kół.
Ja tylko raz wymieniałem gumki w lokomotywie Roco, ale wcześniej ona bardzo długo jeździła, bo kupiłem ją od kolegi.
Zrób zdjęcie gumek na lokomotywie i zabaczymy czy są dobre.
Złap lokomotywę w rękę i zrób zdjęcie spodu lokomotywy z kołami z gumkami.
 

rprail

Znany użytkownik
Reakcje
1.637 91 1
Tak otwierane drzwi mają przewagę dla mnie jak epoka. Takie wagony są piękne, różnice w wyglądzie epoki IV , V są praktycznie znikome @rprail
@melonowy wszystko wykonam koła pociągu i nie tylko całość składu jak to już będę miał na gotowo. Gumki mam nowe PIKO ,także są dobre.
Cofam moje słowa. Na pierwszy rzut oka nie zauważyłem, że ten DR to "namalowanka". Jakiś czas temu kupiłem taki wagon PKP Cargo, ale szybko pozbyłem się tego paździerza. Mam jeszcze jeden taki wagon w malowaniu jako chłodnia Transthermos DB ep.IV. Chyba nawet na tych wagonach Piko robi "sonderwageny" z nadrukiem na życzenie. Ogólnie nie polecam. No, chyba, że dla dzieci.
Ten Gbs z otwieranymi drzwiami jest OK.
 
OP
OP
Marcin2677

Marcin2677

Aktywny użytkownik
Reakcje
58 13 2
@rprail dlatego właśnie pisałem ,że różnice są praktycznie mało zauważalne. W takim wypadku na prawdę, w składzie, można te 2 epoki przy takich wagonach stosować. Co wygląda bardzo elegancko. Są to wagony bardzo dobre i ładnie odwzorowane przy tym ta funkcja przesuwane drzwi , wzbogaca całość wagonu . Można stać takim wagonem z odsuniętymi drzwiami przy załadunku lub na bocznicy . Podczas jazdy zasuwamy drzwi , jeśli chodzi o tzw. sonderwageny dobrze wiedzieć,że jest to słabe wykonanie mało realne.
 
OP
OP
Marcin2677

Marcin2677

Aktywny użytkownik
Reakcje
58 13 2
@rprail Też do końca nie załapałeś. Kolega kupił 2 wagony. Jeden Gbs z otwieranymi drzwiami
i drugi, taki jak z linka podanego dużo wczaśniej, czyli Gbs czyszczący oznaczony jako DB AG V - w wiadomym celu.
TU
Dokładnie taki wagon kupiłem w sklepie w Polsce ,nie w Niemczech @melonowy :) reszta się zgadza . Wagon do czyszczenia torów ,można mieć obojętnie z jakiej epoki , przecież nie jezdzi się nim cały czas za składem ;) . Jego stosujemy do czyszczenia co jakiś czas .
 
OP
OP
Marcin2677

Marcin2677

Aktywny użytkownik
Reakcje
58 13 2
@melonowy semafor w trakcie prac potrzeba odpowiedni rezystor kupić , by zasilanie było z mojego zasilacza 16 V . Napisałem do ciebie ,ponieważ ciekawe jest sterowanie światłami . Klawiatura ma funkcję bardzo ciekawą podniesienie przycisków do góry powoduje na semaforze S 3, zapalanie poszczególnych świateł w sposób ciągły, pomarańczowe, czerwone , zielone. Opuszczenie przycisków powoduje wciskanie je punktowe co powoduje mignięcie światła na semaforze ręcznie, możemy pulsujące światło uzyskać. Światła działają wspólnie oraz pojedynczo przy obu sposobach zapalania . Wszystko realizuję klawiatura ,dalej tylko kable semafor z rezystorem ,brak elektroniki . W każdym razie realizacja takiego rozwiązania z semaforem S 3 gotowego do podłączenia zasilania w cenie 100 zł z jednym semaforem jest atrakcyjna , pozbywamy się elektroniki wielu skomplikowanych połączeń dodatkowych płytek i kabli. To pokazuje ,że można wykonać to w sposób dużo lepszy ,od oferowanych semaforów płytek w sklepach oraz tańszy. Przy okazji dzisiaj będzie jedna paczka dla mnie , przejazdy kolejowe będę montował. ;)