Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Można zamawiać wagony z nowej serii z poprawionym profilem dachu.
Zamówienia będą realizowane od 15 września, czekam na zestawy kołowe od Lucka Feinmech. który do 15 ma przerwę urlopową.
Cena zestawu: 240,00 zł plus przesyłka 12,00.
Przy zamówieniu należy określić wzór oznaczeń na kalkach.
Tutaj są schematy na które dostępne są kalki: http://piotr66.pl/modelarstwo/images/taborPkp/1Aw/schematy_oznakowan_srodawlkp.pdf
Wpłata na konto:
Piotr Szukała, ul. Sadowa 22, 62-080 Tarnowo Podgórne, PKO BP 50102055581111106757500011
Oprócz adresu do wysyłki należy podać nr. tel.
Żeby wagonik był ciekawszy
Płytka na stole i wewnątrz wagonika. Tak mnie więcej bo dostałem do zabawy jakiegoś złoma i dlatego wygląda jak wygląda
Włączanie światła magnesem, czujnik umieszczony jest praaawie pośrodku wagonika.
Nawet nie trzeba specjalnie celować, dwa magnesy D8x3mm dają radę Musiałem się dostosować do tego, co wymyślił Piotrek, więc trzeba wyfrezować jakieś 2 x 4mm x szerokość, aby zmieścić płytkę w zagłębieniu w dachu. Oświetlenie przedsionków jest za pomocą dwóch LEDów na drucikach i przyklejonych do dachu
Zbieraki prądu, aby wyeliminować jakieś niepożądane efekty typu migotanie, proponuję wykonać podobnie jak tu: http://forum.modelarstwo.info/threads/oświetlenie-wagonów-wg-wm.22835/#post-395667
tzn. z każdego wózka dwa bieguny zasilania.
Aha, aby zmieścił się kondensator (jest 470uF/25V) trzeba wyp.... z kibla tę beczułkę, robiącą podobno za sedes
Dodatkowo jest możliwość regulacji jasności światełek, wystarczy dłużej przytrzymać magnes, a po ok. 3 sek. światełka migną, co oznacza wejście w tryb ustawiania jasności. Trzymając dalej magnes, światło zaczyna powoli przygasać lub rozjaśniać. Oddalając na moment i znów przybliżając magnes zmienia się kierunek ustawiania jasności, tzn. jak przygasało to zaczyna się rozjaśniać i na odwrót. A jak dojdzie do zera to kierunek się sam zmieni na rozjaśnianie, analogicznie, jak dojdzie do maks. to kierunek zmieni się na ściemnianie. Przejście od zera do maks. lub na odwrót trwa ok. 20 sek. Od dołu mniej więcej widać to na tym bele jakim filmiku poniżej
Powrót do normalnej pracy jest na dwa sposoby: wyłączyć na chwilę zasilanie lub nic nie robić (skądinąd fajna fucha ) przez jakieś 30 sek., jak wagonik będzie miał dość czekania to sobie krótko mignie światłami, a potem działa znów włącz-wyłącz.
Ustawiony poziom jasności jest oczywiście zapamiętywany, także to czy po zdjęciu z torów świecił czy nie Zdjęty z torów wagonik z zapalonym światłem i postawiony z powrotem nawet za kilka miesięcy (albo i dłużej ) znów zaświeci.
Pamiętam, jak na linii z Gliwic do Rud pani konduktorka ustawiała w wagonach świeczki. Od mniej więcej skrzyżowania na Knurów do Nieborowic szosa z Gliwic do Rybnika biegła wzdłuż torów i jak wieczorem natrafiło sie na pociąg, można było owe świeczki w oknach wagonów zobaczyć. To były wieczorne pociągi z górnikami do KWK Gliwice, którzy jechali na nocną zmianę. To se nevrati.
Jak podał Władek WM-Model płytki będą niedługo dostępne, zamawiać można u mnie. Cena będzie ok 110 - 120 zł za płytkę. Po namyśle zmniejszyliśmy płytkę tak aby mieściła się dokładnie we wnęce w dachu, nie trzeba będzie więc nic frezować, co przy delikatnej strukturze ścian mogłoby być ryzykowne. Diody nie będą widoczne więc efekt dobry.
Prawie wszystkie zamówienia na zestawy zostały zrealizowane, ostatnie przesyłki są drodze. Dorabiam obecnie części na następną serię, można zamawiać. Poza tym będzie mała seria gotowych, ale tylko ze Środy, bo na razie nie mam innych kalek. Szukam kogoś do współpracy, kto zrobiłby opisy z innych KD.