• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Wąskotorowe klimaty

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.221 3 1
W tej lokomotywie ciekawe jest coś innego. Mianowicie moim zdaniem nosi ona wciąż fabryczne barwy, łącznie z wiśniowym tłem tabliczek. 17 lat od wyprodukowania. Natomiast na zdjęciach z 1997 roku widać, że jest już przemalowana i to malowanie wygląda dużo gorzej.
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.465 7 0
Jeszcze w 1993 i chyba nawet w 1994 toku lokomotywa ta miała oryginalne barwy. Tak prezentuje się na filmach p. Andrzeja Mastalerza z cyklu "Nostalgia za parą". Na zdjęciu wykonanym przeze mnie w Dobrem latem 1997 roku, pomalowana jest już na sposób charakterystyczny dla rodzimych wzorów. Ciekawe jest również to, że odcień czerwieni w tym nowym malowaniu był ciemny.
 
Ostatnio edytowane:

Marek Marecki

Aktywny użytkownik
Reakcje
227 4 0
Mianowicie moim zdaniem nosi ona wciąż fabryczne barwy, łącznie z wiśniowym tłem tabliczek. 17 lat od wyprodukowania.
Nie widziałem dokumentów tej lokomotywy, ale pamiętam, że wcześniej to jest w latach 1984-86 kilka razy ją widziałem i miała kolor czerwony ale jaśniejszy, według mnie w drugiej połowie lat 80 była po prostu wysłana do kolejnej naprawy rewizyjnej do fabryki w Rumunii jak wiele innych Lxd2 w tym czasie, gdzie otrzymała typowe fabryczne malowanie wiśniowe. W wydanych dotychczas publikacjach i w internecie jest wiele zdjęć wykonanych w pierwszej połowie lat 90 przedstawiających Lxd2 w fabrycznym wiśniowym malowaniu i raczej niemożliwe jest, aby wszystkie miały to malowanie od nowości. Będąc w Karczmiskach w czerwcu 1992 roku widziałem tam Lxd2-286 w fabrycznym wiśniowym malowaniu, lok ten zbudowany był w 1970 roku i na pewno nie było to jego oryginalne malowanie od nowości. W załączniku jego zdjęcie wykonane przeze mnie 13.06.1992 roku.
Przypuszczam, że w Rumunii mniej więcej do połowy lat 80 malowali Lxd2 na niebiesko, a potem na wiśniowo i stąd było później tyle lokomotyw w malowaniu fabrycznym.
 

Załączniki

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.221 3 1
O tym nie pomyślałem. Gdzieś miałem zakodowane: rewizja w Rumunii - niebieskie malowane.
Co do tego niebieskiego malowania: czy ktoś spotkał się z nim gdzieś poza Polską?
 

Mafia

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
KSK Wrocław
Reakcje
1.559 19 0
O tym nie pomyślałem. Gdzieś miałem zakodowane: rewizja w Rumunii - niebieskie malowane.
Co do tego niebieskiego malowania: czy ktoś spotkał się z nim gdzieś poza Polską?
Na kolejach przemysłowych CFI w Rumunii niebieskie barwy L45H były dość popularne. Jednak nigdy nie było to takie same malowanie, jak dla PKP. Najbardziej podobny schemat malowania widziałem na kolei w kopalni Lonea: szary dół, niebieska góra i szeroki biały pas, ale bez czerwonych obwódek, poza tym pas na czołach miał zupełnie inny kształt. Na kolejach wąskotorowych CFR nie widziałem ani jednej niebieskiej. Bardzo ciekawe, w jakich okolicznościach powstał pomysł, aby polskie lokomotywy był tak malowane. Po sprzedaży z Polski lokomotyw z Cukrowni Tuczno niebieskie barwy, oczywiście w innym schemacie niż te PKPowskie, dostały Lxd2-331 na czeskiej JHMD oraz Lxd2-302 na słowackiej kolei CHZ ( tu akurat było malowanie reklamowe firmy Keramik).
Aha, przypomniałem sobie jeszcze, że L45H-083, która trafiła z kolei przemysłowej w Rumunii do Niemiec dostała niebieskie malowanie na Fichtelbergbahn.

Tak wyglądały co najmniej dwie lokomotywy z EM Lonea (Foto: Georg Hocevar, źródło: Grupa Mocănițe prin România na Facebooku). To najbardziej zbliżone malowanie do naszych niebieskich jakie znam:
149271313_4069439919775538_2220924742383422571_n.jpg
 
Ostatnio edytowane:

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.465 7 0
Przy okazji zdjęć z Rumunii przypomniałem sobie o sąsiedniej Bułgarii i wąskotorowej kolei w Burgas, służącej do przewożenia soli. Pamiętam tę kolejkę z roku 1987 roku - pociąg złożony był z lokomotywy zbliżonej wyglądem do naszych GLs, która prowadziła skład kilku wagonów odkrytych bardzo podobnych do typu brigadewagen z lat I wojny światowej. Tor wąski wiódł w stronę Pomoria, a w samym Pomoriu zapamiętałem nieczynne odcinki toru wąskiego na terenie zakładów na przedmieściach.
PS Do Pomoria jeździliśmy z Burgas niebieskim przegubowym Ikarusem 280 (chyba był to ten model), identycznym jak u nas - tak samo strasznie kopcił przy ruszaniu.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.851 79 12
Reakcje
170 0 5
Ja też dorzucę coś od siebie tylko tym razem z rozpoczęcia wiosny na GKW.
Na początek układ biegowy Rysia po skończonym kursie pociągu P104. Co prawda P104 został zciągnięty przez Lyd1-309 ze wzgl na malutki defekcik (panewka).
1650030753394.png

A lecąc dalej reszta zdjęć
1650030860435.png

1650030912172.png

1650030958790.png

w dwóch ostatnich zdjęciach delikatnie musiałem rozjechać jakość bo jakimś cudem są powyżej 2mb :0
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.043 144 0
Nie wiem, czy to zaraz taki klimat, bo to po pierwsze z tego niedobrego fejsbuka, a po drugie z Bachmana.
Cytuję w lingłydżu:

Nothing like a bit of hands-on railroading to get the creative juices flowing...
Our very own Doug Blaine had the chance to operate this vintage steam locomotive on the Środa District Railway while visiting Poland last week. Yes, he wasn't just posing with the circa 1951 engine - he was actually at the controls for a full-line run, even getting to perform some photo run-bys for railfans!

Google tlumaczyć, ja nie poprawiać ;)
Nie ma to jak odrobina praktycznej jazdy koleją, aby pobudzić kreatywne soki...Nasz własny Doug Blaine miał okazję obsługiwać ten zabytkowy parowóz na Średzkiej Kolei Powiatowej podczas wizyty w Polsce w zeszłym tygodniu. Tak, nie tylko pozował z lokomotywą z około 1951 roku – faktycznie był za sterami podczas jazdy na pełnych obrotach, a nawet robił zdjęcia dla fanów kolei!

Szybkie giogle pokazuje, że tenże p. Doug jest jakąś szychą w Brachmanie, zdaje się, ze od marketingu? :D

278858987_10159753443030761_6095434888747945756_n.jpg


278964748_10159753443115761_5593122621297660157_n.jpg

278877200_10159753443130761_6288361476289762381_n.jpg
 

Podobne wątki