• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Wąskotorowe klimaty

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.221 3 1
Jesteś pewny, że ta poczekalnia jest ex-kolejowa? Pytam, bo tam był budynek dworca połączony z jednostanowiskową lokomotywownią. A ta poczekalnia chyba powstała już po adaptacji terenu na dworzec autobusowy. Mogę się mylić, podpieram się wyłącznie pamięcią.
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.221 3 1
Bardzo ładny wagon brankard na stacji Śmigiel w dniu 3 września 2008 roku. Prosiłbym o identyfikację pochodzenia tego wagonu. Ciekawe, czy pracował w latach 80 w składach towarowych.
Owszem, bardzo ładny. Takie wagony chyba były w Śmiglu dwa. Rok budowy 1914. Obstawiam, że to Paulus Poznań.
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.221 3 1
Pytanie - czy pracowały w pociągach towarowych. Osobowe (jak archiwalne zdjęcia wskazują, te prowadzone lokomotywami Lyd1 i Lxd2) jeździły w latach 80 i końcówce lat 70 bez nich.
Niestety nie mam pojęcia. Też znam zdjęcia tych pociągów.
Natomiast oglądając Twoje zdjęcia zauważam, że jeden z pomostów (ten z prawej) został dobudowany sposobem gospodarczym. Ma inną barierkę, nie ma zwężenia ramy, no i układ słupków. Przy okazji jak na brankard jest wyposażony na bogato. Hamulec zespolony, prądnica... Nie ma lipy
 
Ostatnio edytowane:

JSz

Aktywny użytkownik
Reakcje
196 11 0
Niestety nie mam pojęcia. Też znam zdjęcia tych pociągów.
Natomiast oglądając Twoje zdjęcia zauważam, że jeden z pomostów (ten z prawej) został dobudowany sposobem gospodarczym. Ma inną barierkę, nie ma zwężenia ramy, no i układ słupków. Przy okazji jak na brankard jest wyposażony na bogato. Hamulec zespolony, prądnica... Nie ma lipy
Trzeba jeszcze dodać wagon ma nie oryginalne ,typowe dla toru o rozstawie 750mm wózki, te oryginale fabryczne na których jeździł na torze 1000mm były zupełnie innej konstrukcji, a smaczku dodaje to iż ma łożyska toczne i to chyba nawet tego samego typu co w wagonie 1Aw.
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.221 3 1
Faktycznie! Coś mi te maźnice takie pękate się wydawały... Masz może zdjęcia "waszego" brankarda? Mocno podobny mi się wydaje ;)
 

Krzych374

Znany użytkownik
Reakcje
3.075 3 0
A to dodam coś od siebie w tym wątku, generalnie fajna sprawa jak pracuje się
przy tych maszynach lub wagonach a potem sie patrzy jak to sprawnie pędzi przed siebie :)
29.08.2021r. {SGKW} Bytomska Lxd2-374 z ostatnim pociągiem wakacyjnym W15 mija nastawnie TGB w Tarnowskich Górach i zmierza w kierunku Miasteczka Śląskiego.
374.jpg
 

JSz

Aktywny użytkownik
Reakcje
196 11 0
Faktycznie! Coś mi te maźnice takie pękate się wydawały... Masz może zdjęcia "waszego" brankarda? Mocno podobny mi się wydaje ;)
Niestety nie posiadam, ale spróbuję coś załatwić. Wiem że ze Zduńskiej jest do Piaseczna niezły kawałek ale mimo to zapraszam, wagonów z fabryki Paulusa ci u nas dostatek. Oczywiście zapraszam też forumowiczów, jeździmy do końca września i to w ciekawej ofercie, szczegóły tutaj:
http://www.kolejka-piaseczno.pl/
http://www.kolejka-piaseczno.pl/warszawskie-linie-turystyczne
 

Marek Marecki

Aktywny użytkownik
Reakcje
227 4 0
Trzeba jeszcze dodać wagon ma nie oryginalne ,typowe dla toru o rozstawie 750mm wózki, te oryginale fabryczne na których jeździł na torze 1000mm były zupełnie innej konstrukcji, a smaczku dodaje to iż ma łożyska toczne i to chyba nawet tego samego typu co w wagonie 1Aw.
A skąd masz informację, że ten wagon jeździł na 1000 mm? Bo według moich informacji wszystkie 7 czteroosiowych wagonów krytych z kolei śmigielskiej w 1952 roku zostało przekazanych na kolej pomorską, skąd później trafiły do Piaseczna. A śmigielski brankard (zresztą oba) były oryginalnie wagonami krytymi na tor 750 mm, w 1952 roku zostały do Śmigla przysłane z Żuław, a następnie jeden w 1953 a drugi w 1954 roku przebudowane na brankardy. I czy są zbudowane przez zakłady Paulus niestety nie wiadomo, być może, ale być może, że mogły być zbudowane gdzieś na terenie Prus może Konigsberg, bo przecież sporo wagonów na Żuławach było stamtąd. A co oryginalnych śmigielskich czteroosiowych krytych na 1000 mm to wiadomo na pewno, że żaden z nich nie był zbudowany przez Paulusa.
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.466 7 0
Marek, z podziękowaniem za informację. Intuicja mi podpowiadała, że raczej nie mogą być to oryginalne wagony na tor 1000 mm, choć można zasugerować się skośnymi pomostami. Pytanie jeszcze jak długo jeździły w składach osobowych i towarowych.
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.466 7 0
Bardzo ciekawe zdjęcie (moje zdjęcie zdjęcia wiszącego w gablocie w budynku poczekalni na stacji Środa Miasto) przedstawiające parowóz Px48-1726 na czele pociągu osobowego wjeżdżającego na stację Środa Miasto. Wygląd parowozu Px48-1726 wskazuje, że zdjęcie wykonano pomiędzy rokiem 1975, a nawet 1974 a 1977. Po prawej stronie widać inny parowóz serii Px48 niestandardowo skierowany kominem w stronę Zaniemyśla. Można tylko domniemywać jaki numer kolejowy przyporządkowany został tej maszynie. Nie powinna to być żadna ze znanych średzkich lokomotyw, czyli maszyn o numerach 1915, 1920, 1748 i 1907. Można z pewnym prawdopodobieństwem założyć, że jest to maszyna o numerze 1736 (zgodnie z wykazem figurującym niegdyś na stronie "www.wask.pl"). Za identyfikację tego parowozu byłbym bardzo wdzięczny. Może kol. Marek go rozpoznaje?
 

Załączniki

Podobne wątki