Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Jesteś pewny, że ta poczekalnia jest ex-kolejowa? Pytam, bo tam był budynek dworca połączony z jednostanowiskową lokomotywownią. A ta poczekalnia chyba powstała już po adaptacji terenu na dworzec autobusowy. Mogę się mylić, podpieram się wyłącznie pamięcią.
Bardzo ładny wagon brankard na stacji Śmigiel w dniu 3 września 2008 roku. Prosiłbym o identyfikację pochodzenia tego wagonu. Ciekawe, czy pracował w latach 80 w składach towarowych.
Bardzo ładny wagon brankard na stacji Śmigiel w dniu 3 września 2008 roku. Prosiłbym o identyfikację pochodzenia tego wagonu. Ciekawe, czy pracował w latach 80 w składach towarowych.
Pytanie - czy pracowały w pociągach towarowych. Osobowe (jak archiwalne zdjęcia wskazują, te prowadzone lokomotywami Lyd1 i Lxd2) jeździły w latach 80 i końcówce lat 70 bez nich.
Pytanie - czy pracowały w pociągach towarowych. Osobowe (jak archiwalne zdjęcia wskazują, te prowadzone lokomotywami Lyd1 i Lxd2) jeździły w latach 80 i końcówce lat 70 bez nich.
Niestety nie mam pojęcia. Też znam zdjęcia tych pociągów.
Natomiast oglądając Twoje zdjęcia zauważam, że jeden z pomostów (ten z prawej) został dobudowany sposobem gospodarczym. Ma inną barierkę, nie ma zwężenia ramy, no i układ słupków. Przy okazji jak na brankard jest wyposażony na bogato. Hamulec zespolony, prądnica... Nie ma lipy
Niestety nie mam pojęcia. Też znam zdjęcia tych pociągów.
Natomiast oglądając Twoje zdjęcia zauważam, że jeden z pomostów (ten z prawej) został dobudowany sposobem gospodarczym. Ma inną barierkę, nie ma zwężenia ramy, no i układ słupków. Przy okazji jak na brankard jest wyposażony na bogato. Hamulec zespolony, prądnica... Nie ma lipy
Trzeba jeszcze dodać wagon ma nie oryginalne ,typowe dla toru o rozstawie 750mm wózki, te oryginale fabryczne na których jeździł na torze 1000mm były zupełnie innej konstrukcji, a smaczku dodaje to iż ma łożyska toczne i to chyba nawet tego samego typu co w wagonie 1Aw.
A to dodam coś od siebie w tym wątku, generalnie fajna sprawa jak pracuje się
przy tych maszynach lub wagonach a potem sie patrzy jak to sprawnie pędzi przed siebie
29.08.2021r. {SGKW} Bytomska Lxd2-374 z ostatnim pociągiem wakacyjnym W15 mija nastawnie TGB w Tarnowskich Górach i zmierza w kierunku Miasteczka Śląskiego.
Ładne zdjęcia, ale strasznie krzywe. Spróbuj je trochę naprostować dowolnym programem graficznym, nawet wbudowanym w windowsowską przeglądarkę. Będzie jeszcze lepiej
Niestety nie posiadam, ale spróbuję coś załatwić. Wiem że ze Zduńskiej jest do Piaseczna niezły kawałek ale mimo to zapraszam, wagonów z fabryki Paulusa ci u nas dostatek. Oczywiście zapraszam też forumowiczów, jeździmy do końca września i to w ciekawej ofercie, szczegóły tutaj: http://www.kolejka-piaseczno.pl/ http://www.kolejka-piaseczno.pl/warszawskie-linie-turystyczne
Dla modelarzy wąskotorowych załączam zdjęcie wózka z platformy wąskotorowej kolejki białowieskiej. Przy okazji pytanie: to polskie platformy, czy jeszcze pochodzące z lat I wojny światowej? A może produkcji NRD?
Trzeba jeszcze dodać wagon ma nie oryginalne ,typowe dla toru o rozstawie 750mm wózki, te oryginale fabryczne na których jeździł na torze 1000mm były zupełnie innej konstrukcji, a smaczku dodaje to iż ma łożyska toczne i to chyba nawet tego samego typu co w wagonie 1Aw.
A skąd masz informację, że ten wagon jeździł na 1000 mm? Bo według moich informacji wszystkie 7 czteroosiowych wagonów krytych z kolei śmigielskiej w 1952 roku zostało przekazanych na kolej pomorską, skąd później trafiły do Piaseczna. A śmigielski brankard (zresztą oba) były oryginalnie wagonami krytymi na tor 750 mm, w 1952 roku zostały do Śmigla przysłane z Żuław, a następnie jeden w 1953 a drugi w 1954 roku przebudowane na brankardy. I czy są zbudowane przez zakłady Paulus niestety nie wiadomo, być może, ale być może, że mogły być zbudowane gdzieś na terenie Prus może Konigsberg, bo przecież sporo wagonów na Żuławach było stamtąd. A co oryginalnych śmigielskich czteroosiowych krytych na 1000 mm to wiadomo na pewno, że żaden z nich nie był zbudowany przez Paulusa.
Marek, z podziękowaniem za informację. Intuicja mi podpowiadała, że raczej nie mogą być to oryginalne wagony na tor 1000 mm, choć można zasugerować się skośnymi pomostami. Pytanie jeszcze jak długo jeździły w składach osobowych i towarowych.
Bardzo ciekawe zdjęcie (moje zdjęcie zdjęcia wiszącego w gablocie w budynku poczekalni na stacji Środa Miasto) przedstawiające parowóz Px48-1726 na czele pociągu osobowego wjeżdżającego na stację Środa Miasto. Wygląd parowozu Px48-1726 wskazuje, że zdjęcie wykonano pomiędzy rokiem 1975, a nawet 1974 a 1977. Po prawej stronie widać inny parowóz serii Px48 niestandardowo skierowany kominem w stronę Zaniemyśla. Można tylko domniemywać jaki numer kolejowy przyporządkowany został tej maszynie. Nie powinna to być żadna ze znanych średzkich lokomotyw, czyli maszyn o numerach 1915, 1920, 1748 i 1907. Można z pewnym prawdopodobieństwem założyć, że jest to maszyna o numerze 1736 (zgodnie z wykazem figurującym niegdyś na stronie "www.wask.pl"). Za identyfikację tego parowozu byłbym bardzo wdzięczny. Może kol. Marek go rozpoznaje?