• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

UMF - modele taboru kolei piaskowych

Kupiłbym...

  • 15W PMP-PW

    Votes: 7 36,8%
  • 401V PMP-PW

    Votes: 6 31,6%
  • 401V CTL

    Votes: 2 10,5%
  • 401V PMT

    Votes: 2 10,5%
  • 401V DB

    Votes: 1 5,3%
  • 401V Kotlarnia

    Votes: 1 5,3%

  • Ogółem głosujących
    19
  • Ankieta zamknięta .

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.713 65 3
#84
Rozumiem o ile dobrze pamiętam miał to być projekt modelu bez funkcji ruchomych. Tutaj jednak z racji że w mojej grupie powstają projekty i modele mostów rozładunkowych i także koledzy dłubią też wagony swoich projektów, to mnie interesuje jaka jest podatność tej konstrukcji na ewentualne przekonstruowanie na wersję z możliwością rozładunku. Chodzi mi o to czy podłoga pudła będzie osobno, a jeśli nie to czy będzie łatwa do usunięcia. By można było ją zastąpić ruchomymi klapami.
 

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.943 10 1
#85
To ja mam jeszcze pytanie o kalki, z jakiej epoki będą oznaczenia?
Rozumiem o ile dobrze pamiętam miał to być projekt modelu bez funkcji ruchomych. Tutaj jednak z racji że w mojej grupie powstają projekty i modele mostów rozładunkowych i także koledzy dłubią też wagony swoich projektów, to mnie interesuje jaka jest podatność tej konstrukcji na ewentualne przekonstruowanie na wersję z możliwością rozładunku. Chodzi mi o to czy podłoga pudła będzie osobno, a jeśli nie to czy będzie łatwa do usunięcia. By można było ją zastąpić ruchomymi klapami.
Wagon będzie monolityczny jeśli chodzi o nadwozie, oczywiście oprócz rolek.

Ruchoma podłoga we własnym zakresie. Jesli ktoś da radę z montażem to z usunięciem podłogi poradzi sobie bez problemu.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.713 65 3
#86
Ok. To ja na wstępie chciałbym zamówić dwa zestawy z kalkami PMP-PW Kotlarnia. A jak wszystko się uda to w dalszej perspektywie jeszcze 8 sztuk.
A czy będzie jeszcze 22W ?
 

kuznior

Aktywny użytkownik
BGM
GGM
Reakcje
629 0 0
#88
Rozumiem o ile dobrze pamiętam miał to być projekt modelu bez funkcji ruchomych. Tutaj jednak z racji że w mojej grupie powstają projekty i modele mostów rozładunkowych i także koledzy dłubią też wagony swoich projektów, to mnie interesuje jaka jest podatność tej konstrukcji na ewentualne przekonstruowanie na wersję z możliwością rozładunku. Chodzi mi o to czy podłoga pudła będzie osobno, a jeśli nie to czy będzie łatwa do usunięcia. By można było ją zastąpić ruchomymi klapami.
Jak piszę @Ranger z przerobieniem wagonu na ruchomy nie będzie raczej problemu. Trochę się podłubie przy rolkach i podłodze i powinno być git.
@Jacek765 Jeśli wspominasz o naszym taborze i mostach to problem leży w szerokości wagonu. Już nie rozpisując się modele lokomotyw są szersze niż powinny (Nieszczęsna ET21 piko ma największą szerokość w skali zamiast ok 34,5-35mm aż 37mm) a więc osoby ogarniające zasady rozładunku wagonów na moście zrozumieją że modele wagonów muszą byś chociaż o te 0,2 mm szersze od lokomotyw, tak jak miało to miejsce w rzeczywistości. Drugą opcją jest poszerzenie samych rolekaby wystawały poza skrajnię lokomotywy, ale będą one wówczas przypomniały raczej wiadra. Z tego co się dowiedziałem prezentowane tu wagony będą miały ok 35,3mm szerokości i nie ma opcji wykonania ich z żywicy nieco szerszych aby spasowały do naszych mostów bez konieczności stosowania pokracznych rolek.

Zwiększenie szerokości naszego taboru i mostów nie jest wymysłem ale raczej próbą dostosowania się do rozjechanych wymiarów lokomotyw od różnych producentów. Tak więc jeśli chcemy budować mosty zsypowe, przez które przejadą dostępne obecna na rynki lokomotywy warto trzymać się podanych niżej wymiarów. Tak to wygląda z autopsji.

Reasumując uważam, że wagon da się "zautomatyzować", a stosując szerokie rolki (które popsują niestety proporcję wagonu w o wiele większym stopniu niż poszerzenie pudła) można je przystosować do samoczynnego rozładunku.
 

Załączniki

Pawel

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
424 2 1
#89
Myślę, że montaż zajmie ok 1-2 godzin dla średnio zaawansowanych.
Czy będzie konieczność lutowania jakiś jakichś elementów? Tak pytam bo nie mam dużego doświadczenia w składaniu modeli, ostatnio składałem wagony wąskotorowe i tam nie trzeba nic lutować, i montaż pomimo braku doświadczenia szedł mi całkiem przyzwoicie :)
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
Reakcje
170 0 5
#91
Gdyby uwagi kolegi kuzniora zostały spełnione co do poszerzenia pudła i usprawnienia go do łatwiejszej przeróbki na wagon ruchomy myślę że sam model nabyło by więcej osób w tym np ja
 

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.943 10 1
#92
Gdyby uwagi kolegi kuzniora zostały spełnione co do poszerzenia pudła i usprawnienia go do łatwiejszej przeróbki na wagon ruchomy myślę że sam model nabyło by więcej osób w tym np ja
Przykro mi ale wagon ma być w skali. Nie będziemy go poszerzać.
Zresztą trzeba by przerabiać cały projekt a na to nas już nie stać czasowo.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.713 65 3
#93
Ja myślę że nie trzeba poszerzać pudła. Jak już to maksymalnie 1 mm. Więcej już może być widoczne i da efekt lokomotyw MTB. Bardziej do zniesienia będą minimalnie szerzej rozstawione rolki które I tak do funkcji rozładunku na moście lepiej wykonać z minimalnie grubszym obrzeżem i szerszą powierzchnią toczną. Można wtedy mieć dwa komplety rolek jeden do gabloty i tylko jazdy a drugi do rozładunku.
 

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.943 10 1
#94
Wstępne wydruki wyszły ekstra.
Będą oczywiście jeszcze obrabiane itd ale zdjęcia makro pokazują, że krawędzie są ostre i proste.
Dla niewtajemniczonych - otwór technologiczny w podłodze zostanie zatkany :)
IMG_0309.jpg IMG_0310.jpg IMG_0311.jpg

A tymczasem do końca serii zostało 8 wagonów.
 

Pawel

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
424 2 1
#97
Proponowałbym jeszcze inny format napisu: PMP-PW (bez kropek z myślnikiem). Jakoś taki format najbardziej utkwił mi w pamięci :)
Poniżej fragment zdjęcia W. + H. Brutzer:
PMPPW.jpeg
 

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.943 10 1
W temacie sporo się ostatnio działo ale chciałem zaprezentować już wszystko na raz.
Model jest już przygotowany na produkcję ale po kolei.

Jakoś druku poszła w sumie już na tyle w górę, że udało nam się wydrukować takie piękne detale jak nity i bardzo przestrzenne resory:
IMG_20221013_151045.jpg IMG_20221013_151139.jpg IMG_20221013_205644.jpg

Obróbka druków wcale nie jest taka łatwa i oczywista aby przygotować model do odlewania.
Wiele godzin szlifu, szpachlowania niedoskonałości i podkładowania później mamy modele gotowe do produkcji.
Pozostało jedynie podpicować zbiornik i cylinder hamulcowy na "okrągło".
IMG_20221029_132224.jpg IMG_20221029_132248.jpg IMG_20221029_132303.jpg IMG_20221029_132323.jpg IMG_20221029_132340.jpg IMG_20221029_132418.jpg IMG_20221029_132739.jpg


Lada dzień przyjdą odlewane z brązu boki ramy. Po sprawdzeniu pasowania wszystko idzie na produkcję. Mam nadzieję, że na święta już będziecie składać wagoniki. Kalki są również już w druku.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki