Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Oczywiście Fenix przesadził, ale przy tak szczegółowym projektowaniu powinieneś udzielać bardziej szczegółowych objaśnień wykonywanych elementów. Rozumiem, że szkoda czasu na pisanie, ale nie wierzę, że przy tej okazji nie poznajesz budowy, przeznaczenia i połączenia niezbędnych dla pracy parowozu urządzeń składających się w całość.
Jeśli jest taka potrzeba Mirku i będę znał przeznaczenie danych elementów mogę odpowiedni komentarz dostawić. Nie mogę edytować poprzednich postów więc dopisze tutaj.
Wracając na pierwszy ogień zawór potrójny do zakrapiaczy rozdzielający wodę do zakrapiania dymnicy, popielnika oraz węgla. Woda trafia do zaworu od spodu przez zawór trójdrożny od pompy wodnej. W przypadku tego parowozu od obydwu inżektorów.
Kurek probierczy
Z reguły stosuje się zestaw trzech kurków probierczych, umieszczonych na różnej wysokości , w taki sposób, że najniższy z nich znajduje się na wysokości najniższego dopuszczalnego poziomu wody w kotle. Jeśli zostanie otwarty, zawsze powinna z niego wypływać woda. Z najwyższego kurka powinna wydobywać się para natomiast ze środkowego woda lub para.
Wodowskazy
Jak sama nazwa wskazuje urządzenie to działające na zasadzie naczyń połączonych służy do określenia ilości wody w przestrzeni kotła. Stosuje się dwa niezależne wodowskazy.Typowy wodowskaz składa się z rurki szklanej (bądź szkła Klingera umieszczonego w kadłubie) połączonej od góry z przestrzenią parową kotła a od dołu z przestrzenią wodną.Po obu stronach znajdują się kurki odcinające na wypadek zbyt dużego ciśnienia które może spowodować uszkodzenie rurki bądź szkła. Na każdym wodowskazie umieszczony jest również najniższy poziom wody.
Zawory bezpieczeństwa systemu Popp-Coale'a
Działanie tego zaworu opiera się na zasadzie gdy parowóz stoi bez ruchu nadal wytwarzana jest w nim para i rośnie jej ciśnienie w kotle. Kocioł jak wiadomo ma swoją wytrzymałość i aby uniknąć jego uszkodzenia bądź eksplozji z pomocą przychodzą właśnie te zawory. Gdy ciśnienie wzrośnie powyżej poziomu nominalnej z góry ustalonej wartości wytrzymałości danego kotła górna cześć zaworu tzw grzybek odskakuje i uwalnia nadmiar pary.
Zawory poprawiono może być
Oczywiście jeśli coś napisałem źle proszę o sprostowanie. Pozdro
Jak sama nazwa wskazuje urządzenie to działające na zasadzie naczyń połączonych służy do określenia ilości wody w przestrzeni kotła. Stosuje się dwa niezależne wodowskazy.Typowy wodowskaz składa się z rurki szklanej (bądź szkła Klingera umieszczonego w kadłubie) połączonej od góry z przestrzenią parową kotła a od dołu z przestrzenią wodną.Po obu stronach znajdują się kurki odcinające na wypadek zbyt dużego ciśnienia które może spowodować uszkodzenie rurki bądź szkła. Na każdym wodowskazie umieszczony jest również najniższy poziom wody.
coś mi się tu wkradł mały błąd ale nie zdążyłem zedytować postu
Powinno być
Jak sama nazwa wskazuje urządzenie to działające na zasadzie naczyń połączonych służy do określenia ilości wody w przestrzeni kotła. Stosuje się dwa niezależne wodowskazy.Typowy wodowskaz składa się z rurki szklanej (bądź szkła Klingera umieszczonego w kadłubie) połączonej od góry z przestrzenią parową kotła a od dołu z przestrzenią wodną.Po obu stronach znajdują się kurki odcinające na wypadek uszkodzenia rurki bądź szkła lub ich konserwacji. Na każdym wodowskazie umieszczony jest również najniższy poziom wody
Dobrze wiedzieć. Wiadomo gdzie woda to i się po jakimś czasie jakiś glonik zalęgnie. Ponadto czasem tender napełniali woda z różnego pochodzenia czy to jeziora czy innego bajorka
Siemanko
Dawno nic nie wrzucałem pochorowałem się i jakoś weny nie było.
Pomęczyłem się trochę nad tymi zaworami myślę że efekt zadowalający. Na deskę kreślarska poszły zawory główny i dodatkowy maszynisty.
Witam
Mam pytanie cóż to takiego. Czy jest to jakieś urządzenie, wskaźniki za cholerę nie mogę znaleźć na to rysunku bo nie ma odnośnika do odpowiedniej tablicy.
W oryginale na zdjęciach tez już są zdemontowane może jakbym znał nazwę to bym szybciej znalazł. Ewentualnie jeśli ktoś ma zdjęcie bądź rysunek tego czegoś.
Z góry dziękuje.
Witam
Mam do kolegów pytanie co prawda nie jest to osprzęt z parowozu Ty51 a z Pu29 i za bardzo nie wiem co to za zawór. Może ktoś się orientuje czy jest to głowica czy jakieś inne ustrojstwo. Sporo osprzętu jest takie samo jak w Ty23 ale rysunków tego zaworu nie znalazłem. Z tego co widzę po rysunkach Ty23 akurat tego nie posiada. Może ktoś coś na ten temat wie i podzieli się informacjami.
Na pierwszym zdjęciu jest gwizdawka, ale uwaga: w Ty51 była inna, niż w pozostałych parowozach PKP. Pozostałych zaworów nie potrafię nazwać, nie jestem takim fachowcem od parowozów.