• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Trans Europ Express - oryginały i modele

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.586 51 2
I proszę, pomyślmy sobie, jak wygodne musiały być te fotele...
Nie rozumiem, dlaczego w obecnych czasach, gdzie koszt produkcji fotela to praktycznie ułamek procenta wartości całego wagonu, jest ów fotel, jego najsłabszą stroną - twardy i niewygodny.
Rozumiem, że z przyczyn praktycznych wagony w pociągach stricte aglomeracyjnych mają być proste i łatwe w utrzymaniu, ale w pociągach regionalnych, ponadregionalnych czy dalekobieżnych, gdzie podróżny spędza czas ponad powiedzmy 30 minut, siedzenia powinny być komfortowe. Przewyższające komfortem wygodne siedzenia kierowcy auta osobowego...
 

Lyntog

Znany użytkownik
Reakcje
1.020 6 2
Cześć, pozwolę sobie odkopać stary wątek bo sam właśnie zabrałem się za odświeżanie mojego TEE vt11.5 . Czy orientujecie się jak wyglądały w nich firanki i czy w ogóle takowe były? Na zdjęciach z internetu nie było żadnych natomiast na filmie widziałem takie kolorowe w paski. Drugie pytanie to czy udało się komuś sensownie poprowadzić połączenia między wagonami bez użycia sprzęgów kosztujących krocie? Jak dotąd to jedyny pomysł który mi przyszedł to poprowadzić blaszki po złączkach wagonów I puścić tu minusa od dekodera aby obsługiwał on/off. Plusa natomiast wyprowadzić w każdym wagonie przez mostek prostowniczy.
Jeżeli masz wózki w wersji z blaszkami i obustronnie izolowanymi osiami to można też każdy wagon wyposażyć indywidualnie w dekoder funkcyjny. Chociaż nie wiem czy to nie wyjdzie drożej, niż te sprzęgi :p

https://digital-bahn.de/shopping/kupp_vt601_set
Znalazłem coś takiego, myślę że nie jednemu może się przydać. Gdyby ktoś chciał coś zamówić z tego sklepu to zapraszam bo przesyłka wynosi 17 euro.
Kiedy będziesz chciał to zamawiać?
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.587 64 3
Ja byłbym chętny na zestaw podstawowy 7 członów za 21€ plus zestaw dodatkowy dla 1 wagonu środkowego za 4€. Mam akurat zespół 8 członowy.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.587 64 3
Jeżeli masz wózki w wersji z blaszkami i obustronnie izolowanymi osiami to można też każdy wagon wyposażyć indywidualnie w dekoder funkcyjny. Chociaż nie wiem czy to nie wyjdzie drożej, niż te sprzęgi :p
To na pewno wyjdzie drożej. Dekoder funkcyjny to teraz koszt ok. 70 zł lub więcej. Podstawowy zestaw VT11.5 to 5 członów środkowych więc 350 zł na początek. W przypadku sprzęgów jak podzielimy koszty przesyłki na nas kilku wyjdzie mniej niż połowa tej kwoty.
 
Reakcje
16 0 0
To zapraszam, mogę to jutro zamówić. Gość ma też dekodery esu, jakieś konwertery i inne pierdoły także sobie przyjrzyjcie. Myślałem nad dekoderami ale to droga zabawa + chciałbym mieć głośniki w dwóch członach i te sprzęgi to umożliwiają
 

Lyntog

Znany użytkownik
Reakcje
1.020 6 2
To zapraszam, mogę to jutro zamówić. Gość ma też dekodery esu, jakieś konwertery i inne pierdoły także sobie przyjrzyjcie. Myślałem nad dekoderami ale to droga zabawa + chciałbym mieć głośniki w dwóch członach i te sprzęgi to umożliwiają
Ja u siebie robię dwa dekodery. Do drugiej jednostki może iść przecież nieco tańszy dekoder funkcyjny. Bo nie wiem czy dźwięk z tylko jednego dekodera przechodzący przez aż tyle złączek będzie dobrej jakości.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.587 64 3
U mnie w członie końcowym nienapędzanym jest fabryczny dekoder funkcyjny od świateł. I tak go zostawię. Chyba nie ma innych dodatkowych wyjść. A dodatkowo do zasilania z szyn przez układ stabilizacyjny mam zasilany odtwarzacz MP3 z głośnikiem.
 

Podobne wątki