Myli się Kolega. Ten znak oznaczał i oznacza po prostu przejazd kolejowy niestrzeżony. Mógł być zastosowany do oznaczenia skrzyżowania z torem tramwajowym, bo tam tramwaj funkcjonował bardziej jako kolej, niż tramwaj, a tor szedł obok drogi i w pewnym miejscu być może drogę przecinał.
Jako łodzianin z urodzenia znam historię KEŁ i ŁWEKD. Na sieci jednego i drugiego towarzystwa funkcjonowały bocznice towarowe. Przykładem tego mogą być zdjęcia Pawła dokumentujące pozostałości odgałęzień takich bocznic od toru głównego na ul. Tuwima niedaleko ul. Tramwajowej.
Na linii aleksandrowskiej tor zawsze biegł po lewej stronie drogi patrząc w kierunku Aleksandrowa. Podobnie było na linii ozorkowskiej (patrząc w kierunku Ozorkowa). Na linii lutomierskiej tor tramwajowy biegł po prawej stronie drogi patrząc w kierunku Lutomierska i przecinał drogę w Kazimierzu. Na linii rzgowskiej tor tramwajowy biegł po lewej stronie drogi, patrząc w kierunku Rzgowa. Nie wiem jak było dalej do Tuszyna, bo kiedy likwidowali odcinek Rzgów-Tuszyn miałem 3 lata. Być może znak ów oznacza skrzyżowanie drogi z bocznicą tramwajową np. na linii Rzgów-Tuszyn. A może to bocznica od linii ozorkowskiej w Emilii?
Ostatnio edytowane: