• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Torcik około 3x1,5 [m]

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.751 52 5
#43
Tak, chodziło mi o zmianę całego planu. Nie część trzeba przeczytać, tylko wszystko. W każdym prawie wątku działu "planuję" koledzy z forum cierpliwie to powtarzają.
U mnie już coraz bliżej dioramy i może torta plan w końcu w anyrailu wam wyrysuję. Póki co - działaj. :)
Z doświadczenia wiem, że jak już sobie wyrysujesz idealny plan, i tak będziesz go jeszcze kilka razy poprawiać.

Generalnie planując:
1. miej łuki łagodne, żeby każdy lok i wagon przejechał bez wykolejenia (jak masz dużo miejsca - nie powinno być problemu)
2. stacja musi być na tyle długa, żeby zmieściły się minimum 3 długie wagony osobowe + lokomotywa
3. miej też odcinek, żeby ten pociąg miał gdzie jeździć -czyli tzw odcinek paradny - jednym słowem : szlak.

reszta wg własnego uznania :)
 

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
339 2 3
#49
petero86 napisał(a):
R4?? strasznie szerokie. u mnie parowozów nie planuję więc chyba nie ma porzteby tak szerokich łuków robić. Czy się nie znam??:p
Kolego, niektórzy na swoich makietach łuki R6 uważają za zbyt ciasne. Generalnie wagony z każdej następnej epoki wymagają coraz większych łuków. Nie zawsze dotyczy to lokomotyw. Wyobraź sobie wagony pasażerskie współczesne na łukach R1 lub R2.... (wagon długości ponad 300 mm a łuk o promieniu 360 mm lub 421 mm) oczywiście da się ale wygląda to komicznie...

Dlatego lepiej zrobić prostszy układ torowy niż na siłę pchać tory a potem wygląda to tragicznie.
 

JohnyTRS

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
392 1 0
#56
Zależy co masz na myśli - bocznica to nie tylko tor zakończny z jednej strony kozłem oporowym.

Bocznice zakładowe muszą mieć taki układ torowy, żeby umożliwić sprawne funkcjonowanie zakładu.

Np. bocznice kopalni posiadają mocno rozbudowane układy torowe.

Tak więc wiele przyzakładowych bocznic umożliwia manewry podobne do takich, jakie są prowadzone na stacji, np. oblot składu.

Poniżej przykład z KWK Zofiówka - oczywiście na twojej makiecie nie muszą być aż takie duże [układy torowe]

zdjęcie pochodzi z gigabyt.cal.pl
 

Załączniki

  • 98,4 KB Wyświetleń: 1.052

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.893 527 30
#59
Ja bym to raczej nazwał rozsprzęgacz, urządzenie do rozsprzęgania taboru, nie wysprzęglania.

Przepraszam, powinno być rozprzęgacz, bez s w środku.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Planuję 1
Planuję 21
Planuję 6
Planuję 53

Podobne wątki