• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Diorama Testowa diorama

OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.082 115 11
Czy ktoś z szanownych kolegów badz koleżanek byłby w stanie napisać czego brakuje w tych rogatkach?
20210607_224319_copy_2268x3024.jpg


Przyznam się ze niejako wzorowałem się na wydruku GPM (aczkolwiek same rogatki to produkt A&S, tyle że dodatkowymi cięgnami szlabanu)

Screenshot_20210607-143528_Chrome.jpg
 

Wojtek_Kraków

Aktywny użytkownik
Reakcje
429 1 0
Wejdź na google maps i wpisz Chorzów, ul. Strzelców Bytomskich.
Jest tam przejazd kolejowy na którym wzorował się Sławek.
Zobaczysz czego brakuje.
Z tego co kojarzę, to szlabany na tym akurat przejeździe, nie mają odciągu w postaci górnej linki.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.082 115 11
Dziękuję Wojtku, spojrzę. A ktoś wie czemu niektóre maja naprężacze w postaci tych cięgien a inne nie? Czy cięgna występowały raczej tylko w rogatkach mechanicznych?
 
Ostatnio edytowane:

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.130 26 1
Na dołączonym do zdjęcia rysunku widać poprzeczne stężenia pomiędzy dechami, czego nie widać na fotografii modelu. W necie na zdjęciach różnych przejazdów tego typu nie ma odciągów.
 

Wojtek_Kraków

Aktywny użytkownik
Reakcje
429 1 0
Wiem, że występowały w starszych typach. Czy w tych nowych są? Nie kojarzę ale znawcą nie jestem. Myślę, że w tych starszego typu (z okrągłą belką) występowały dletego, że jest to związane z masą takiego drąga. Te nowe są lekkie więc pewnie odciągu nie trzeba.
Mam też wątpliwość czy odciąg na tym z GPMu miałby sens i czy by działał.
Z tego co pamiętam, odciąg zaczepiony był na jednym i na drugim końcu belki, przechodząc przez szczyt trójkątnego wspornika, zamocowanego w osi obrotu szlabanu. Dzięki temu oba końce belki były podwieszone (odciążone). W przypadku GPMowskiego długi koniec belki ciągnąłby wspornik.
Ale to moja teoria i niech poprawią mnie bardziej doświadczeni koledzy.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.906 527 30
czemu niektóre maja naprężacze w postaci tych cięgien a inne nie? Czy cięgna występowały raczej tylko w rogatkach mechanicznych?
Opisany wyżej model GPM to jedna z pierwszych konstrukcji rogatek elektrycznych nowego typu, jeszcze z lat 1980. jeżeli nie nawet z 1970. Rogatki te miały drągi drewniane. Przy krótkich drągach nie było odciągów, a nawet czasem i stężeń poprzecznych. Przy dłuższych były odciągi, ale faktycznie, nie tak, jak w starych zaporach z rury stalowej, z linką przechodzącą przez szczyt wspornika i zakotwioną na krótkim końcu drąga, a linka odciągu jest zaczepiona do samego wspornika. Spowodowane to jest tym, że w pozycji pionowej krótkie ramiona drąga obejmują napęd i nie ma możliwości poprowadzenia tam linki. Tak że model GPM jest prawidłowy i moim zdaniem niczego tam nie brakuje. Obecnie jest w użyciu wiele nowszych konstrukcji elektrycznych rogatek, w których drągi są wykonane z lekkich tworzyw sztucznych, przy których odciągi są zwykle niepotrzebne. Znalazłem w swoich zdjęciach kilka przykładów rogatek z drewnianymi drągami, takich, jakie są w modelu GPM. Niestety, fotki są kiepskie, bo nie były głównym fotografowanych obiektem, a poniższe fotki są czasem mocno wykadrowane.

IMG_0991.jpg

IMG_0993.jpg

IMG_1728.jpg

IMG_1729.jpg
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.082 115 11
Dziękuję wszystkim za pomoc. Zakładam ze moja diorama oddaje klimat który by pasował do rogatek z lat 80 które przetrwać mogły przez następną dekadę. Jedyne co teraz mam zamiar zrobić, to podmalować na bielszy odcien napęd i zamienić drut 0.3mm na coś cieńszego. Raz jeszcze dziękuję
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.082 115 11
Tak przy okazji to wątpię czy mi się uda zainstalować te rogatki na dioramie. Brakuje mi miejsca na dotychczasowym jedynym przejedzie kolejowo-drogowym pomiędzy torowiskiem i sygnalizacja świetlną przejazdu. Co oznacza ze rogatki by wchodziły w skrajnie a jakoś mi się nie uśmiecha robić większych wykopków przy tym przejedzie zeby przesunąć światła przejazdu

To dla tych co oczekują ze powyższe pojawia się na następnych załącznikach:)

Ale ze wyznaje zasadę "nigdy nie mow nigdy", moze do tematu powrócimy
 

Wojtek_Kraków

Aktywny użytkownik
Reakcje
429 1 0
Powiem wam, że to niesamowite uczucie. Widzieć u kogoś świetnie wykonany model, który ma się u siebie narysowany w kompie.
Jedyne co możesz poprawić w tych śmietnikach to na czarno kółeczka (oponki).
No i jakby Ci się chciało to rączki/uchwyty zamienić na takie ze struny ale to już będzie level HARD ;)
 

Andrzo

Znany użytkownik
Reakcje
1.274 2 1
Rada dla tych co chcieliby zrobić kępy trawy - nie uzywajacie folii aluminiowej, gdyż nie będziecie w stanie oderwać kęp od folii. Ja użyłem ze względu na to ze nie miałem papieru do pieczenia, jak sugeruje poniższy link:S

Co ciekawe, sposób na folię aluminiową jest rekomendowany na poniższym filmiku:


Spróbowałem tej metody i faktycznie nie da się tego oderwać. Nawet zastosowałem ten sam klej do dekupażu, ale za każdym razem przywiera on do folii na maxa. Może chodzi o jakiś inny rodzaj folii?
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.082 115 11
Co ciekawe, sposób na folię aluminiową jest rekomendowany na poniższym filmiku:


Spróbowałem tej metody i faktycznie nie da się tego oderwać. Nawet zastosowałem ten sam klej do dekupażu, ale za każdym razem przywiera on do folii na maxa. Może chodzi o jakiś inny rodzaj folii?
Ojej folie i uzyj po prostu papieru do pieczenia.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Buduję makietę 13
Buduję makietę 1089
Buduję makietę 20
Buduję makietę 49
Buduję makietę 10

Podobne wątki