• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Diorama Testowa diorama

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
H0e
Reakcje
7.817 138 3
Dokładnie. Ja akurat u Ostbahna brałem. Wysłałem rysunek co potrzebuję. Chwilę poczekałem i dostałem blachy.
@Kempol zobacz o ile wewnętrzne są ryflowane to zewnętrzne już nie. One mają utrzymać koła po wykolejeniu.

U Weinerta są też dostępne mocowania szyn do odbojnic. U @Kempol i @EVB420 12 w wątkach zobaczysz jak te mocowanie wyglądają. Do mnie jeszcze nie dojechały. A zamówiłem je w DCC24.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.907 527 30
o ile wewnętrzne są ryflowane to zewnętrzne już nie. One mają utrzymać koła po wykolejeniu
Wątpię, by blachy były w stanie utrzymać koła po wykolejeniu. Blachy stosuje się po to, żeby zapobiegać spadaniu popiołu z parowozów na dół (to dawniej) i dla bezpieczeństwa personelu kolejowego w razie konieczności pracy na moście (wiadukcie). A do samego mostu mam uwagę, że niezbyt naturalnie wyglądają przenikające się belki kratownicy, brak też jakichkolwiek imitacji łączeń konstrukcji, wygląda tak, jakby był to jeden odlew.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.907 527 30
Do utrzymania kół po wykolejeniu służą odbojnice. Chodzi o to, żeby tabor nie zjechał na bok, bo groziłoby to spadnięciem z mostu.
 

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
H0e
Reakcje
7.817 138 3
Zgadza się. Ale odbojnica utrzyma koła z jednej strony natomiast z drugiej strony nie ma odbojnicy i koła będę toczyły się właśnie po tych blachach.

151946392_1388036314866387_6984978277716315098_n.jpg 151076685_483276472839548_5133986120642418911_n.jpg
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.082 115 11
A blacha tez nie służyła jako osłona p.pożarowa drewnianych elementów konstrukcyjnych mostów?
 

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
H0e
Reakcje
7.817 138 3
A czy nie jest to uzależnione od grubości tej blachy? Dwa lepiej żeby pogieła się blacha. Jak ma zniszczyć mocowania czy podkłady. A na moście to się inaczej nazywa.

A blacha tez nie służyła jako osłona p.pożarowa drewnianych elementów konstrukcyjnych mostów?
Ta na środku tak. Ta na bokach owszem i ile będzie po całości a nie jak u mnie i u Marka na zdjęciu.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.907 527 30
koła będę toczyły się właśnie po tych blachach
Oba koła jednego zestawu (osi) będą się toczyły po podkładach lub po tym, co na nich leży, bo przecież nie po odbojnicy. Odbojnice służą do tego, żeby koła toczyły się obok szyn, a nie zjechały całkiem na bok.
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.082 115 11
A do samego mostu mam uwagę, że niezbyt naturalnie wyglądają przenikające się belki kratownicy, brak też jakichkolwiek imitacji łączeń konstrukcji, wygląda tak, jakby był to jeden odlew.
Przenikające się belki kratownicy? Nie do końca rozumiem co kolega ma na myśli..

Tez jestem za tym żeby nie było nitów. Wydaje mi sie ze mosty nitowane są "lżejsze" tzn przekroje poprzeczne elementów są mniejsze niż w moim przypadku. Aczkolwiek problem może być również w tym ze jest to most bardziej pod skalę 1:76 (od biedy 1:87) stad tez wizualnie może wyglądać topornie. Ale to takie gdybanie
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.907 527 30
Przenikające się belki kratownicy? Nie do końca rozumiem co kolega ma na myśli.
Nie bardzo wiedziałem, jak to określić, ale chodzi mi o miejsca, których przykłady zaznaczyłem czerwonymi okręgami. A niebieskimi zaznaczyłem miejsca styku elementów, gdzie nie widać żadnych połączeń. To wszystko właśnie sprawia wrażenie nierealności, jakby całość była jednym odlewem.

most.jpg
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.063 6 0
Pora się zabawić w mosty (tego jeszcze na testowych odcinkach nie było). Mam takie cacko jak w załącznikach i pytania do forumowiczów
- czy dobrze udaje konstrukcje z obszarów RP (jest to produkt WWScenics dla skali 00/H0)
- czy warto dodać wewnętrzne barierki i jeśli tak czy pomost w takim razie potrzebuje choćby desek tworzących "chodnik"
- czy takie mosty są/ były nitowane?

Zobacz załącznik 793346 Zobacz załącznik 793347
Ten most czy tez wiadukt to laserowo cięta w kartonie fikcja totalna, ale
tu na zdjęciach mikl'a wg mnie znakomicie kolorystycznie pomalowany ..
-jak dorobimy jeszcze historię do tego mostu to może się okazać ciekawym przykładem fikcyjnej historii sztuki projektowania mostów i wiaduktów kolejowych , i tak na przykład ; to co widać na zdjęciach to jest to pierwszy kolejowy most stalowy całkowicie spawany (!) zakupiony w pewnej ... angielskiej wytwórni pod koniec dziewiętnastego wieku (!).

Teraz historia jak ten most znalazł się na terenach Mikl'a ?
- Otóż hrabia X z Mikl'a podczas pobytu na Wyspach spotkał właściciela pewnej fabryki i zupełnie przypadkowo podczas jakiejś popijawy hrabia wyskoczył z problemem mostowym w swojej okolicy ,że nie ma gdzie tych mostów zamówić ,ba! kupić a jak są to srogo drogie ,że nawet takiego kogoś jak on nie stać na taki wydatek i tak dalej ..
-,kilka godzin póżniej .. dwóch już mocno nabomanych panów gadało dalej o mostach aż tu Anglik Y wspomniał nagle coś o swoim rewelacyjnym pomyśle spawania karbidowego blach stalowych tylko ,że to jest bardzo droga metoda łączenia ze względu na brak karbidu , który musi być sprowadzany aż z Holenderskich Indii Wschodnich, hrabia mało co już rozumiał ale jedno Anglikowi obiecał ,że jak chce karbidu to mu może dać ile tylko chce i na to Anglik nagle wytrzeżwiał i za friko w celach pokazowych obiecał hrabiemu ,że wybuduje w dalekim kraju most kolejowy -całkowicie spawany metodą karbidową.Most istnieje do dziś i jest miejscową atrakcją turystyczną.
Te otwory to miejsca wymienianych poprzecznic stężeń , górnych.
Wzór kratownicy jest to dzieło walijskiego architekta projektowania mostów J.Clark'a ,-tak zwana Lattice Clark's
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.082 115 11
Cholibka, nie zauważyłem że taki babol wyszedl z tymi kratownicami. Tak jak mówi Hoart, jest to wydruk laserowy (podobno hi detail!). Moze chociaż pomost wykorzystam i wywalę te łuki? A przy okazji zapytam się u źródła na czym się wzorowali wydając ten most.. A patyna to moja bo przyszedłw stanie jak na poniższym (oczywiście nie złożony)

Screenshot_20210217-220341_eBay.jpg


PS: Znalazłem takie coś od scalemodelscenery.co.uk. (https://www.scalemodelscenery.co.uk/lx095-oo-single-track-bowstring-bridge-oo4mm176-1109-p.asp)

Wygląda zdecydowanie lepiej, ale cena też dwukrotnie wieksza. No i są nity!!

Screenshot_20210217-225240_Chrome.jpg

Screenshot_20210217-225028_Chrome.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
1.020 63 25
Przyznam, że z mostami nie mam doświadczenia. Tak więc biorę ciperki, siadam wygodnie i kibicuje. Może zmotywujesz i mnie do działań by spróbować :rolleyes:
 

Dominik

Znany użytkownik
FREMO Polska
NAMR
Reakcje
359 17 0
Taką informację otrzymałem po części od LL'a. Chyba że źle mi przekazano :) @Dominik
Przekazano Ci dobrze, tylko do końca nie wczytałeś ;). To jest tak, że o ile blachy przeciwpożarowe, (te pomiędzy odbojnicami) są faktycznie cienkie, czasem ryflowane, to te pomiędzy odbojnicą a szyną, oraz te na zewnątrz szyny są grube (10-15mm) i płaskie. To sa tzw. blachy przeciwwykolenicowe. Jeśli na most/wiadukt wjechałby wykolejony tabor, to jego koła mają się toczyć po tych blachach i nie niszczyć mostownic. Widać to dobrze na zdjęciu @Kempol umieszczonym parę postów wcześniej w tym wątku, które pozwalam sobie wkleić ponownie.
most.jpeg
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.082 115 11
Czy koledzy sami robią odbojnice? Jeśli tak to czy doklejanie mocowania/nakładki na podkłady?
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Buduję makietę 13
Buduję makietę 1089
Buduję makietę 20
Buduję makietę 49
Buduję makietę 10

Podobne wątki