• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Diorama Testowa diorama

OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.082 115 11
Czesc Wam "druciarze" ;) Tor 7 nie byl w planach aby go eletryfikowac. Myslalem ze potrzeba kotwy aby zakonczyc drut z toru nr 5 (nad rozjazdem nr 3 byloby odejscie w strone rozjazdu nr 2i dajen nr 1. Rozrysuje moze wieczorem to bedzie jasniej.

A koncowy segment szlaku jest zakonczony profilem F96
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
1.020 63 25
Będzie trzeba pomyśleć o szlakach pod drutem... Co by nie było, że kita z jednej stacji jeszcze dobrze nie wyjedzie a koń już w następnej :ROFL:
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.082 115 11
Pokiełbasiło mi się z tym schematem (w załączniku aktualny). W rzeczywistości jest bramka nad rozjazdem 3 wiec załom już jest :oops:
Zastanawiam się czy kotwy można założyć slupie półramki, bo wtedy bym zrobił zakończenie przewodu toru 3 na bramce nad rozjazdem nr 1.

Cos jeszcze brakuje?

SCHEMAT TESTOWA DIORAMA_V1.jpg
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
1.020 63 25
No pokielbasiles. Brakuje kotwy umożliwiającej wyjście drutu z toru głównego w bok... Przypatrz się. Kotwa na pół bramce wyciąga drut nad tor nr 3, sama bramka trzyma drut nad torem 1 a tor nr 5 skąd ma drut?
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.543 34 1
Całkowicie się zgadzam z Kolegą @Pantograf i pozwalam sobie zamieścić rysunek. Jeszcze raz podkreślam, że zarówno w naturze jak i na sieci modelarskiej skrzyżowanie przewodów musi być stabilizowane i muszą to być dwa różne wysięgniki. Tylko wtedy można niezależnie (oddzielnie) naprężać te przewody. A naprężenie przy sieci 0.3mm jest konieczne. Niektórzy naprężają także sieć 0.56mm. Przy dobrym naprężeniu ryzyko ześlizgnięcia się odbieraka z przewodu jest mniejsze.
Mam też uwagę na temat RTS-u (Regulaminu technicznego stacji) Twojej stacji. Zalecenia mówią o jak najkrótszych przebiegach manewrowych. Tarcza manewrowa ustawiona w miejscu, którym proponujesz będzie niepotrzebnie wydłużała drogę i czas manewrów, a dodatkowo skróci długość manewrujących składów. Myślę, że trzeba ją przesunąć bliżej przejazdu. Poza tym, skoro słupy elektrycznej sieci trakcyjnej stoją po drugiej stronie torów może warto postawić tarczę na słupie? Będzie widoczna z większej odległości. Tak przynajmniej twierdzi Kolega Gawryluk, który ma do mnie pretensje za karzełka na torze wyciągowym do ładowni :)
SCHEMAT TESTOWA DIORAMA_V1.jpg
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
1.020 63 25
Czy to będą druty 0.3, 0.56 czy też Viessmann to i tak wypada logicznie ustawić słupy kotwowe, mimo że w tym ostatnim przypadku spełniają rolę głównie estytyczna. Tak czy siak, jak poprawiłeś @bstok70 ma teraz sens i ład :D
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.907 527 30
Tarcza manewrowa ustawiona w miejscu, którym proponujesz będzie niepotrzebnie wydłużała drogę i czas manewrów, a dodatkowo skróci długość manewrujących składów. Myślę, że trzeba ją przesunąć bliżej przejazdu.
Skoro już o tym mówimy, to uważam, że Tm powinna stać jeszcze bliżej stacji, między ostatnim rozjazdem a przejazdem. Nie bardzo sobie wyobrażam, żeby manewry prowadzić z przerwami tak, że po wyjechaniu za Tm manewry się przerywa i otwiera przejazd, a tylko do tego mogłaby być potrzebna tarcza za przejazdem (patrząc od strony stacji).
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.082 115 11
Skoro już o tym mówimy, to uważam, że Tm powinna stać jeszcze bliżej stacji, między ostatnim rozjazdem a przejazdem. Nie bardzo sobie wyobrażam, żeby manewry prowadzić z przerwami tak, że po wyjechaniu za Tm manewry się przerywa i otwiera przejazd, a tylko do tego mogłaby być potrzebna tarcza za przejazdem (patrząc od strony stacji).
Niestety miejsca na manerwy jest tam niewiele. Pomiędzy rozjazdem a przejazdem może jest 30 cm..

20190207_110000-1612x1209.jpg

20200629_010100_copy_2268x1275.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.907 527 30
Niestety miejsca na manerwy jest tam niewiele. Pomiędzy rozjazdem a przejazdem może jest 30 cm..
Nie rozumiemy się. W każdym wypadku manewry z wyjazdem za tę tarczę wymagają zajęcia przejazdu i zamknięcia zapór. Cały skład manewrowy (nie tylko lokomotywa, wyciągająca wagony) musi wyjechać za tarczę, im bliżej rozjazdu ta tarcza będzie, tym mniej jeżdżenia i krótszy czas zablokowania przejazdu. Tm powinna stać zaraz za rozjazdem (teoretycznie 15 m od styku przedliglicowego, ale na makiecie te wymiary skracamy).
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.082 115 11
Ok, dziekuje. Czyli sklad moze stac np 100 m od miescje gdzie jest ustawiona Tm, ale sama Tm powinna byc przy ostatnim rozjezdzie glowicy, tak?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.907 527 30
Czyli sklad moze stac np 100 m od miescje gdzie jest ustawiona Tm,
Nie całkiem. Skład musi wyjechać za Tm i stanąć zaraz za nią (patrząc w kierunku szlaku). To, jak daleko od tarczy będzie lokomotywa, zależy od długości składu, cały skład musi minąć tarczę, a ostatni wagon musi stanąć tak, żeby "widział" wskazania tarczy - czyli patrząc w kierunku stacji ostatni wagon musi stanąć przed tarczą. Wyjazd w kierunku szlaku nie może być dalej, niż do wskaźnika W 5. Jeżeli wyjątkowo (bardzo długi skład, który trzeba wyciągnąć) trzeba wyjechać za W 5, konieczne jest zamknięcie szlaku do następnej stacji (posterunku), na którym nie może być żadnego pociągu.
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
1.020 63 25
I tak zablokujesz. Nawet jak by tarcza z jakiś powodów stała przed przejazdem... To pomyśl. Dyżurny każe wyjechać za tarcze... Przejazd zamykany i pyk. Jest Lok za przejazdem przed tarcza. I teraz co? Myślisz że przejazd był by otwierany?
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.082 115 11
Pora się zabawić w mosty (tego jeszcze na testowych odcinkach nie było). Mam takie cacko jak w załącznikach i pytania do forumowiczów
- czy dobrze udaje konstrukcje z obszarów RP (jest to produkt WWScenics dla skali 00/H0)
- czy warto dodać wewnętrzne barierki i jeśli tak czy pomost w takim razie potrzebuje choćby desek tworzących "chodnik"
- czy takie mosty są/ były nitowane?

20210216_155642_copy_3024x2268.jpg
20210216_155653_copy_3024x2268.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
H0e
Reakcje
7.817 138 3
Znam się średnio. Ale dodałbym barierki, zrobił deski. Co do nitów będzie to o wiele lepiej wyglądać ale jak pomyślę ile ich musisz zrobić ... to cóż sporo pracy Cię czeka :)
Ale dodatkowo przydałyby się blachy. Między szynami oraz po kawałku chociaż między szynami a krawędzią mostu.

Coś jak tutaj
145880206_2715528548758806_2951651733230102498_n.jpg

Ale uwaga. Wygląda na to że most nad Regalicą jest wyjątkowy ponieważ posiada blachy ryflowane (moja obserwacja zdjęć i filmów), natomiast normalnie stosuję się p prostu blachy (gładkie)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Buduję makietę 13
Buduję makietę 1089
Buduję makietę 20
Buduję makietę 49
Buduję makietę 10

Podobne wątki