• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tabor WKD

OP
OP
M

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
wkd7.jpg
wkd4.jpg
Jakiś czas temu wrzucałem fotki współczesne ulicy Szczęśliwickiej.....teraz będą historyczne.Przystanek WKD przy szkole kolejowej w kolorze i czarno-biały .
ps.Ciekawe czy są kolorowe fotki parowozu Pd5 z terenu kolejówki z tamtych lat?kto wie popytam wśród miłośników historii Warszawy i Ochoty
 

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
Jakiś czas temu wrzucałem fotki współczesne ulicy Szczęśliwickiej.....teraz będą historyczne.Przystanek WKD przy szkole kolejowej w kolorze i czarno-biały .
ps.Ciekawe czy są kolorowe fotki parowozu Pd5 z terenu kolejówki z tamtych lat?kto wie popytam wśród miłośników historii Warszawy i Ochoty
Masz więcej takich fotek to wklejaj.
Super.
Fotograf stoi przy skrzyżowaniu z obecną Bitwy Warszawskiej 1920r i zdjęcie w stronę górki Szczęśliwickiej?
 

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.422 110 1
Fotograf stoi na Szęśliwickiej tyłem do górki. Po prawej ogrodzenie bazy MPT, skręcając w prawo w Very Kostrzewy (wtedy się tak nazywała) dojeżdża się do Grójeckiej, a w lewo dojazd do Zachodniego. Gdyby odwrócił się w lewo zobaczyłby parowóz koło Technikum Kolejowego.
 

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
Fotograf stoi na Szęśliwickiej tyłem do górki. Po prawej ogrodzenie bazy MPT, skręcając w prawo w Very Kostrzewy (wtedy się tak nazywała) dojeżdża się do Grójeckiej, a w lewo dojazd do Zachodniego. Gdyby odwrócił się w lewo zobaczyłby parowóz koło Technikum Kolejowego.
Czyli pomyliłem się o strony :)
Dlatego lubię oglądać stare zdjęcia i wpasowywać je w obecne czasy.
Od czasów tych zdjęć do dzisiaj w tamtej okolicy też zdążyło coś powstać, zostać wyburzone i powstało nowe. Np. Orbisowski hotel.
Mnie troszkę zmyliła ta odległość od parkanu MPT do bloku, a może skrócono teren i parkan MPT pod budowę szerszej dawnej Very Kostrzewy. W tamtych czasach mogła być węższa.

Pamiętam z opowieści jak Al. Krakowska przebiegająca przez Raszyn była cieńsza o połowę, co jest sobie teraz ciężko wyobrazić ze względu na i tak ścisłą zabudowę. A wcześniej to tam stało to i tamto ..... .
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
M

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
Masz więcej takich fotek to wklejaj.
Super.
Fotograf stoi przy skrzyżowaniu z obecną Bitwy Warszawskiej 1920r i zdjęcie w stronę górki Szczęśliwickiej?
Będzie coś w tym temacie interesującego to tu wrzucę a fotka jest max z 1971-72 gdyż wtedy wycofano EN80
[DOUBLEPOST=1429127446,1429125810][/DOUBLEPOST]No dobra Jacku to teraz coć co jak mi podesłano to uwierzyć nie mogłem i byłem pod wrażeniem:)a Wy co na To>:rolleyes:
wkd8.jpg
 
OP
OP
M

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
Dziś załatwiąc pare spraw przystanąłem na trochę przy szlaku WKD pomiędzy Warszawa Raków a Warszawa Salomea ......atrakcje to odchodzące EN94 oraz sygnalizacja przejazdowa informująca maszynistę o działaniu urządzeń na przejeździe kolejowym przed przystankiem Warszawa Salomea który to położony jest na łuku
 

Załączniki

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.064 25 2
to tu wrzucę a fotka jest max z 1971-72
dokładnie 19.06.1972
a tam skąd pochodzi ta fotka, a w zasadzie slajd, to przypadkiem autora nie podano ?
Tom ci ja był ...
i byłem pod wrażeniem:)a Wy co na To>:rolleyes:
a tak od siebie dodam tylko, na co do tej pory nikt nie zwrócił uwagi ..., że pierwsze EN94 były w nieco innym malowaniu, mianowicie bardziej brunatne niż później po remontach czerwone. I miały ozdobne listwy wzdłuż podziału kolorów, które potem zdejmowano.
Oczywiście inne, składane drzwi same rzucają się w oczy.
Ku pamięci tych co zapominają, ta pierwsza EN94 była całkowicie inna, ale to chyba wszyscy wiedzą :)
a może skrócono teren i parkan MPT pod budowę szerszej dawnej Very Kostrzewy. W tamtych czasach mogła być węższa.
Ulicy Wery Kostrzewy, W nie V, nie poszerzono, zawsze była taka szeroka.
 

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
dokładnie 19.06.1972
a tam skąd pochodzi ta fotka, a w zasadzie slajd, to przypadkiem autora nie podano ?
Tom ci ja był ...
Masz więcej fot? Zapodaj.

Od razu to zobaczyłem inne malowanie i bardziej mi się podoba.


Masz może zdjęcia dawnego przebiegu WKDki po linii ulicy Szczęśliwickiej? Ciekawią mnie bardzo okolice Górki Szczęśliwickiej.
[DOUBLEPOST=1429455798][/DOUBLEPOST]
To mnie się ta Wera przez "V" napisała, bo potem postawili tam hotel "VERA" i jakoś się tak zasugerowałem. Mea culpa:oops:
A mi się od Ciebie skopiowało, po tamtym Orbisowskim hotelu też wspomnienie pozostało.
 
OP
OP
M

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
dokładnie 19.06.1972
a tam skąd pochodzi ta fotka, a w zasadzie slajd, to przypadkiem autora nie podano ?
Tom ci ja był ...

a tak od siebie dodam tylko, na co do tej pory nikt nie zwrócił uwagi ..., że pierwsze EN94 były w nieco innym malowaniu, mianowicie bardziej brunatne niż później po remontach czerwone. I miały ozdobne listwy wzdłuż podziału kolorów, które potem zdejmowano.
Oczywiście inne, składane drzwi same rzucają się w oczy.
Ku pamięci tych co zapominają, ta pierwsza EN94 była całkowicie inna, ale to chyba wszyscy wiedzą :)

Ulicy Wery Kostrzewy, W nie V, nie poszerzono, zawsze była taka szeroka.
to akurat było bardzo poważnie do przewidzenia że Pan TS to mógł pstryknąć .Ktoś mi podesłał ,a fotki są gdzies w komentarzach i na stronach z historą Warszawy związane
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.064 25 2
Witam Miłośników WKD,
na tym skrzyżowaniu przy dawnym TKMK wykonałem wówczas jeszcze jeden slajd innego pociągu. Wówczas to był zupełnie nowy tabor.
a1.jpg
Skład EN94 przy TKMK Warszawa, 19.06.1972, fot T.S.

Następnym razem podeślę slajd kupiony na Ebay, ale to nie dziś, abyście mogli spokojnie spać.
Pozdrawiam wieczorową porą.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 74 0
Kiedyś już na ten temat pisałem. Po II wojnie światowej brakowało sprawnego taboru na linię EKD. Wykorzystano rewindykowany tabor tramwajowy z Berlina.
Wagony berlińskie były przystosowane do szerokości toru 1435 mm, czyli odpowiedniej dla linii EKD, natomiast warszawski tabor tramwajowy w tym czasie jeszcze kursował na torach o szer. 1525 mm.
 

Podobne wątki