• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Strażaki Kozaa - podejście drugie

OP
OP
kozaa

kozaa

Aktywny użytkownik
Reakcje
835 2 0
Jeszcze dla maniaków motoryzacji: silnik wolnossący (tylko na pół martwi muszą być wentylowani :p) V16 o poj. 18,6 l
https://en.wikipedia.org/wiki/Detroit_Diesel_Series_71
Piękną wojenną historię ma ten silnik. To musiała być na prawdę udana konstrukcja skoro tyle dziesięcioleci w produkcji.

Dziś klasyka klasyki pożarniczej Jelcz 005. Opisywany już w tym wątku, kiedyś model wycinany laserem, dziś wydruki Korabit. Muszę przyznać, że lepsze jest wrogiem dobrego. Detal w wydrukach Henryka jest kosmiczny. Składały się jak klocki Lego.
Żeby się nie powtarzać opis pierwowzoru w telegraficznym skrócie. Jelcz 005 zwany przez strażaków; Colą, Pepsą, Tarką. Przez wielu starszych strażaków uważany za najlepszy samochód pożarniczy wszech czasów. Do dziś można usłyszeć stwierdzenia, że "Cola to by tam bez problemu wjechała" czy "z Colą nie było takich problemów". Nieosiągalny dziś standard wyposażenia w pożarnictwie bo w latach 80 pewnie każda zawodowa jednostka w Polsce miała Colę. Wiele z nich służy do dzisiaj w rękach ochotników. Kilkanaście przekazano na Ukrainę Faktycznie był to prosty i dość wszechstronny średni samochód gaśniczy o świetnych własnościach terenowych.
Modele przedstawiają dwie wersje produkcyjne; z przed 87 roku z działkiem na dachu i starszym rodzajem kabiny i po 87 z nowszym modelem kabiny. Oba modele noszą oznaczenia oddziału VIII łódzkiej straży pożarnej. Co ciekawe w budynku zajmowanym przez tą jednostkę znajdowała się przez kilka lat po wojnie Szkoła Oficerów Pożarnictwa nr 2.
Zapraszam do oglądania:
DSC_8562.JPG
DSC_8563.JPG
DSC_8564.JPG
DSC_8565.JPG
DSC_8566.JPG
DSC_8567.JPG
DSC_8568.JPG
DSC_8569.JPG
DSC_8571.JPG
DSC_8572.JPG
DSC_8573.JPG
DSC_8574.JPG
DSC_8575.JPG
DSC_8576.JPG
DSC_8559.JPG
DSC_8561.JPG
 

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.473 15 0
Rewelacja! Cóż za wykonanie! (y) Mam do tego Jelcza sentyment, jak byłem mały to Straż Pożarna była częściowo moją codziennością :) Ten wóz rzeczywiście jest ponad czasowy i w latach osiemdziesiątych zmienił możliwości strażaków w akcji! :cool:

P.S. Kwintesencja komuny, Jelcz z marką Star na przedzie :p
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
28.273 391 20
Piękne te Stary, czyli Jelcze... ;) :D Gratuluję wykonania.
 
OP
OP
kozaa

kozaa

Aktywny użytkownik
Reakcje
835 2 0
Dziś troszkę zaległości w prezentacjach nadrobię.
Dwa pojazdy z okresu siermiężnego PRLu.
GAZ-63 z zabudową wykonanym w Państwowym Ośrodku Maszynowym w Zamościu.
Zabudowę stworzono w odpowiedzi na zapotrzebowanie na prosty samochód gaśniczy przewożący sekcję strażaków, motopompę i armaturę pożarniczą. POM od połowy lat 60 karosował używane Lubliny GAZ-51 głównie z wojskowego demobilu. Znane są egzemplarze zbudowane na podwoziu GAZa-53 i GAZa-63. Nie jest jednak jasne czy samochody zostały zabudowane w POM czy też powstały w wyniku przestawienia zabudowy na inne podwozie przez użytkowników. Samochody wytwarzano wyłącznie na potrzeby OSP i ZOSP.
Model powstał w wyniku połączenia ładnego modelu GAZa-63 firmy Miniaturmodelle oraz zabudowy pożarniczej z wydruku Korabit.
Drugi pojazd to prezentowany już tutaj Star 660 GBM 2/8 z zabudową również z POM Zamość. Drugie podejście do pszczółki - tym razem z białymi akcentami bardziej mi się podoba. Pożarniczo mamy tu równię terenowy ale bardziej zaawansowany pojazd wyposażony w zbiornik na 2 tony wody. W tym wypadku POM karosował fabrycznie nowe podwozia, które trafiały również do służb zawodowych; straży pożarnej czy leśników.
Miłego oglądania :)

Gu7fs4XH.jpeg
BS01kL3a.jpeg
rarHm6Zk.jpeg
2FNs6Kw_.jpeg
VqaixRm1.jpeg
Hs3ASkMN.jpeg
fhWIFL9N.jpeg
QLCHHMd6.jpeg
JZ9yo6up.jpeg
osVZBs8H.jpeg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Pojazdy specjalistyczne 77

Podobne wątki