• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Stacja Włoszakowice

OP
OP
Scenika

Scenika

Aktywny użytkownik
Donator forum
FREMO Polska
Reakcje
506 5 0
#42
Pomalutku walczę. Układ torowy najłatwiej nanieść poprzez wydruk schematu prawda ?
 

Załączniki

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
974 82 11
#43
Jaki jest aktualnie najlepszy patent na nogi ?
Najlepsze dla Ciebie będą te nogi które zrobisz, jest też gdzieś wątek mający chyba tytuł"nogi, nogi, setki nóg" i tam są pokazane różne patenty
na nogi do modułów.
Układ torowy najłatwiej nanieść poprzez wydruk schematu prawda ?
Wydruk bywa mało dokładny, najlepiej, moim zdaniem, najpierw ułożyć tory na skrzynkach, żeby były proste dobrze jest użyć jakiegoś wzorca linii prostej (liniał, kątownik itp) po czym zaznaczyć osie torów, albo odrysować kształt samych podkładów. A potem to już cała reszta zabawy.
 
OP
OP
Scenika

Scenika

Aktywny użytkownik
Donator forum
FREMO Polska
Reakcje
506 5 0
#45
Nie wiem czy będzie to widać ale mam projektor który wykorzystałem do naniesienia układu na moduły. Nie będę się tym sugerował, i tak ułożę próbnie tory jak już wszystkie dojadą ale mam ogólny zarys terenu - muszę wyznaczyć miejsca na rów, przepust, przejazd kolejowy.
 

Załączniki

KrotVikinG

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
560 5 0
#46
Witam Cię serdecznie
Dopiero teraz trafiłem na Twój wątek i z ciekawością przeczytałem od początku. Widzę że idziesz jak burza ze swoim projektem .
Gorąco kibicuję, ponieważ znam ta stację i miejscowość, często odwiedzam tam dobrych znajomych.
Co do sklepów modelarskich w Poznaniu to mogę z czystym sumieniem polecić Tobie, w których sam zacząłem bywać. Są to :
Ul. Strzeszyńska 33 lok 220 (Shop.dcc24.eu)
Ul. Wołyńska 38 (Dataland).
Ja też kupiłem sobie na start zestaw PIKO, taki jak Twój, że względu na sterowanie no i dwa zestawy pociągów na próby makietowe .
Pozdrawiam Mariusz
 
OP
OP
Scenika

Scenika

Aktywny użytkownik
Donator forum
FREMO Polska
Reakcje
506 5 0
#47
Dziękuję, nie mam dużego doświadczenia, budowa makiety to dla mnie duża, osobista sprawa. Mam nadzieję że uniosę temat finansowo, mentalnie i ze spokojem uda mi się ją wykończyć. Po wielu przemyśleniach, wertowaniu grup i forum stwierdzam że nie jest taka skomplikowana, układ jest dość prosty, budynków nie ma wiele także walczę. Mam teraz dużo obowiązków w pracy ale zima będzie lżejsza to i roboty na tym froncie pójdą szybciej.
Dzięki wszystkim za pomoc i dobre słowo - będę naturalnie dalej prowadził "dziennik" z budowy :) Pozdrawiam!
 

feymo

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
481 3 0
#49
Taka rada do zastanowienia.
Na modułach rzadko używa się tych torów w odcinkach a raczej kładziemy wszystko z Flexow bo:
1. Złączki z czasem przestają przewodzić prąd. Aby tego uniknąć niektórzy lutuja łączniki z drucików tylko po co
2. Robota idzie szybciej
3. mniej roboty z podpieciem zasilania
4. Możesz tory ułożyć tak jak potrzebujesz
5. Roco ma w ofercie nawet proste o długości Ok 1 m
6. Efekt wizualny jest lepszy
7. Jest ciszej jak siedzisz za dyżurnego ruchu. Koła tak nie stukają

Kilka dodatkowych rad
Tory na profilach czołowych zamocowac/przylutowac do gwoździ lub śrub (koniecznie mosiężnych) to uchroni cie przed przypadkowym wyrwaniem toru

Skręć moduły w całość i kładź tory. Potem je przetniesz tarczką. Pomysl o jakimś sposobie pozycjonowania modułów względem siebie.
Zaoszczędzisz czas przy rozkładaniu makiety.

Przed przyklejeniem toru przylutuj do niego kable zasilające.
Otwory pod kable wytrasuj sobie pomiędzy podkładami.
My stosujemy na każdy odcinek toru po dwa zasilania.

Tory w miejscu lutowania musisz wytrawić kwasem lutowniczym bo cyna nie złapie

W rozjazdach Roco trzeba wlutowac dodatkowe mostki aby iglica miała pewniejsze połączenie galwaniczne. Jak tego nie zrobisz to za jakiś czas będziesz miał problem z brakiem prądu w iglicach
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
974 82 11
#52
A dlaczego nie? Kiedy lutowałem u siebie najpierw opilowalwm od spodu szynę, trochę kwasu i lutowałem... Trzyma aż "nie ma mocnych".
A dlatego, że jak tego kwasu nie zmyjesz to on sobie dalej powolutku"żre", więc jak za jakiś czas takie połączenie przestanie"trzymać"wszelkie żale kieruj do lustra. Niezależnie od reakcji chemicznej po jaką cholerę dodawać sobie roboty z nakładaniem kwasu?
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
974 82 11
#54
No to zobaczymy :p przed przyklejeniem kable jak pisałem wyżej... Trzymały jak cholera.
Jesteś uparty jak niejaki Kłapouchy i robisz źle, Twoja makieta, Twoja sprawa, ale przynajmniej nie podpowiadaj innym podobnych bzdur.
Tory w miejscu lutowania musisz wytrawić kwasem lutowniczym bo cyna nie złapie
Tysiące a może nawet miliony kabelków przylutowano bez pomocy kwasu i nie dość, że cyna złapała to nadal "trzyma jak cholera".
Oczywiście nie biorę pod uwagę "zawodników" nie umiejących lutować:gwizd:.
 
Ostatnio edytowane:

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.063 140 0
#58
Oszukaj. mało prawdopodobne, że jak kiedyś się podłączysz do innych modułów to będą w tym samym miejscu miały drogę:
a) tak samo szeroką
b) z takim samym typem nawierzchni
c) itd
 
Ostatnio edytowane:

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
4.012 28 1
#59
Jeżeli jest to ostatnia skrzynka w Twojej makiecie to droga nie powinna biec do profilu przejściowego ponieważ nie będzie miała kontynuacji na modułach kogoś kto połączy się z Twoją makietą. Proponuję przekłamać rzeczywistość i zakończyć tą drogę na boku Twojego modułu.
droga.jpg

Kibicuję budowie tej makiety (y)
Pozdrawiam
 

Podobne wątki