• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Impreza Sosnowiec – Festiwal Kolej w Miniaturze, VII edycja – 18-19 marca 2023 r.

Ty42-89

Znany użytkownik
Reakcje
1.879 15 1
Zapraszam na krótką relację z VII Festiwalu "Kolej w miniaturze", który odbył się w Sosnowcu w dniach 18-19 marca 2023 roku. Poza pokazem makiet modułowych wśród wystawców między innymi Pan Ryszard Herok ze Świata Modeli w Rybniku oraz Pan Łukasz Wardęga z Luke's Workshop i jego rewelacyjne modele samochodów w skali 1:87.


 

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.878 92 4
Moje przypuszczenie: 4:50 transport wojskowy wyjeżdża z – prawdopodobnie – posterunku odgałęźnego torem, przy którym stoi semafor podający zgodę na wjazd...

Byłem tam (nie w tym momencie prawdopodobnie) i muszę powiedzieć, że podobnych „kwiatków” było więcej...
Kuba to nie jest posterunek odgałęźny tylko szlak jednotorowy między stacją Nojew, a szlakiem dwutorowym.
Szczerze to ten semafor był tam od czapy.
 
Reakcje
18 0 0
Kuba to nie jest posterunek odgałęźny tylko szlak jednotorowy między stacją Nojew, a szlakiem dwutorowym.
Ok, bocznica szlakowa (wcześniej są rozjazdy), z bardzo wypasioną nastawnią, niech będzie..

Szczerze to ten semafor był tam od czapy.
Zatem dlaczego podawał sygnał zezwalający?

A co z kwiatkiem, że wpuszczano po dwa–trzy pociągi na jeden (dość przyznaję długi) odstęp, które potem następna stacja przyjmowała na jeden niegasnący sygnał zezwalający, ale na różne tory stacyjne?
 

robertmuszka

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
Reakcje
4.398 174 19
Ok, bocznica szlakowa (wcześniej są rozjazdy), z bardzo wypasioną nastawnią, niech będzie..



Zatem dlaczego podawał sygnał zezwalający?

A co z kwiatkiem, że wpuszczano po dwa–trzy pociągi na jeden (dość przyznaję długi) odstęp, które potem następna stacja przyjmowała na jeden niegasnący sygnał zezwalający, ale na różne tory stacyjne?
Dlatego pewnie przyjmowano, bo dyżurni dogadali się między sobą, że jeden ma wysyłać to, co ma, a drugi bedzie ogarniał to, co dostanie, bo ma takie możliwości.
Kolego @Kuba z Warszawy jesteś modularzem wystawiajacym sie na imprezach, czy znającym sie na przepisach ogladaczem imprez?
 
Ostatnio edytowane:

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.878 92 4
Ok, bocznica szlakowa (wcześniej są rozjazdy), z bardzo wypasioną nastawnią, niech będzie..



Zatem dlaczego podawał sygnał zezwalający?

A co z kwiatkiem, że wpuszczano po dwa–trzy pociągi na jeden (dość przyznaję długi) odstęp, które potem następna stacja przyjmowała na jeden niegasnący sygnał zezwalający, ale na różne tory stacyjne?
Tak się często robi na imprezach dla publiczności, aby rozładować zator na linii jednotorowej i zapewnić ciągłość ruchu na makiecie.
Niestety na imprezach dla publiczności gdzie ruch odbywa się bez rozkładu, a kierunki jazd pociągów to ustalenia między maszynistą, a kierujący ruchem na danym odcinku makiety.
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.544 34 1
bstok70

A możesz jaśniej, o co Ci chodzi z tym filmikiem?

Pozdrawiam
Z filmikiem absolutnie nic - jest super i jestem fanem filmów robionych z poziomu szyn, zwłaszcza z kamer ustawionych na taborze. Mam jednak defekt ponieważ jestem ortodoksyjnym MiKolem. Korzystając z wiedzy naszych Nauczycieli od spraw projektowania stacji i urządzeń srk ale i Kolegów i Koleżanek prowadzących pojazdy szynowe, oddaję się całym sercem w dążeniu do jak najwierniejszego odtwarzania kolei w miniaturze. Czasami przekraczam granice zdrowego rozsądku (tu poniżej jestem na zdjęciu Kolegi @Brejlovec z imprezy w Krakowie - mam nadzieję, że właścieciel nie obrazi się za przeniesienie zmniejszonej formy zdjęcia do tutejszego wątku jako usprawiedliwienie dla mojego fiołka) i narażam na "kpinki", a nawet kpiny. Dla mnie najwierniejsze odtwarzanie ruchu kolejowego, to nie tylko pięknie makiety i piękny tabor ale i: prowadzenie pociągów zgodnie z zasadami, z prędkością jaką nakazują wskazania semaforów, prawidłowe wyświetlanie sygnałów na semaforach, prawidłowe postępowanie po na przykład przedwczesnym wygaszeniu semafora. Na filmie jest kilka poważnych błędów. Można spróbować ich poszukać i później moźemy sobie porównać kto ile ich znalazł. Niektóre z nich zdarzają się i na mojej stacji. Ale wciąż staram się dążyć do coraz większej doskonałości.
Poniżej sygnalista ale tak naprawdę, to bardziej manewrowy.
Świr.JPG
 

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.878 92 4
Napisałeś "donosiciel", ale to przestarzałe określenie, ponieważ wpis dotyczy współczesności to jednak "sygnalista" inaczej osoba, która bez żadnych konsekwencji prawnych identyfikuje wszelkie przejawy nieprawidłowości zachodzących w organizacji czy zakładzie pracy, a następnie raportuje to swoim bezpośrednim przełożonym lub wyżej.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
Reakcje
18 0 0
Dlatego pewnie przyjmowano, bo dyżurni dogadali się między sobą, że jeden ma wysyłać to, co ma, a drugi bedzie ogarniał to, co dostanie, bo ma takie możliwości.
Ok, dyżurni mogą się dogadać i wprowadzić jazdę na widoczność..

Kolego @Kuba z Warszawy jesteś modularzem wystawiajacym sie na imprezach, czy znającym sie na przepisach ogladaczem imprez?
Chciałem popełnić swój model i działać na imprezach, w Sosnowcu byłem zobaczyć jak to wygląda z takim założeniem. Ale zacząłem mieć wątpliwości: moim konikiem jest sterowanie ruchem kolejowym i według mojej wiedzy (która nie jest być może w tym zakresie oszałamiająca) opisane przeze mnie zjawisko jest nie do obrony: tak, pociągi mogą teoretycznie jechać na widoczność i ustawić się w koreczku przed stacją, tak, sygnał zezwalający może być zdejmowany z semafora ręcznie i dlatego może się świecić po wjeździe pociągu. Ale z tego, co wiem ma i nie może być możliwości, żeby przy podanym sygnale zezwalającym można było zmienić ustawienie któregokolwiek rozjazdu w ustawionym za tym sygnałem przebiegu.

Przepraszam, że wytykam odejście od realizmu, ale akceptuję wszystkie możliwe do zaakceptowania wyjaśnienia:
wygląda jak posterunek zapowiadawczy a jest bocznicowy? Ok, zdegradowali go.
semafor od czapy stoi? nie unieważlili po degradacji (choć powinni, ale się zdarza), (ja bym w swoim module nawet cieszył się dokładając znacznik unieważnienia, tylko jak go w miarę mocno przylepić do semafora, żeby nie odpadł sam ale dało się go zdjąć? fajna rzecz do wyczajenia)
Jedziemy na widoczność? OK, choć jeżeli robimy to bo nie umiemy inaczej ogarnąć rozkładu jazdy, to coś już jest jednak nie tak w naszej zabawie w kolej (ale oczywiście to może być spowodowane czymś całkowicie niezależnym od dyżurnych, którzy dopuścili się tego działania)

Ale nie da się na jeden sygnał zezwalający przyjąć dwóch pociągów na różne tory stacyjne. Mnie to boli tak samo jak niektórych podkłady zamiast mostownic czy nie w skali grubość masztu semafora...

Chciałbym też dodać, że ten post urodził się bo chciałem zgadnąć „co jest nie tak”. Poza tym makieta była super i po raz pierwszy zobaczyłem jak to (chyba) powinno być zorganizowane. Zapewne na niektórych mostach leżały mostownice zamiast podkładów, zapewne niektóre semafory miały nie w skali słupy i było mnóstwo odstępstw od realizmu w sygnalizacji, na które patrzyłem, a o wystąpieniu których nie mam pojęcia, bo za mało o tym wiem. Nie ma chyba bezbłędnej odwzorowanej makiety z prowadzonej na niej bezbłędnie zgodnie z instrukcjami ruchem..

Edit:
Tak się często robi na imprezach dla publiczności, aby rozładować zator na linii jednotorowej i zapewnić ciągłość ruchu na makiecie.
Rozumiem dlaczego i nawet bym to zaakceptował, gdyby nie ten niegasnący semafor...
(IMVHO posterunek, którego semafory wjazdowe nie wygasają automatycznie nie powinien w ogóle na ich sygnały przyjmować pociągów w przypadku jazdy na widoczność, ale to taka dygresja, nie znam przepisów w tym zakresie)

Niestety na imprezach dla publiczności gdzie ruch odbywa się bez rozkładu, a kierunki jazd pociągów to ustalenia między maszynistą, a kierujący ruchem na danym odcinku makiety.
Tego też nie wiedziałem, myślałem, że imprezy modułowe zawsze mają rozkład jazdy.... To też bardzo wiele tłumaczy, dzięki...
 
Ostatnio edytowane:

robertmuszka

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
Reakcje
4.398 174 19
Ok, dyżurni mogą się dogadać i wprowadzić jazdę na widoczność..



Chciałem popełnić swój model i działać na imprezach, w Sosnowcu byłem zobaczyć jak to wygląda z takim założeniem. Ale zacząłem mieć wątpliwości: moim konikiem jest sterowanie ruchem kolejowym i według mojej wiedzy (która nie jest być może w tym zakresie oszałamiająca) opisane przeze mnie zjawisko jest nie do obrony: tak, pociągi mogą teoretycznie jechać na widoczność i ustawić się w koreczku przed stacją, tak, sygnał zezwalający może być zdejmowany z semafora ręcznie i dlatego może się świecić po wjeździe pociągu. Ale z tego, co wiem ma i nie może być możliwości, żeby przy podanym sygnale zezwalającym można było zmienić ustawienie któregokolwiek rozjazdu w ustawionym za tym sygnałem przebiegu.

Przepraszam, że wytykam odejście od realizmu, ale akceptuję wszystkie możliwe do zaakceptowania wyjaśnienia:
wygląda jak posterunek zapowiadawczy a jest bocznicowy? Ok, zdegradowali go.
semafor od czapy stoi? nie unieważlili po degradacji (choć powinni, ale się zdarza), (ja bym w swoim module nawet cieszył się dokładając znacznik unieważnienia, tylko jak go w miarę mocno przylepić do semafora, żeby nie odpadł sam ale dało się go zdjąć? fajna rzecz do wyczajenia)
Jedziemy na widoczność? OK, choć jeżeli robimy to bo nie umiemy inaczej ogarnąć rozkładu jazdy, to coś już jest jednak nie tak w naszej zabawie w kolej (ale oczywiście to może być spowodowane czymś całkowicie niezależnym od dyżurnych, którzy dopuścili się tego działania)

Ale nie da się na jeden sygnał zezwalający przyjąć dwóch pociągów na różne tory stacyjne. Mnie to boli tak samo jak niektórych podkłady zamiast mostownic czy nie w skali grubość masztu semafora...

Chciałbym też dodać, że ten post urodził się bo chciałem zfgadnąć „co jest nie tak”. Poza tym makieta była super i po raz pierwszy zobaczyłem jak to (chyba) powinno być zorganizowane. Zapewne na niektórych mostach leżały mostownice zamiast podkładów, zapewne niektóre semafory miały nie w skali słupy i było mnóstwo odstępstw od realizmu w sygnalizacji, na które patrzyłem, a o wystąpieniu których nie mam pojęcia, bo za mało o tym wiem. Nie ma chyba bezbłędnej odwzorowanej makiety z prowadzonej na niej bezbłędnie zgodnie z instrukcjami ruchem..
Tak, jak piszesz, Twoje wątpliwości jasno pokazują, nie idź tą drogą. Nie popełniaj modułów , modeli.
 

Podobne wątki