Wielkość S ma także tę zaletę, że wszystko praktycznie trzeba budować samodzielnie więc ciężko popaść w zakupoholizm i zbieractwo o co w H0 nie jest trudno
To prawda, wprawdzie w H0 są jeszcze nisze, gdzie przemysł nie sięga, ale jest ich coraz mniej, a coraz więcej dobrze wykonanych fabrycznych modeli taboru PKP popycha w stronę zbieractwa, jednocześnie zawężając modelarzom pole do tworzenia czegoś, czego nie produkuje przemysł. Tak więc dla lubiących czysto modelarskie wyzwania, lekko masochistyczne wprawdzie, S-ka to idealna skala. Fakt, że jest wymiarowo niewiele większa od H0 pozwala chociaż wykorzystać koła, napędy, itp. podzespoły, oraz elektronikę z tych stosowanych w H0.
@Kpt. Nemo, tory i rozjazdy są zakupione w USA, tam skala S jest bardzo popularna więc trochę skalowej infrastruktury można kupić
Co do popularności w USA, nie użyłbym sformułowania "bardzo popularna", ona jest niestety coraz mniej popularna, a nawet dość niszowa. Obecnie na rynku USA jest dwóch producentów jako-takiego, oczywiście amerykańskiego taboru (Lionel Trains i American Models); trzeci, najmniejszy i najlepszy (S-Helper Service) sprzedał 10 lat temu formy i technologie firmie MTH, która w ubiegłym roku wycofała się ze skali S sprzedając z kolei ten biznes firmie Scale Trains. Natomiast na rynku amerykańskim i angielskim funkcjonuje kilka-kilkanaście manufaktur oferujących ładne i skalowe tory, rozjazdy, zestawy kołowe itp. elementy do samodzielnej budowy taboru czy makiet, co na pewno jest dużą pomocą dla kogoś, kto na skalę S się zdecyduje i zapragnie w niej coś sobie i światu udowodnić. W razie czego również służę pomocą i radą, ponieważ ja też na skalę S choruję od trzydziestu lat, z tym że ostatnich kilkanaście raczej bezobjawowo.
Co do tematu wątku, widząc efekt końcowy tym bardziej podziwiam Janusza
@jankosz za jego warsztat, wytrwałość, niechęć do kompromisów, umiejętne wykorzystanie różnych technik modelarskich, a pokazany model SM03 to naprawdę klejnocik, miałem okazję oglądać go na żywo w trakcie budowy, i naprawdę powala.