• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

skład osobowy DB Intercity

OP
OP
KSK 1982

KSK 1982

Kustosz Sali Pamięci
Zespół forum
GGM
Reakcje
172 4 0
Co prawda nie posiadam takiej wiedzy co inni koledzy którzy tu się udzielali w ramach pomocy, aczkolwiek akurat na tych wagonach co prawda w DB to chyba zjadłem zęby, przedstawiony skład chciałem oprzeć głównie o wagony które kolega posiada stąd tyle 2 klas:), a resztę niech dopowie cytat poniżej aby nie było iż to mój wymysł

Ostatnie lata Intercity prowadzących wyłącznie wagony 1 klasy
aha mam jeszcze wątpliwości co do połączenia 101 z wagonem sterowniczym na końcu skład ale tutaj może niech się wypowie ktoś bardziej doświadczony
Pozdrawiam i miłej nocy życze
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.462 552 30
to malowanie w DB AG już nie występowało także odpada
Czy chodzi o kremowo-morski niebieski (oceanblau-beige)? Występowało, wystarczy przewinąć stronę, do której link podał kolega mikl:
Moze strzelilem babola ale niech tam...a ten ponizej to taki sam co ten Roco 45263?
http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,3462330
Ale faktem jest, że te kolory nie wyglądają dobrze w zestawieniu z pozostałymi modelami.

W zaproponowanym zestawieniu zamieniłbym miejscami restauracyjny z ABvmz227, żeby było: 1 kl - 1 kl - AR (1 kl z rest.) - 1/2 kl - 2 kl - 2 kl - 2 kl - 2 kl/sterowniczy. I fakt, że co najmniej jedna pełna jedynka byłaby potrzebna (drugą można ewentualnie sobie darować. BR101 z wagonem sterowniczym jak najbardziej pasuje, te lokomotywy tak jeżdżą.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.262 118 11
Czyli reasumując dość dużą ilość klas pierwszych w relacjach IC nie było żadnych ewenementem. Pytałem z ciekawości, gdyż chyba na naszym podwórku "jedynki" stanowia/ły niewielką ilość w stosunku to ogólnej długości składu.

Idę się teraz naradzić że samym sobą jak to w końcu będzie wyglądać. Beżowy, o którym wcześniej wspominałem sobie chyba w takim razie odpuszczę. To samo z wagonami na vmax 160km/h. Kupować dodatkowych wagonów bym nie chciał gdyż skald bym robił z sentymentu używając tego co mam.

Jak już sobie z tym poradzę to może zasięgnąć języka co do składu z 111stka w kremowo-morskim malowaniu :)
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
Z tymi 1 to tak jest do dziś, że mniej więcej jest stosunek 2 do 3. Klient bogatszy, a dodatkowo zapas miejsc. Istnieje taka niepisana zasada że np w okresie świątecznym, albo dużego natężenia ruchu, konduktor może zezwolić na siedzenie w 1 bez dopłaty, w przypadku braku miejsc w 2klasie.

Co do wagonów restauracyjnych z pantografem, to obiegi są do poszukania. Z tego co pamiętam to jeździły zawsze w pasie północ - południe z Zagłębia do Bazylei SBB,
i tam w SBB często stał pod pantografem.

Już kiedyś o tym pisałem że wagon restauracyjne szwajcarskie w pociągu Chur-Hamburg straciły pantografy dopiero na przełomie 2011/2012.
 
OP
OP
KSK 1982

KSK 1982

Kustosz Sali Pamięci
Zespół forum
GGM
Reakcje
172 4 0
No i skład skompletowany i oświetlony:)

IMG_0661.JPG

IMG_0662.JPG

Dziękuje za pomoc tym wszystkim którzy się udzielili a w szczególności Panu Wojciechowi R. od którego większość składu została odkupiona.
A poniżej coś specjalnego dla Pana Andrzeja i jak się domyślam szczęśliwego posiadacza Michała P;)

 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.462 552 30
A te elektrowozy to na baterie? ;)Makieta super, na telefonie nie widzę czy to N czy Z?

Skład IC też super, można prosić o fotkę dzienną?
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
Widzę podwójny wachlarz Bw Hamburg Altona. Moja zdobycz to Roco 72306. Na szybko zdjęcie z telefonu.
[DOUBLEPOST=1447962227][/DOUBLEPOST]
Makieta super, na telefonie nie widzę czy to N czy Z?
Numer artykułu Fleischmanna wskazuje, że jest to N. W skali Z makieta Bw HH Altona też istnieje i można było ją podziwiać w tym roku w Piotrkowie.
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.462 552 30
Widzę podwójny wachlarz Bw Hamburg Altona. Moja zdobycz to Roco 72306. Na szybko zdjęcie z telefonu.
[DOUBLEPOST=1447962227][/DOUBLEPOST]
Numer artykułu Fleischmanna wskazuje, że jest to N. W skali Z makieta Bw HH Altona też istnieje i można było ją podziwiać w tym roku w Piotrkowie.
No ja też widzę ten Hamburg i wiem, że jest taka w Z, ale to chyba faktycznie N.

Gratuluję zakupu.
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
Na dolnej półce fragment kompletowanego przeze mnie klasycznego składu pociągu wedle koncepcji "IC 79". Na początku prezentowana już wcześniej BR 103 226 (Roco 72306) a do tego zestaw "Heinrich der Löwe" (ACME 55043) złożony z jednego wagonu Avmz 207 oraz dwóch wagonów Bpmz 291. Posilić można się w wagonie ARmz 211 (Roco 45786). W miarę możliwości będę starał się uzupełnić skład dwoma wagonami przedziałowymi Bm 235, jednym Avmz 111 a także jednym bezprzedziałowym Avmz 121.
Dotychczasowy koszt to zaledwie 920 zł. :)
P1250239 (Large).JPG
P1250242 (Large).JPG
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
Czy ten środkowy skład mógłby pociągnąć Hercules Arrivy?
Nie znam się zbytnio na kolejach prywatnych ale w czasach gdy Arriva zaczęła eksploatację swoich Herkulesów, wagonów "miętowych" praktycznie już się w ruchu nie spotykało. Początki obecnie obowiązującego schematu malowania pojazdów DB Regio sięgają 1996 r. Proces przemalowywania całości parku taborowego trwał około 5 lat.
Dlaczego pomyślałeś akurat o takim zestawieniu? Herkules Arrivy zasadniczo pasuje do wagonów tego samego przewoźnika:
https://www.google.pl/search?q=baur...awBq4Q_AUIBigB#tbm=isch&q=arriva+baureihe+223
 
Ostatnio edytowane:

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.831 65 3
Ważne żeby ten ARmz211 miał odpowiednią prędkość konstrukcyjna tutaj najlepiej 200 km/h. Ja akurat mam ten wagon na 160 dlatego do moich TEE IC na 200 używam WRmh132 ARDmz106 z Limy.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.831 65 3
No to super będzie doborze pasować. Ja mam ten wagon ze starszej produkcji z lat 90-tych i jest na 160. Używam go do zwykłych pociągów pospiesznych. Jakieś dwa lata temu kupiłem WRbumz139 w malowaniu kremowo turkusowym też na 160 z ACME. Drogi model ale i tak znacznie tańszy od Ade.
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
Ade padło jakiś czas temu i w związku z tym w rachubę wchodzi jedynie zakup modeli na rynku wtórnym. ARmz211 masz pewnie któryś z tych:
http://www.reisezugwagen.eu/wp-content/uploads/Roco_44117_ARmz.jpg
http://www.reisezugwagen.eu/wp-content/uploads/Roco_44761_ARmz211.JPG
Wagony ARmz211 budowano od 1971 r. W tamtym czasie w Niemczech nie było dużego zapotrzebowania na tabor przystosowany do prędkości 200 km/h. Po pewnym czasie sytuacja się zmieniła i układ biegowy wagonów zaczęto odpowiednio doposażać aby mogły one sprostać nowym realiom.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.462 552 30
No ale ten drugi nie bardzo pasuje do IC '79. Ten pierwszy zresztą też średnio (czarny dolny pas), choć takie wagony jeszcze długo jeździły w pociągach IC i EC.
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
Bardziej niż o malowanie chodziło o zaprezentowanie wagonów dopuszczonych do eksploatacji z prędkością maksymalną 160km/h.
Czarne fartuchy rzeczywiście w niektórych przypadkach przetrwały dość długo. Tu z tego co widzę mamy rewizję w 1985 r. na wagonie Eurofima:
http://www.modellvasut-center.hu/wp-content/uploads/2014/01/52301AbteilwgnIC1klDBe4g.jpg
Być może wynika to stąd, że w 1985 r. były to wagony bardzo młode (lata produkcji 1977-78) i powłoka lakiernicza była w stosunkowo dobrym stanie?
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki