• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
  • Uprzejmie informujemy, że forum będzie niedostępne od godziny 22 w dniu 11 lutego 2025 do godzin popołudniowych 12 lutego 2025. Będziemy prowadzili prace administracyjne na serwerze. Pozdrawiamy Administracja.

Model fabryczny Schlesienmodelle - modele lokomotyw serii EU07/EP07

Lucjan P

Aktywny użytkownik
Reakcje
309 8 0
Nie. Nie może!! Przynajmniej nie powinien.
Tak przeczuwałem, że za chwilę zaczną się poszukiwania najbardziej idealnej sztuki modelu (to w tym środowisku jest dosyć częste).
To może przypomnę szanownym kolegom, że modele są przecenione. Przypomnę też tym co nie czytali posta na FB, cytat z oficjalnego profilu SM:

" Szanowni klienci.

Niestety ostatnia dostawa modeli nie odpowiada naszym wymaganiom jakości, i nie przeszły naszej kontroli jakości. Problem się jednak ogranicza do montażu reflektorów. Przyczyny tego z fabryką modeli zostały omówiony i odpowiednio w następnych seriach wprowadzimy zmiany aby to się nie powtórzyło.
Mieliśmy dwie opcje.

1) Wycofać cała partie z sprzedaży i odesłać do producenta na utylizacje. Jednak by te modele po prostu zniknęły, i nie wiadomo kiedy czy w ogóle by się znowu pojawiły na rynku, bo my mamy plan produkcyjny poukładany aż do roku 2026. Więc najwcześniej 2027 roku można by było liczyć na wznowienie.

2) Sprzedać modele z rabatem adekwatnym do jakości modelu. Jednak zdajemy sobie sprawę, że niższa cena cieszy portfel, ale model też ma cieszyć oko, więc aby doprowadzić modele to takiego stanu weszliśmy w kooperacje z Mario ZNTTK i ZNTK Rybnik którzy poprawią modele po zakupie. Proszę dzisiaj wieczorem uważnie w opisach modeli przeczytać prodcedury."

Podsumowując wybór był między sprzedażą taniej albo wcale. Nikt modelu kupować nie musi jeśli nie chce. Auta też z salonu odbierać nie trzeba jeśli ono nie odpowiada, ale niestety to się wiąże z tym, że tego auta już mieć nie będziemy.
 

Rudd

Użytkownik
Reakcje
99 6 0
Nie wiem czy śmiać się czy współczuć czytając niektóre z wpisów.
Tak się składa, że w pierwszej kolejności skontaktowałem się ze sklepem. Czekałem na odpowiedź ze sklepu na mojego maila i w międzyczasie (24h po tym jak wysłałem maila o reklamacji, dziwnym trafem po moim wpisie na forum otrzymałem odpowiedź mailową ) chciałem podzielić się z forum (bo chyba od tego jest aby dzielić się swoimi opiniami i wrażeniami między innymi ) jaki egzemplarz ja otrzymałem i czego mogą się spodziewać inni zamawiający. Jak widać nie można już wymagać poprawnego modelu, broń Boże źle się wypowiedzieć o egzemplarzu, który się otrzymało bo może to urazić ego „producenta”.
Dobrze że nie zostałem przypisany do grupy fanatyków jakiejś z partii politycznych bo chyba tego tu jeszcze zabrakło…


Co do propozycji kolegi Foxa. Owszem może i można naprawić ale trzeba mieć do tego odpowiedni warsztat, czas i umiejętności.
Odklejając te reflektory domyślam się że i istnieje prawdopodobieństwo że uszkodzeniu ulegnie powłoka farby czoła lokomotyw. Więc nie będzie to zwykłe odklejenie i poprawne przyklejenie.
Napis ”PKP” na boku lokomotywy jest krzywo naniesiony na tabliczce, więc przeklejenie na nowo nie rozwiąże problemu.
O uszkodzonym elemencie na dachu chyba nie trzeba więcej mówić.

Reasumujac, nie dość że czekałem tydzień na wysyłkę modelu to jeszcze trafił mi się wyjątkowo wadliwy. Reklamację swoją zgłosiłem i od tamtego czasu była cisza ze strony sklepu przez ponad 24h…

Chciałem tylko podzielić się z forum swoim doświadczeniem a zostałem już zaszufladkowany do „kłopotliwych klientów„
Jak do tej pory szanowałem Pana Roberta za to co robi produkując dla nas modele, tak po jego wpisach i podejściu do klienta…
 
Ostatnio edytowane:

Rudd

Użytkownik
Reakcje
99 6 0
Tak przeczuwałem, że za chwilę zaczną się poszukiwania najbardziej idealnej sztuki modelu (to w tym środowisku jest dosyć częste).
To może przypomnę szanownym kolegom, że modele są przecenione. Przypomnę też tym co nie czytali posta na FB, cytat z oficjalnego profilu SM:

" Szanowni klienci.

Niestety ostatnia dostawa modeli nie odpowiada naszym wymaganiom jakości, i nie przeszły naszej kontroli jakości. Problem się jednak ogranicza do montażu reflektorów. Przyczyny tego z fabryką modeli zostały omówiony i odpowiednio w następnych seriach wprowadzimy zmiany aby to się nie powtórzyło.
Mieliśmy dwie opcje.

1) Wycofać cała partie z sprzedaży i odesłać do producenta na utylizacje. Jednak by te modele po prostu zniknęły, i nie wiadomo kiedy czy w ogóle by się znowu pojawiły na rynku, bo my mamy plan produkcyjny poukładany aż do roku 2026. Więc najwcześniej 2027 roku można by było liczyć na wznowienie.

2) Sprzedać modele z rabatem adekwatnym do jakości modelu. Jednak zdajemy sobie sprawę, że niższa cena cieszy portfel, ale model też ma cieszyć oko, więc aby doprowadzić modele to takiego stanu weszliśmy w kooperacje z Mario ZNTTK i ZNTK Rybnik którzy poprawią modele po zakupie. Proszę dzisiaj wieczorem uważnie w opisach modeli przeczytać prodcedury."

Podsumowując wybór był między sprzedażą taniej albo wcale. Nikt modelu kupować nie musi jeśli nie chce. Auta też z salonu odbierać nie trzeba jeśli ono nie odpowiada, ale niestety to się wiąże z tym, że tego auta już mieć nie będziemy.
Rozumiem że jak kolega zamawia cokolwiek przez internet to wchodzisz na Facebook sprawdzić czy producent owego towaru nie wspomina o wadach tego co zamierzasz kupić ? No litości…

Pozwolę sobie zamieścić opis owego modelu ze strony sklepu w którym zamówiłem swój egzemplarz. Proszę mi wskazać gdzie jest jakaś wzmianka o moich wadach w modelu ?
(Ps. Nic nie wspominam o problemie z lampami/wkładami lamp)
 

Załączniki

matidj201

Aktywny użytkownik
Reakcje
448 8 0
Rozumiem że jak kolega zamawia cokolwiek przez internet to wchodzisz na Facebook sprawdzić czy producent owego towaru nie wspomina o wadach tego co zamierzasz kupić ? No litości…

Pozwolę sobie zamieścić opis owego modelu ze strony sklepu w którym zamówiłem swój egzemplarz. Proszę mi wskazać gdzie jest jakaś wzmianka o moich wadach w modelu ?
(Ps. Nic nie wspominam o problemie z lampami/wkładami lamp)
Nie zaśmiecaj forum i tematu bo już to się wylewa na lewo i prawo to ah eh! A Pan Robert…. Itd.
 

Lucjan P

Aktywny użytkownik
Reakcje
309 8 0
Rozumiem że jak kolega zamawia cokolwiek przez internet to wchodzisz na Facebook sprawdzić czy producent owego towaru nie wspomina o wadach tego co zamierzasz kupić?
Moja krótka odpowiedź, bo wątek jest o modelu a nie o mnie, czy kimkolwiek.

Profil FB Schlesienmodelle jest oficjalnym kanałem informacji o modelach SM. Czy ktoś ma/nie ma, lubi/nie lubi FB to pomijam bo niejako jesteśmy dziś trochę skazani na ten portal.
Do rzeczy; Producent sam opisał na swoim oficjalnym kanale, że model przecenia z powodu wad.
Można go kupić, naprawić, wysłać do naprawy albo nie kupić.
Producent również napisał (już kilka razy ) że można model zwrócić. Można też zadzwonić i napisać do sklepu Modelcenter w celu jak najlepszego załatwienia swojej reklamacji.
Ja model zamówiłem, czekam. Zgadzam się z tym, że cena jest niższa, rozumiem że są wady. Chcę ten model. Przemyślałem wcześniej ten zakup i powyższe kwestie. Chyba nie mam już co tłumaczyć. Wystarczy i tak za długo wyszło.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.919 531 30
Profil FB Schlesienmodelle jest oficjalnym kanałem informacji o modelach SM. Czy ktoś ma/nie ma, lubi/nie lubi FB to pomijam bo niejako jesteśmy dziś trochę skazani na ten portal.
To nie usprawiedliwia braku odpowiedniej informacji na stronie sklepu, gdzie powinno być jasno podane, że model jest przeceniony ze względu na pewne usterki, zwłaszcza, że jest mowa o jakiejś usłudze firmy ZNTK Rybnik. Na stronie sklepu powinna być informacja o rodzaju usterki, powodującej przecenę i o możliwości skorzystania z usługi w celu usunięcia tej usterki. Muszę zgodzić się z kolegą @Rudd, że kupując cokolwiek nie mam obowiązku szukania na stronie producenta informacji o ew. wadach towaru, taka informacja powinna być podana przez sprzedającego - albo bezpośrednio w sklepie, albo na stronie internetowej sklepu, jeżeli sprzedać jest przez internet.
 

KacperMichał

Aktywny użytkownik
Reakcje
97 13 3
Nie wiem w czym jest problem, czy to z ludźmi i nawiązaniem kontaktu z drugim człowiekiem czy z czymś innym. Przecież wystarczy wykonać połączenie do firmy SM, porozmawiać w miłej atmosferze, jak to w moim przypadku i wszystkiego dowiedzieć się i rozwiązać wszysykie swoje problemy.

To nie usprawiedliwia braku odpowiedniej informacji na stronie sklepu, gdzie powinno być jasno podane, że model jest przeceniony ze względu na pewne usterki, zwłaszcza, że jest mowa o jakiejś usłudze firmy ZNTK Rybnik. Na stronie sklepu powinna być informacja o rodzaju usterki, powodującej przecenę i o możliwości skorzystania z usługi w celu usunięcia tej usterki. Muszę zgodzić się z kolegą @Rudd, że kupując cokolwiek nie mam obowiązku szukania na stronie producenta informacji o ew. wadach towaru, taka informacja powinna być podana przez sprzedającego - albo bezpośrednio w sklepie, albo na stronie internetowej sklepu, jeżeli sprzedać jest przez internet.
Tu kolega ma racje, informacja taka powinna być zamieszczona w opisie modelu jak w przypadku EU07-512 o braku jednej literki " T"
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.085 115 11
Są dwie wersje. Albo to sklep nawalił nie opisując problemów z modelem. Albo producent zapomnial poinformować sklepu.

Co tak naprawdę jest bez znaczenia. Bo w każdym innym przypadku kupując coś co się okazuje wadliwe a sprzedawane jako nowe, zglasza się to sklepowi. A sklep może sobie to wyjaśniać (już bez udziału klienta) co i jak zawinił
 

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.806 179 15
Nie wiem czy śmiać się czy współczuć czytając niektóre z wpisów.
Tak się składa, że w pierwszej kolejności skontaktowałem się ze sklepem. Czekałem na odpowiedź ze sklepu na mojego maila i w międzyczasie (24h po tym jak wysłałem maila o reklamacji, dziwnym trafem po moim wpisie na forum otrzymałem odpowiedź mailową ) chciałem podzielić się z forum (bo chyba od tego jest aby dzielić się swoimi opiniami i wrażeniami między innymi ) jaki egzemplarz ja otrzymałem i czego mogą się spodziewać inni zamawiający. Jak widać nie można już wymagać poprawnego modelu, broń Boże źle się wypowiedzieć o egzemplarzu, który się otrzymało bo może to urazić ego „producenta”.
Dobrze że nie zostałem przypisany do grupy fanatyków jakiejś z partii politycznych bo chyba tego tu jeszcze zabrakło…


Co do propozycji kolegi Foxa. Owszem może i można naprawić ale trzeba mieć do tego odpowiedni warsztat, czas i umiejętności.
Odklejając te reflektory domyślam się że i istnieje prawdopodobieństwo że uszkodzeniu ulegnie powłoka farby czoła lokomotyw. Więc nie będzie to zwykłe odklejenie i poprawne przyklejenie.
Napis ”PKP” na boku lokomotywy jest krzywo naniesiony na tabliczce, więc przeklejenie na nowo nie rozwiąże problemu.
O uszkodzonym elemencie na dachu chyba nie trzeba więcej mówić.

Reasumujac, nie dość że czekałem tydzień na wysyłkę modelu to jeszcze trafił mi się wyjątkowo wadliwy. Reklamację swoją zgłosiłem i od tamtego czasu była cisza ze strony sklepu przez ponad 24h…

Chciałem tylko podzielić się z forum swoim doświadczeniem a zostałem już zaszufladkowany do „kłopotliwych klientów„
Jak do tej pory szanowałem Pana Roberta za to co robi produkując dla nas modele, tak po jego wpisach i podejściu do klienta…

Kupiłeś pełnowartościowy model, czy model z tych wadliwych co miały obniżone ceny ?
 

mariow-m1

Aktywny użytkownik
Reakcje
329 3 4
Dla mnie to wygląda tak:
1. Klient kupuje model w obniżonej cenie świadomy wady dotyczącej lamp i od niego zależy czy wysyła do naprawy oferowanej przez sklep, czy nie.
2. Klient kupił model posiadający nieakceptowalne wady inne niż lampy - odsyła model i dostaje inny (w końcu ich nie zabrakło i jest to możliwe) lub odsyła model i dostaje zwrot pieniędzy.
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
792 87 8
Jeśli kupiłem model przeceniony, to blaszki z Ost-Bahn, reflektory (jest kilka źródeł), farby według RAL z firescalemodeler.com (Portugalia), trochę cierpliwości, czasu i model jak z pod igły.
 

irszwed

Nowy użytkownik
Reakcje
17 5 0
Dziękuję koledze @tomcy za zdjęcie porównawcze.

Mam jeszcze jedną prośbę. Czy posiada może ktoś zarówno model EU07-541 (nowa edycja) oraz EU07-466 ? Jeśli tak, to również bardzo serdecznie proszę o takie porównawcze zdjęcie ;)
w mojej EU07- 541 tak się prezentują
 

Załączniki

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.337 122 1
Dzisiaj znalazłem trochę czasu aby przyjrzeć się drugiemu z zakupionych modeli z ostatniej transzy (EU07-541).
Na wstępie zaznaczam, że nie piszę swoich uwag aby wywołać kolejną "gówno burzę" tylko po to, aby zasygnalizować Kolegom, że również takie mankamenty w modelach występują i trzeba na nie zwracać uwagę oraz aby poinformować Kolegę @Robert Reschka (w którymś wpisie była prośba o zgłaszanie braków, które będzie można uzupełnić w momencie dotarcia części zapasowych).
Jeżeli chodzi o reflektory, to w moim modelu wyglądają tak:

I.jpg

Natomiast dziwna sprawa zaszła w kabinie nr 1. Brak imitacji kierownicy, ułamany licznik Haslera oraz wygięta grzałka przy środkowym oknie i dźwignia hamulca zespolonego:(

II.jpg

I druga sprawa. Czy ktoś z Kolegów naniósł na swój model dostarczane w formie naklejek imitacje pręcików w reflektorach:niepewny: Jeżeli tak, to jak to się prezentuje i czy był z tym jakiś problem. Oczywiście mowa o modelach: EU07-422 i EU07-540.
 

Podobne wątki