• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Schlesienmodelle - modele lokomotyw serii EU07/EP07

ralph80

Aktywny użytkownik
Reakcje
650 5 2
............ To co zapowiedziałem, zrobie, prędzej czy później, i mi też już jest na 100% obojętne co konkurencia będzie robiła - jak będe chciał zrobić model, to go zrobie, obojętne czy on już jest na rynku czy nie, lub w zapowiedziach konkurencji.


Więc w kwestiach siodemek, następnie będa 300ki, 4E (ludzie trzymajcie te kupony, hehe!) i ET41. Myśle ze wszystkie wersje się pojawia w następnych dwoch do trzech lat, jeżeli sprzedasz mojich modeli nie kichnie przez inflacie…
I to jest właściwe podejście :) Robić swoje i nie oglądać się na innych. Jak będą modele wysokiej jakości to zawsze się obronią :)
Natomiast pytanie czy dach będzie modyfikowany pod wersje z klimą? i czy wówczas pojawią się 303E 4/5 w wersji po modernizacji?
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.980 121 1
Bardzo fajnie, że @Robert Reschka uchylił rąbka tajemnicy, dlaczego dopiero teraz jest w stanie wznowić produkcję jakże pożądanego przez rynek modelu lokomotywy EU/EP07. Może w przyszłości dopowie resztę, bo początek brzmi jak niezła opowieść sensacyjna:eek:
I może po tych "doświadczeniach", nie warto pomyśleć o przeniesieniu/ulokowaniu produkcji w Europie:niepewny: Czy naprawdę Polak, Niemiec, Czech etc. nie są w stanie wyprodukować modelu lokomotywy:niepewny: Czy za kilka euro różnicy (chociaż patrząc na aktualne ceny chyba nie jest to już tak opłacalny biznes, a jakość produktów pozostawia delikatnie mówiąc "wiele do życzenia") warto karmić chińskiego Smoka, który już zaczyna nas pożerać:(
Chociaż zżymałem się co do ceny, która pojawiła się na Forum, jestem skłony zapłacić więcej, za produkty wytworzone u nas tj. w Europie.
I tak na koniec, dobrze, że wyzbyłeś się fobii PIKO. Produkuj nowe modele lokomotyw nie oglądając się na innych! Dobry produkt obroni się sam:)
 

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
658 35 1
Zapytam się przy okazji, czy coś w kwestii tych kiepsko świecących dolnych świateł zostanie poprawione? Tam jest taki trochę za krótki światłowodzik, który jakby był dłuższy o milimetr to wystawałby poza odbłyśnik reflektora i może przez to właśnie światło lepiej by się rozproszyło bez konieczności doklejania jakichś "mikrokulek" na końcu owego "światłowodzika".
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.131 88 0
Ja jeszcze dodam problem zgarniaczy, które z uwagi na sposób mocowania często opadają za nisko.
W instrukcji do mojego nawet napisano, żeby sobie podszlifować ;) Ale akurat u mnie nie opada. Mam tylko 1 model SM, EU07-400, ten z przetampowanym przydziałem.


Zapytam się przy okazji, czy coś w kwestii tych kiepsko świecących dolnych świateł zostanie poprawione?
Popieram pomysł. Jeśli uda się zrobić to od razu fabrycznie, model będzie jeszcze lepszy :)


Czy naprawdę Polak, Niemiec, Czech etc. nie są w stanie wyprodukować modelu lokomotywy:niepewny:
Mnie to też zastanawia, ale wcale nie retorycznie. Czy po dziesięcioleciach produkowania wszystkiego w Chinach, dałoby się tu w Europie uzyskać odpowiednią jakość w produkcji seryjnej? Czy są tu jeszcze jacyś wyszkoleni ludzie? Smok pożera nas nie tylko ekonomicznie.

Ale tak, cieszyłbym się, gdyby produkt był cały polski.



@Robert Reschka Gratuluję skutecznej obrony przrdsięwzięcia i czekam z wypiekami na twarzy na nowe modele :) Rozumiem, że teraz będą z innej fabryki, czyli mogą być drobne różnice w wykonaniu?
 
Ostatnio edytowane:

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.371 473 107
Nie chodzi o to, że jest za nisko, bo w prawidłowej pozycji jest dość wysoko nad torem. Chodzi właśnie o opadanie z uwagi na jego wątłe przytwierdzenie do lokomotywy.
Obchodzę się z modelami jak z jajkiem, a mimo to w każdej posiadanej mam urwany przynajmniej jeden zgarniacz.
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
52 5 0
Panie Robercie - może kiedyś nakręci Pan film sensacyjny o tym albo choć nakreśli scenariusz do niego. Może zaczynać się niewinnie - wjeżdża siódemka SM ze składem wagonów Robo do ciemnego tunelu na jakiejś makiecie, a po drugiej stronie... :eek:o_O A tak bardziej serio - wypada życzyć wytrwałości i cierpliwości.:cool:
Proponuję tytuł filmu: "Modelarski poker" :)
 

mjasinsk

Aktywny użytkownik
Reakcje
527 65 11
nie chce robic off topu.(moiderator może z tym zrobić co zechce)..ale ze smutkiem nalezy stwierdzić, ze nie tylko chodzi o koszty siły roboczej ale obserwując z uwagą to co dzieje sie w Państwie Środka nalezy sobie powiedziec coś co jest trochę jak cios miedzy oczy. Powoli stajemy się jako EU rynkiem zacofanym technologicznie. Chińczycy po latach kopiowania, braku poszanowania praw i certyfikatów w tej chwili produkują swoje własne technologie na poziomie, który zadziwi awszystkich. Technologie budowlane, elektronika, inżynieria.... to co możemy podejrzeć chociażby wyłącznie na You Tube...a ile nie widzimy z tego co ważne lub nawet niezrozumiałe. Pierwszy z brzegu przykład DJI czyli mini kamerki i drony konsumenckie. Używam, podziwiam i ...... DJI nie ma realnej konkurencji nie tylko w EU ale i na świecie. Xiaomi..... świetny design, dobra technologia. Juz doganiają Samsunga i Apple pod kątem telefonów Za kilka latr ealnie mogą być liderem. Wystarczy obserwowac kanałz ich nowościami w Chinach. W EU sprzedawany jest mikroułamek produkcji. Rosną jak Samsung kiedyś tylko 10x szybciej. Roborock w zasadzie dogonił IROBOTa w kontekście odkurzaczy zrobotyzowanych, tegoroczne modele w zasadze zadadzą mu cios ostateczny. Samsung tylko próbował konkurowac ale sie poddał. Chińczycy zaczynają rozpychac sie w kategorii samochody ....Nie tylko dlatego ż eprzejęli duże koncerny i produkują znane marki.... starają sie zadac mocny cios Tesli i wprowadzają własne innowacyjne rozwiazania mysłąc już na 10 lat naprzód. Np firma NIO to nie samochody na papierze. Modele na 2022 rok sa już dostarczane do nabywców. Co przewidzieli CHińczycy...otóz to, że znaczna częśc nabywców mieszka w duzych miastach i nie mają jak podpiąc sie pod ładowarki więc wraz z samochodami budują od razu specjalne stacje wymieniające baterie a samochody mają tak zaprojektowane ze wymiana trwa 20 minut i w pełni automatyczna. To tylko wierzchołek góry ....wielkiej jak szczyty Himalajów. Warto podpatrywać. 10tys km superszybkich kolei też robi wrażenie. Wybudowane w 5 lat....No i chyba własnie trafiłęm do działu GADKA SZMATKA :) Przepraszam ale tak mnie naszło.
 

Qmaty

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
5.830 235 3
....No i chyba własnie trafiłęm do działu GADKA SZMATKA ...
To masz niezłe chody.
Ja napisałem tylko jeden z powodów, przez który fabryka w Europie nie powstanie, autor wątku się z tym zgodził. Moderator wpis jednak usunął jako nie na temat (pozostawił jednak inne). W tak luźnym temacie jak dowcip mój wpis został usunięty, inne mają się do dziś bardzo dobrze.
Cenzurując wobec własnego widzimisię wypowiedzi innych, tracicie osoby próbujące chociaż w drobny sposób pomagać utrzymać to forum. Jedną straciliście już na pewno.
 

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
3.258 261 17
Bardzo fajnie, że @Robert Reschka
I może po tych "doświadczeniach", nie warto pomyśleć o przeniesieniu/ulokowaniu produkcji w Europie:niepewny: Czy naprawdę Polak, Niemiec, Czech etc. nie są w stanie wyprodukować modelu lokomotywy:niepewny: Czy za kilka euro różnicy (chociaż patrząc na aktualne ceny chyba nie jest to już tak opłacalny biznes, a jakość produktów pozostawia delikatnie mówiąc "wiele do życzenia") warto karmić chińskiego Smoka, który już zaczyna nas pożerać:(
Chociaż zżymałem się co do ceny, która pojawiła się na Forum, jestem skłony zapłacić więcej, za produkty wytworzone u nas tj. w Europie.
I tak na koniec, dobrze, że wyzbyłeś się fobii PIKO. Produkuj nowe modele lokomotyw nie oglądając się na innych! Dobry produkt obroni się sam:)
To nie jest tylko pare Euro rożnicy. Jak by model mnie kosztował nawet 20 Euro wiecej od sztuki niż w Chinach, a jakość by była top, to już w Polsce produkuje. Ino kaj? Ten temat już wałkowałem... Nie tak łatwo. Ale pracuje nad alternetywą do Chin, just in case... ale to nie jest w Polsce lub Niemczech, ani w Azji lub Indiach i dookoła...
 

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
658 35 1
To nie jest tylko pare Euro rożnicy. Jak by model mnie kosztował nawet 20 Euro wiecej od sztuki niż w Chinach, a jakość by była top, to już w Polsce produkuje. Ino kaj? Ten temat już wałkowałem... Nie tak łatwo. Ale pracuje nad alternetywą do Chin, just in case... ale to nie jest w Polsce lub Niemczech, ani w Azji lub Indiach i dookoła...
Panie Robercie - zapytałem kilka linijek wcześniej o te kiepsko świecące światła, czy coś będzie poprawione. Moim zdaniem, o czym było onegdaj, wystarczyłoby wydłużyć o 1 mm ten "światłowodzik" w kształcie pistoletu, który transportuje światło z LED-a do lampy. Jeżeli byłby ciut dłuższy to wystawałby ponad odbłyśnik, co może zaskutkowałoby lepszym rozproszeniem światła. Teraz podobno trzeba doklejać jakieś mikrokulki na końcu owego światłowodzika.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.980 121 1
W ramach uzupełnienia informacji podanych wyżej przez kolegów, najnowszy wpis z profilu facebookowego Schlesienmodelle:

Sneak Preview No. 07 for EU07.303E.4/5 2022 Series
PL Następna lokomotywa to jest EP07-442. Będzie ona w dwóch wariantach, raz z numerem EVN, raz bez. Ilość modeli z numerem EVN będzie znacznie mniejsza (poniżej 100) niż z numerem EVN.
iC PKP Intercity
Zakład Północny
Naprawa P4. 06.06.2012
Zakład Północny w Gdyni
91 51 1 140 102-1 PL-PKPIC
Numer Katalogowy 107025

Numer Katalogowy 107026 (EVN)

SM b.jpg
SM a.jpg

Źródło: facebook.com/schlesienmodelle
 

Podobne wątki