• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Schlesienmodelle - modele lokomotyw serii EU07/EP07

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.
OP
OP
CoCu

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.965 122 22
strona 68

Na zdjęciach EU07 Cargo widoczny jest zamocowany sprzęg. Mam wrażenie, że sprzęg ten dosyć mocno "opada".
Rzecz do poprawy.
rozumiem,że w trakcie targów HOBBY w Poznaniu ,będzie można już bez problemu zakupić model na Waszym stoisku?
Dążymy do tego, by tak było.
Ma ktoś zdjęcie wnętrza kabiny ?
Niedawno pokazywałem, pisałem już też o tym co się tam dokładnie znajduje.
Ostrożny byłbym z tymi czarnymi tłami numerów w starych malowaniach trapezowych. To napewno tak wyglądało? Czarne tła numerów to raczej współczesny wymysł, szczególnie stosowany po 2003 roku. Zdjęcie EU07-424 sugeruje raczej tło numerów w ciemnozielonym kolorze pudła.
Zgadza się, to jest błąd. Ale to jest błąd jedynie prototypu.
Same cyfry i litery numeracji były zaś w kolorze gołego aluminium a nie pomalowane na biało. Malowanie tychże cyfr to też jakaś współcześniejsza choroba.
Dziękujemy za uwagę, postaramy się ją uwzględnić. Czyli że bardziej odpowiednim kolorem dla oznaczeń byłby szary imitujący aluminium?
Podobnie mufy sterowania wielokrotnego. Na 1000% nie były czarne po wyjściu z fabryki lecz w kolorze jasnej zieleni.
Zgadza się, to błąd prototypu.
Podejrzewam że poręcze wejściowe do kabiny również były niepomalowane, a już na pewno nie w dwóch kolorach.
Również i to się zgadza, to także błąd prototypu.
Czarna uszczelka tylko w jednej żaluzji? Mam nadzieję że to tylko choroba prototypu.
A tutaj akurat model ma dobrze, znaczy zgodnie z oryginałem. Poniżej prezentuję wycinek ogólnodostępnej fotki bliźniaczego egzemplarza
gdzie to widać.
ramki żaluzji.jpg
Lepiej to widać na zdjęciach kolorowych. Prawa żaluzja ma czarną uszczelkę. Zapewne wynika to z faktu, iż prawa żaluzja jest stała, a środkowe są otwierane. Zresztą nawet okienka w drzwiach bocznych są różne.
żaluzje kolorowe.jpg
Ale na nowych malowaniach wszystko jest w kolorze budy, bo zapewne przed malowaniem zasłaniano tylko szyby okien, a resztę lecieli po całości farbą, nie ważne że to uszczelka.
żaluzje jednolite.jpg
W ogóle uważam że źle dobrane zostały odcienie kolorów na pudło dla lokomotywy 400. Jasna zieleń na zdjęciu EU07-317 p. Słowikowskiego z 1984 roku wydaje się być oliwko zielona a nie niebieskawo-zielona, dół na pewno był wiele ciemniejszy i wyraziście ciemnozielone. Najbliższe wydają się być RAL 6025 dla jasnego, i RAL 6020 lub nawet RAL 6007 dla ciemnego, ale to też nie są te kolory co potrzeba.
Dziękujemy za uwagi, przyjrzymy się temu.
Nadal zbyt gruba wydaje się być ramka górnego reflektora- powinna być delikatniejsza- tak jak w dolnych
Zgadza się, w prototypach coś z nią jest nie tak.
brakuje też pomalowania zderzaków białymi obramówkami.
Fakt. Brakuje tego.
Jeżeli model będzie w tej cenie jaką zapowiadacie, to będzie to naprawdę ciekawa propozycja.
Cena jest niezmienna. Dziękujemy za wszystkie uwagi, na pewno zostaną przedyskutowane.
Model dla kolekcjonerów, bardzo ładny posiada wiele błędów.
Model i dla kolekcjonerów i dla makieciarzy. Ale fakt, iż jest niemal tak delikatny z powodu swoich detali jak modele z ręcznych manufaktur. O błędach rozmawialiśmy na imprezie, dziękujemy za uwagi, przedyskutujemy je. Ale błędów jest o wiele więcej niż z Marcinem zauważyliście, bo tak się skupiliście na budzie, że umknął Wam cały ogrom innych błędów.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.821 15 0
A według mnie bardzo dobrze, że nie ma możliwości zamówienia.
Byłoby jak z SM42 i Bipą na początku.
Ludzie pozamawiali modeli w kilku sklepach, a potem nigdzie nie było możliwości dostać.
Jest produkt - można zamawiać. Tak powinno być wszędzie.
 

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.937 32 2
Lepiej to widać na zdjęciach kolorowych. Prawa żaluzja ma czarną uszczelkę. Zapewne wynika to z faktu, iż prawa żaluzja jest stała, a środkowe są otwierane. Zresztą nawet okienka w drzwiach bocznych są różne.
Zobacz załącznik 208813
Ale na nowych malowaniach wszystko jest w kolorze budy, bo zapewne przed malowaniem zasłaniano tylko szyby okien, a resztę lecieli po całości farbą, nie ważne że to uszczelka.
Zobacz załącznik 208812
PKP Cargo generalnie maluje uszczelki na kolor budy. Może to być nawet uzasadnione, np. biorą do malowania maszynę dawniej zieloną, uszczelki są czasem czarne a czasem zielone pomalowane i gdyby zostawili niepomalowane to musieliby zielone zamalować dodatkowo na czarno, bo niebieska buda z zielonymi uszczelkami to byłby już zgrzyt. Moim zdaniem te uszczelki w kolorze budy wyglądają całkiem dobrze i jest to już charakterystyczna cecha tego taboru .
 

Załączniki

OP
OP
CoCu

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.965 122 22
strona 69

dobrze, że jest z plastyku nie z żywicy bo to by był błąd
To jest produkt seryjny, buda jest z wtrysku z plastiku, nie ma mowy o odlewie z żywicy. Żywica ma zalety, ale w innym zastosowaniu.
Już sie wypowiedziałem, trzymałem ten model w ręku ,powtarzam ma wiele błedów.
Mieliśmy się wypowiedzieć po premierze nowego modelu i to uczyniłem
Jak już pisałem wcześniej, dziękujemy za te uwagi. Model ma wiele błędów, a nawet wiele, wiele więcej niż to wskazaliście z Marcinem. Część zostanie poprawiona, a część nie, bo nie ma modeli idealnych, i jakieś błędy są w KAŻDYM modelu.
Cocu jest specjalistą powinien wiedzieć o co kaman. A jak nie to miara, i siedzienie przed EU 07 caglaka gdzieś na bocznicy czy w hali i patrzenie aż wyłapie.
To Cocu powinien wiedzieć i Zabkret, to ich model oni go tworzyli.
Nie jesteśmy z Robertem specjalistami i nigdy się nimi nie nazywaliśmy, Wy stwierdziliście że jesteście specami od EU07, dlatego czekaliśmy na Wasze krytyczne uwagi. I cieszę się że tak mało ich wskazaliście, bo to oznacza że model jest dobry.
Jak rozmawialiśmy z Cocu, oświadczył, że to model pokazowy. Docelowy ma być już znacznie poprawiony na HOBBY do Poznania.
Ale nie ma modeli idealnych, a zatem i ten pewne błędy mieć będzie, ważne by się podobał ludziom, a to chyba udało się osiągnąć.
Podobno model nie jeździ na 3kV jak oryginal tylko na kilkanaście V, nastawnik jest nieruchomy a lampka od ogrzewania składu ma nie ten odcień :eek:
Nastawnik ewentualnie da radę obrócić, ale nie będzie to łatwe ze względu na jego delikatność. Kran hamulca także obraca się, mimo iż rękojeść jest tak mała, że niemal jej nie widać.
ze stonką się nie udało uzyskać klasy premium...nie było konkurencji...pierwszy polski lok itp...zadecydowali (PIKO- nie SK-Model)- że nie ma sensu robić wyższej jakości...i mieli rację bo w tamtych okolicznościach lok sprzedał się świetnie...no to zobaczymy co teraz zadecydują...:p
A prawdziwa historia wyglądała zupełnie inaczej. Szkoda że wymyślasz historie w sytuacji gdy nie znasz prawdy. Ale ten wątek to nie miejsce na pisanie o SM42 od Piko, dlatego odsyłam do artykułu Pana Krzysztofa na ten temat, w jednym ze Światów Kolei. I proszę nie kontynuuj tutaj tego tematu, bo nie będę z Tobą polemizował. Jest na tym forum osobny wątek o tym modelu.
Mam pytanie do Zabkreta kiedy mniej więcej może się ukazać w sprzedaży klasyczna zielona EU07 (fajnie jakby była z Warszawy), bo pamiętam, że na początku takowa miała się ukazać.
Odpowiem za niego. W pierwszej serii modeli takie malowanie planowane nie jest, możliwe że będzie w następnej, ale wszystko zależy od tego jak model będzie się sprzedawał. Zapewne wraz z ewentualnymi następnymi seriami pojawią się także i jakieś inne malowania.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
714 54 1
Witam serdecznie.

Mam na imię Tomasz i jestem nowym użytkownikiem, do tej pory najchętniej i z nieukrywanym zainteresowaniem czytanego
przeze mnie profesjonalnego forum.
Jestem pod wielkim wrażeniem tego co tutaj wszyscy prezentujecie.
Sam również posiadam nie małą wiedzę na temat kolejnictwa (kolej jest moją pasją) zarówno tego w dużym wymiarze jak i w miniaturze wraz z szerokim wachlarzem rzeczy bardziej lub mniej z nim powiązanych, którą to wiedzą chciałbym się z Wami podzielić, a także wymieniać z Wami poglądy oraz nauczyć się od Was czegoś nowego.

A że jest to mój debiut i pierwszy wpis na forum, proszę Szanownych Użytkowników i Szanownych Administratorów o wyrozumiałość. :)


A skoro mój wpis umieszczam w wątku o EU07 SchlesienModelle, za pośrednictwem forum chciałbym jeszcze raz pogratulować Panu Robertowi i Irkowi, których miałem zaszczyt poznać osobiście podczas PTMK w Piotrkowie Trybunalskim, projektu EU07 oraz prawie gotowych owoców ciężkiej i starannej pracy w postaci prototypów długo oczekiwanych lokomotyw w miniaturze.

Jestem pod wielkim wrażeniem tego co usłyszałem i tego co na własne oczy zobaczyłem oraz mogłem dotknąć.

Modele prezentują najwyższą półkę i mają szansę spełnić, a raczej już spełniają wymagania najbardziej wybrednych, a Panowie Robert i Irek zawiesili wysoko poprzeczkę dla ociężałej nie tylko dla naszego rynku zagranicznej konkurencji, co bardzo mnie cieszy.
Życzę Panom dalszych sukcesów i wytrwałości, także w dopracowaniu szczegółów tego już doskonałego przynajmniej wizualnie modelu oraz przy następnych projektach następnych serii lokomotyw.

A że diabeł tkwi w szczegółach, to kilka moich spostrzeżeń (nie będę pisał wszystkiego, ponieważ już na forum padły niektóre z nich, więc po co powielać i zaśmiecać wątek, a Cocu jak czytam, na bieżąco się do nich odnosi):

Reflektory - końcówki na czerwono, lub w inny sposób zaakcentować, że one tam są, gdy nie świecą (żeby były bardziej widoczne, teraz reflektor pod kątem wydaje się być "zbity" - bez szkiełka końcówek);
Reflektory przynajmniej w 443 wystają nadmiernie (nazwijmy to efektem EU06)
Rama pantografu - powinna być czerwona (teraz jest w kolorze dachu);
Kolory - chyba trochę za jasne odcienie, szczególnie jasna zieleń - dot 400 i 443;
Typ i nr serii i numer lokomotywy - za male napisy na czole (EU07-443), pozostałe loki chyba też , choć trochę większe;
kolor napisów powinien być "srebrny mat" (efekt aluminium), co do wypukłości to jest OK, grubość farby z tamponu wystarczy;
Poręcze 400 i 443 były niklowane (nie malowane), np. powinny wyglądać jak te w modelu BR101 Roco wykonanych z drutu;
Mufy sterowania wielokrotnego w 400 zielone (to do sprawdzenia), później je malowano w trakcie późniejszej eksploatacji i napraw okresowych na czarno;
Zgarniacz i wysokość pudła były - to pomijam;
Granatowy pasek wzdłuż pudła pod linią dachu na loku 516 powinien być też na drzwiach;
Element na załączonym zdjęciu powinien mieć kolor czarny w każdym lub prawie każdym elektrowozie tej serii;


Pytanie: czy imitacja "mocowania" sprzęgu na czołownicy w modelu różni się między 400/443 i 516/539, bo w rzeczywistości różnią się.


I na koniec, mojego, krótkiego wywodu ;)
Propozycja wydania modelu EU07-516 w kolorze czerwonym PKP Cargo, a zamiast 516 w barwach PKP IC zrobić 540 z żółtym paskiem pod linią dachu, numery by sie nie dublowały, a byłby szerszy wachlarz atrakcyjnych modeli do nabycia.

Dodam, że EU07-516 była najlepiej zrobioną w tym malowaniu lokomotywą z kilku jeżdżących w tym malowaniu po sieci PKP i jedyną, która jeździła w tych barwach po sieci CD



Dziękuję :)
 

Załączniki

tcy

Znany użytkownik
Reakcje
74 0 0
W ogóle uważam że źle dobrane zostały odcienie kolorów na pudło dla lokomotywy 400. Jasna zieleń na zdjęciu EU07-317 p. Słowikowskiego z 1984 roku wydaje się być oliwko zielona a nie niebieskawo-zielona, dół na pewno był wiele ciemniejszy i wyraziście ciemnozielone. Najbliższe wydają się być RAL 6025 dla jasnego, i RAL 6020 lub nawet RAL 6007 dla ciemnego, ale to też nie są te kolory co potrzeba.
Dziękujemy za uwagi, przyjrzymy się temu.
Co do odcieni zieleni z ep. IV, przeglądając fotki widać, że różne egzemplarze miały różne odcienie. Były takie lokomotywy, dla których kolory użyte w modelu wydają się trafne. W innych ciemna zieleń powinna być rzeczywiście ciemniejsza.
Chętnie zobaczę w modelu (i zakupię) właśnie te różne odcienie zieleni. W SM/SP42 Piko tego brakuje - ciągle te same barwy oliwki i zieleni.
 
OP
OP
CoCu

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.965 122 22
strona 70

muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem modeli EU07. Oczywiście, nie ma rzeczy doskonałych, ale jeżeli seryjne modele nie będą gorsze od pokazanych prototypów, to już będzie super.
Będą na pewno lepsze, bo to są tylko prototypy.
Rozmawiałem z Robertem i Irkiem na temat tych nieszczęsnych zgarniaczy. Koledzy potwierdzili, że będzie to poprawione. Po pierwsze, w niektórych egzemplarzach nie są one dokładnie założone (ma być mniejsza odległość od krawędzi pudła), po drugie, wersja z otworem na sprzęg będzie miała ten otwór mniejszy, bo faktycznie jest niepotrzebnie taki duży. Będzie to miało jeszcze jedną zaletę, że będzie zapobiegało opadaniu sprzęgu (co samo w sobie też ma być skorygowane).
Faktycznie, niektóre odgarniacze były niedokładnie założone, ale to nic szczególnie istotnego. Poza tym, szczelina między górna krawędzią odgarniacza a dolną krawędzią czołownicy wydawała się za duża z powodu zbyt wysoko osadzonej budy. Po prawidłowym osadzeniu budy szczelina uzyskuje prawidłową wielkość. O za dużym otworze w wersji odgarniacza z otworem na sprzęg modelarski już pisałem. Problem z opadaniem gniazda sprzęgu modelarskiego też postaramy się usunąć.
W suficie kabiny są przygotowane przezroczyste klosze lamp oświetlenia, a zatem po dodaniu diod nie trzeba już przerabiać samego wnętrza kabiny. To jedno z ułatwień dla przerabiaczy modeli, o których wcześniej wspominałem że takowe są.
1.Podstawa pantografu (rama) w modelu jest krzywa i w kolorze dachu, a powinna być czerwona
Zgadza się, kolor oczywiście jest nieprawidłowy, a co do krzywizny to problem jest już zauważony i będzie analizowany.
2.Izolatory w kolorze białym, nie szarym
Zgadza się, to niedoróbka prototypu.
3.Wycieraczki mogły być trochę delikatniejsze
Wycieraczki są dwóch typów - jednoramienne i dwuramienne. Te dwuramienne są metalowe i są bardzo delikatnie wykonane. Moim zdaniem są nawet lepsze niż trawione. Te jednoramienne są plastikowe i są nieco przeskalowane, ale to wynika z technologii wykonania (produkt seryjny). To jest pole do popisu dla ulepszaczy przerabiaczy. :)
4.Wycieraczki w kolorze srebrnym
Zgadza się, to niedoróbka prototypu.
5.Kolor pudła ( z tego co pamiętam) był jednak trochę ciemniejszy.
Już o tym pisałem, przyjrzymy się temu.
To na razie tyle moich uwag, które może przyczynią się do jeszcze lepszego wyglądu modelu.
Dziękuję Ci bardzo za nie, są inspiracją do dalszego polepszania modelu.
Dobrze pamiętam że o 20.00 start sklepu internetowego?
z tego co byłe kilka razy pisane to sklep miał ruszyć w niedzielę po prezentacji
Właśnie. To odliczanie trudno nazwać sklepem.
Już to wyjaśniałem wcześniej. Teraz ruszyła strona, sklep jeszcze nie, jest odliczana data do jego otwarcia, wszystko zgodne z tym co Robert pisał dawno temu:
otwarcie e-shopu będzie w niedziele (datę podam po trybunałach na stronie eshopu…) o 20:00 wieczorem.
Dokładnie. Zostawcie emocje na moment jak model stanie na Waszym biurku/module. :)
jeśli te detale nie będą zmienione, to dla purystów zawsze znajdzie się jakiś podwykonawca, który te elementy poprawi na ideał lub prawie ideał. Na niektóre detale spokojnie można przymknąć oko lub poprawić we własnym zakresie.
Coś tam jeszcze poprawimy. :) A reszta to pole do popisu dla wszelkich ulepszaczy, między innymi dla Ciebie. I tacy muszą mieć co robić. :)
To już trzecia lokomotywa wielkoseryjna , chyba się nie mylę
Jeśli masz na myśli że trzecia od nas to się mylisz. To pierwszy wyrób firmy Schlesienmodelle.
Kolory pewnych detali ,sprawa drugoplanowa ,zaś istotne jest dopracowanie malowania, zwłaszcza łączenie kolorów ,ale to drobiazg przy takim projekcie.
Z racji iż to egzemplarze prototypowe, wiele detali nie było pomalowanych tak jak należy. O malowaniu pudła już pisałem.
Czy mi sie wydaje, czy cos nie tak jest. Mam takie wrazenie ze buda jest zle nasadzona. Jakos za wysoko jest. Za duzy przeswit miedzy buda a wozkami. Przygladalem sie zdjecia i jest buda nizej. Nie ma takiego przeswitu. Troche to wyglada dziwacznie.
Tak, tłumaczyłem wcześniej ten problem.
Panowie czy będzie szansa na zakup tego modelu ? Czy w Piotrkowie były na niego jakieś zapisy ?
W Piotrkowie były zapisy na EU07-443, w Poznaniu ma być EU07-400 a reszta dostępna w sklepie.
Dokładnie tak.
 

zdeniu

Znany użytkownik
Reakcje
432 13 17
A według mnie bardzo dobrze, że nie ma możliwości zamówienia.
Byłoby jak z SM42 i Bipą na początku.
Ludzie pozamawiali modeli w kilku sklepach, a potem nigdzie nie było możliwości dostać.
Jest produkt - można zamawiać. Tak powinno być wszędzie.
zgadzam się z Tobą
choć mogła by być możliwość zamawiania z płatnością
sam chętnie już bym zaklepał sobie nr który mnie interesuje i przelał kasę
nie musiałbym się martwić w momencie rozpoczęcia sprzedaży o to czy się załapię jak i o to czy będę miał w danym momencie kasę na model
 
OP
OP
CoCu

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.965 122 22
strona 71

Ciekawe, jak dużo chętnych zapisało się na powyższy 443 ...?
Tajemnica handlowa. :) Ani dużo ani mało. Jak na rynek polski OK.
Trzymam kciuki za dystrybucje i kolejne projekty :) Może jakieś wagony towarowe ???
Może. Zależy od wyników sprzedaży, co oczywiste.
jedyne co mnie lekko drażni to odbłyśniki reflektorów, które powinny być bardziej błyszczące
Odbłyśniki reflektorów klasycznych faktycznie mogłyby bardziej lśnić. Tło halogenów zaś powinno być białe. Postaramy się to poprawić.
Czy faktycznie tylko 443 miał takie nazwijmy to "niedomalowania" ?
Każdy model miał wiele błędów w malowaniu detali, a 443 miał niezbyt estetyczne malowanie pudła. Wszystko to dlatego że to prototypy tylko.
A propos pulpitu - czy różnice wyposażenia między standardową EU07 a EU07-516 też będą uwzględnione?
To są detale. Nie sposób w produkcji seryjnej uwzględnić czegoś takiego. To wszystko zresztą i tak jest tak małe, że większości nawet nie widać.
To wcześniej będzie dostępny w tym sklepie ?
Nie, zarówno w sklepie Świat Modeli z Rybnika jak i w naszym e-sklepie modele będą możliwe do zakupu w tym samym momencie.
 

mair81

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
Ideału nie ma i nikt tego nie oczekuje. Ja mam tylko nadzieję, że będzie w trakcie ruszania wydawała taki dzwięk jak ta z filmiku. Nie ma piękniejszego dźwięku.
 
Reakcje
0 0 0
strona 69


To jest produkt seryjny, buda jest z wtrysku z plastiku, nie ma mowy o odlewie z żywicy. Żywica ma zalety, ale w innym zastosowaniu.


Jak już pisałem wcześniej, dziękujemy za te uwagi. Model ma wiele błędów, a nawet wiele, wiele więcej niż to wskazaliście z Marcinem. Część zostanie poprawiona, a część nie, bo nie ma modeli idealnych, i jakieś błędy są w KAŻDYM modelu.


Nie jesteśmy z Robertem specjalistami i nigdy się nimi nie nazywaliśmy, Wy stwierdziliście że jesteście specami od EU07, dlatego czekaliśmy na Wasze krytyczne uwagi. I cieszę się że tak mało ich wskazaliście, bo to oznacza że model jest dobry.

Ale nie ma modeli idealnych, a zatem i ten pewne błędy mieć będzie, ważne by się podobał ludziom, a to chyba udało się osiągnąć.

Nastawnik ewentualnie da radę obrócić, ale nie będzie to łatwe ze względu na jego delikatność. Kran hamulca także obraca się, mimo iż rękojeść jest tak mała, że niemal jej nie widać.

A prawdziwa historia wyglądała zupełnie inaczej. Szkoda że wymyślasz historie w sytuacji gdy nie znasz prawdy. Ale ten wątek to nie miejsce na pisanie o SM42 od Piko, dlatego odsyłam do artykułu Pana Krzysztofa na ten temat, w jednym ze Światów Kolei. I proszę nie kontynuuj tutaj tego tematu, bo nie będę z Tobą polemizował. Jest na tym forum osobny wątek o tym modelu.

Odpowiem za niego. W pierwszej serii modeli takie malowanie planowane nie jest, możliwe że będzie w następnej, ale wszystko zależy od tego jak model będzie się sprzedawał. Zapewne wraz z ewentualnymi następnymi seriami pojawią się także i jakieś inne malowania.
Nie mam najmniejszej ochoty ani czasu na to. Czekam z niecierpliwością na niespodziankę do modelu i finalny projekt grafiki na opakowaniu.
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

Podobne wątki