• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Schlesienmodelle - modele lokomotyw serii EU07/EP07

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

Mateusz B

Moderator Grupy KKMK
Zespół forum
KKMK
H0e
Reakcje
345 2 0
Nie mam najmniejszej ochoty ani czasu na to. Czekam z niecierpliwością na niespodziankę do modelu i finalny projekt grafiki na opakowaniu.
Na czytanie wypowiedzi Cocu? Czemu atakujesz najbardziej merytoryczne i rzetelne wypowiedzi w tym temacie?
A ja nie mam czasu i ochoty czytać np.: Twoje narzekania na użytkownika Anakin, które kompletnie nic nie wnoszą do dyskusji, czy posty typu: "pięknie" itd, czy żale na PW że ktoś Ci dał ocenę "słaby", bo Ty przecież nikomu takiej oceny nie dajesz, no do teraz. ;)

A ja uważam że to super ze strony Cocu, że poświęca swój czas aby rozwiać wszelkie wątpliwości co do wykonania modelu, że z cierpliwością sprawdza każde nasze nawet najdrobniejsze uwagi, dążąc aby model był jak najlepszy. Przecież równie dobrze te pytania mogłyby pozostać bez odpowiedzi. Tak naprawdę nikt z nas nie wie ile pracy i czasu kosztowało przygotowanie produkcji tego modelu. Godziny telefonów, spotkania, stres, nieprzespane noce.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
CoCu

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.962 122 22
strona 72

Czy jeszcze przed rozpoczęciem sprzedaży w sklepach (internetowym i stacjonarnym) będą mieli pierwszeństwo w zakupie ci, którzy zamówili model rok temu mailem?
Takie jest założenie.
Ciekaw jestem czy podejmą się roboty modeli ST43, SU45, SP45, SU46, ST45, ST46, ET22, EP09 cz EU07A.
Więcej serii nie znasz? ;-) Na 100% coś z tego będzie, ale jak już nie raz pisałem, wiele zależy od sprzedaży tego co jest teraz i dalej, i dalej...
Schlesienmodelle z tego co wiem bardzo fajnie wykonało przerabianie Taurusa Husarza na barwy Euro2012.
Mylisz nas z DarkiemW z tego forum. To on profesjonalnie takie konwersje robił. Jak już pisałem poprzednio, EU07 jest pierwszym modelem firmy Schlesienmodelle.
a SM30 to kiedy będzie ?
W 43 tygodniu 2025 roku.
A Schlesienmodelle podało plan produkcyjny lokomotyw oprócz EU07 i ET41 ?
Nic nie podaliśmy jeszcze, prócz zapowiedzi EU07. Reszta zależy od sprzedaży EU07.
My tu pierdu pierdu o EU07,a tymczasem w Piotrkowie pojawił się zielony ET22 666 (Patrz 2:30 min) ze składem wagonów krytych, zaraz po nim jechała EU07 PKP Cargo!
Model ET22-666 został zbudowany własnoręcznie z odlewów Jan-Kola przez kolegę Jarosława z tego forum. A widoczna na filmie EU07 "cargonka" jest naszej produkcji. Jeździła tam między innymi po to, że:
Pomysł z prezentacją modelu EU07 na imprezie modelarskiej, to bardzo dobry pomysł. W trakcie jazd po makiecie wyszły mankamenty mechaniczne, które jak wynika z rozmów z producentem zostaną (lub zostały już) poprawione. Tak że model do sprzedaży, trafi w wersji z wyeliminowanymi wadami.
Poniżej film z przejazdu modelu z nie małym składem, z którym lokomotywa nie miała żadnego problemu. Przejazd po łuku R640, tez nie sprawił jej problemu.
Zgadza się, mankamenty jazdy modelu powinny być wyeliminowane w produkcji seryjnej. Cieszymy się że model nie miał żadnych problemów przy ciągnięciu dłuższego składu czy pokonywaniu łuków.
Warto rozważyć również pomysł stosowany z powodzeniem na przykład w juesej czyli ofertę dla "dłubaczy" w postaci modelu niemalowanego w obniżonej cenie. Wbrew pozorom jest sporo ludzi mających talent a do tego lubiących mieć indywidualne cechy swoich zabawek. To byłby fajny gest w ich kierunku.
Zgadza się i pomysł ten był dyskutowany. Nie wykluczamy że takie modele pojawią kiedyś, ale obecnie nie jest to brane pod uwagę.
CoCu jak wygląda kwestia "przedziału silnikowego", będzie on w jakiś sposób odwzorowany tak aby nie były widoczne przewody w oknach ?.
Przewody można przesunąć. Kwestia odpowiedniego założenia obudowy. To, że je widać, jest akurat kwestią przypadku.
Sprawa wygląda następująco. Przewody jakie w prototypach widać przez okna, w modelach seryjnych nie będą występowały. W modelu nie będzie bowiem ani jednego przewodu, jaki byłby gdzieś na wierzchu widoczny. Połączenia między płytkami wewnątrz modelu będą na styki, zaś dekodery 21-pinowe nie mają przewodów. Dzięki temu wyeliminowana będzie wewnątrz modelu kabelkologia, która niejednokrotnie sprawia spore problemy z nałożeniem obudowy czy ryzykiem urwania jakiegoś przewodu. Teraz kabelki są, bo pewne rzeczy były ze sobą łączone "na krótko", a modele jeszcze nie posiadają docelowej elektroniki. Jako takich imitacji wnętrz przedziałów maszynowych robić nie będziemy, bo zmniejszyłoby to obciążenie modelu, a powinien on być jak najcięższy. Jednakże urodził mi się jeszcze jeden pomysł na to i zobaczymy co z tego wyjdzie.
 
Reakcje
0 0 0
Irek- super prowadzisz teraz ten wątek.(y) Piszę żeby paparazzi się nie zleciały znowu:ostrozny:

Podziwiam cierpliwość z jaką odpisujesz ta te drobiazgowe pytania...
Jestem pewnie że w Poznaniu model będzie pozbawiony tych mini-wad - wszystkie to pikuś i są do wyeliminowania

Jedyne co razi bardziej to nierówności i nieregularność malowania...bo uderza w estetykę modelu...ale przekonany jestem że ten problem rozwiążecie choćbyście mieli zatrudnić krasnoludki.(y)
 
OP
OP
CoCu

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.962 122 22
strona 73

Jakbyście wypuścili taką TKt48 na podobnym poziomie jakościowym co EU07, to by się działo ;)
Na razie nie przewidujemy lokomotyw parowych. Skupiamy się na lokomotywach elektrycznych. To lubimy najbardziej. :) Nie macie jeszcze jednego modelu od nas a już chcielibyście wszystko inne. :)
A jakby wypuścili SU46, SU45 i ST45 wtedy by się działo. No i SP45.
Nie rozpędzajmy się zbytnio.
Może dlatego tak to widziałem, bo w Holandii jakakolwiek lokalna wystawa jest z 2 razy większa. Floris w rozmowie ze mną też tak powiedział. rozumiem jednak, że na zachodzie więcej ludzi się tym pasjonuje i wystaw jest więcej. Najbardziej u nas wystawy różnią się tym, że nie ma prywatnych sprzedawców z używanym taborem. Wierzę jednak, że wszystko w przyszłości zmieni się na lepsze, bo widać duży potencjał w Trybunałach.
Weź jednak pod uwagę, że była to pierwsza edycja tej imprezy, a mimo to od razu stała się imprezą międzynarodową z udziałem wspaniałych modelarzy i firm z zagranicy. W następnym roku pewnie będzie jeszcze lepiej, bo organizatorzy już w trakcie tej imprezy czynili starania by następna była jeszcze lepsza. Zgadza się, w Polsce nie jest tylu sympatyków kolei co w niektórych innych krajach, więc i imprezy mamy prawo mieć mniejsze. Prywatni sprzedawcy z używanym taborem nadają się raczej na jakieś giełdy modelarskie, a nie na imprezy międzynarodowe które mają trzymać wysoki poziom. Nikomu nie ubliżając, ale widok kilku starszych panów z używanymi częściami z 30 letnich modeli chyba średnio by wyglądał przy stoiskach znanych i poważnych firm zagranicznych. Ale to nie wątek na te rozmowy.
Apropo mozliwosci odwzorowania roznych wersji reflektorow; czy to musi byc uwzglednione przy zamawianiu, czy bedzie np. w woreczku z czesciami lustrzanka i halogeny?
Model będzie posiadał taki typ reflektorów jakie posiada oryginał, co wydaje się oczywiste, więc czemu miałby posiadać obie wersje na wymianę?
W woreczku z częściami powinien być ten element :
Zobacz załącznik 208771
Ale po co, skoro części te są zamontowane już na modelu?
Czy można podać plan produkcyjny, bo szukałem po kolejnych stronach, ale nie znalazłem...
Popieram. Mają być wszyskie na raz czy w odstępach miesięcznych?
Przepraszam Olek, za pierwszym razem myślałem że chodzi Ci o coś innego. Takiego planu wydawniczego jeszcze nie ma.
Kiedy zostaną wysłane e-maile z możliwością zmiany zamówionych rok temu modeli?
Gdy modele będą gotowe i zacznie się ich dystrybucja.
Czy dużo osób zapisało się na EU07-443 w Piotrkowie?
Już ktoś o to pytał i niedawno na to odpowiedziałem.
Czy pantografy unoszą się "manualnie", czy są sterowane?
Nie ma automatycznych pantografów. Jest w modelu tylko 'przestrzeń' dla ewentualnego montażu serw.
Dokładnie tak.
model z takimi detalami (patrz wyżej) w tej cenie to i tak jest osiągnięcie nie lada. A gdyby jeszcze dodać podnoszenie pant. to już byłby chyba dumping cenowy:p.
Wtedy cena na pewno nie byłaby taka jak teraz, ale przynajmniej o połowę wyższa. Chyba nie warto dla tego bajeru podwyższać znacznie cenę, prawda? Zabudowę tego zostawiamy przerabiaczom.
Esu robi BR 151 z podnoszonymi pantografami. Loko jest na full wypasie i kosztuje ok. 380-400E.
Można przyjąć że nasz model też jest na "full wypasie", ale bez podnoszonych odbieraków, ale jego cena jest o około 1000 zł niższa od tej co podałeś. :)
wydaje się, że również typowe dla polskich lokomotyw czerwone światła są przełomem w modelach seryjnych
W zasadzie tak. Żaden model seryjny ich nie posiadał jak dotąd.
jedno pytanie odnośnie zmiany 2L/3L, bo to nie tylko założenie ślizgacza dla trzeciej szyny, ale także zwarcie kół po obu stronach, co często wykorzystywane jest w automatyce sterowania makietą. Czy w modelu jest przełącznik zmiany systemu zasilania, czy to jest na zworkach, czy jeszcze w inny sposób zrealizowane?
Sposób zasilania modelu odbywać się będzie poprzez przekręcenie śrubokrętem wielopozycyjnego przełącznika, a znajdować się on będzie pod odgromnikiem (cylinderek) na dachu. Będzie miał 4 pozycje:
- system dwuszynowy, zasilanie z kół,
- system dwuszynowy, zasilanie z odbieraka,
- system trójszynowy, zasilanie z kół,
- system trójszynowy, zasilanie z odbieraka,
 

Juras

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
strona 73


Na razie nie przewidujemy lokomotyw parowych. Skupiamy się na lokomotywach elektrycznych. To lubimy najbardziej. :) Nie macie jeszcze jednego modelu od nas a już chcielibyście wszystko inne. :)
A tam "lokomotywy elektryczne", trzeba lubić najbardziej parowozy, bo to prawdziwa kolej. Robić Panowie parowozy... robić, będą szły jak gorące bułeczki ;)
 
OP
OP
CoCu

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.962 122 22
strona 74

Roco miało zestaw startowy z elektrowozem mającym sterowane cyfrowo pantografy i firmowana przez ESU BR 151również takie posiada ;)
I miały odpowiednio wysoką cenę. ;-) A może pojawi się jakiś producent/osoba, która będzie oferowała przerobienie modelu by miał taki bajer? :)
A ja mam pytanie o długość modelu?
Model ma zgodnie z przeliczeniem z oryginału na jago skalę 187 mm.
Szkoda że nie ma teraz możliwości zamówienia.
Jeszcze troszkę cierpliwości. Już bliżej niż dalej.
A według mnie bardzo dobrze, że nie ma możliwości zamówienia. Byłoby jak z SM42 i Bipą na początku. Ludzie pozamawiali modeli w kilku sklepach, a potem nigdzie nie było możliwości dostać. Jest produkt - można zamawiać. Tak powinno być wszędzie.
U nas nie będzie to możliwe, bo mamy ograniczone kanały dystybucji. Oprócz wyeliminowania pośredników i zapewnienia tym sposobem niższej ceny, eliminujemy dla odbiorców problem że gdzieś tam coś zamówią i się zastanawiają czy i dla nich starczy.
zgadzam się z Tobą choć mogła by być możliwość zamawiania z płatnością sam chętnie już bym zaklepał sobie nr który mnie interesuje i przelał kasę nie musiałbym się martwić w momencie rozpoczęcia sprzedaży o to czy się załapię jak i o to czy będę miał w danym momencie kasę na model
Numery są znane i cena także. Proponuję odłożyć na bok pieniądze na zakup. :)
Moim zdaniem te uszczelki w kolorze budy wyglądają całkiem dobrze i jest to już charakterystyczna cecha tego taboru .
Zgadza się. Ale jest to odmiana w stosunku do starszych malowań gdzie uszczelki czarne występowały.
Co do odcieni zieleni z ep. IV, przeglądając fotki widać, że różne egzemplarze miały różne odcienie. Były takie lokomotywy, dla których kolory użyte w modelu wydają się trafne. W innych ciemna zieleń powinna być rzeczywiście ciemniejsza.
No właśnie z tymi barwami to zawsze jest problem. Jednemu dany odcień pasuje i pisze że tak było, a innemu nie pasuje i stwierdza że powinien być inny.
Witam serdecznie. Mam na imię Tomasz i jestem nowym użytkownikiem,
A że diabeł tkwi w szczegółach, to kilka moich spostrzeżeń (nie będę pisał wszystkiego, ponieważ już na forum padły niektóre z nich, więc po co powielać i zaśmiecać wątek, a Cocu jak czytam, na bieżąco się do nich odnosi):
Witamy na forum. Bardzo się ucieszyłem z Twojego wpisu, bo zawiera wiele krytycznych uwag. Dziękuję też że starasz się nie powielać uwag jakie już padły. Z uwagi ilość Twoich uwag, zostawiłem sobie "Ciebie" na koniec swojego postu. :) No to lecimy.
Reflektory - końcówki na czerwono, lub w inny sposób zaakcentować, że one tam są, gdy nie świecą (żeby były bardziej widoczne, teraz reflektor pod kątem wydaje się być "zbity" - bez szkiełka końcówek)
Słuszna uwaga. Pokombinujemy.
Reflektory przynajmniej w 443 wystają nadmiernie (nazwijmy to efektem EU06)
Faktycznie, coś ten egzemplarz ma z nimi nie tak. Przyjrzymy się temu problemowi.
Rama pantografu - powinna być czerwona (teraz jest w kolorze dachu)
Tak, było już o tym. To błąd prototypu.
Kolory - chyba trochę za jasne odcienie, szczególnie jasna zieleń - dot 400 i 443
Już o tym była mowa.
Typ i nr serii i numer lokomotywy - za male napisy na czole (EU07-443), pozostałe loki chyba też , choć trochę większe
Faktycznie, trzeba to zmienić.
kolor napisów powinien być "srebrny mat" (efekt aluminium), co do wypukłości to jest OK, grubość farby z tamponu wystarczy
Już ktoś o tym pisał, więc chyba tak jak piszesz srebrny kolor będzie tu najbardziej odpowiedni. Boczne oznaczenia jednak będą wypukłe. Doda to realizmu dodatkowo.
Poręcze 400 i 443 były niklowane (nie malowane), np. powinny wyglądać jak te w modelu BR101 Roco wykonanych z drutu
O tym też już ktoś wspominał. Pomyślimy nad tym.
Mufy sterowania wielokrotnego w 400 zielone (to do sprawdzenia), później je malowano w trakcie późniejszej eksploatacji i napraw okresowych na czarno
To jest błąd prototypu.
Granatowy pasek wzdłuż pudła pod linią dachu na loku 516 powinien być też na drzwiach
Tak, to jest jakiś błąd.
Element na załączonym zdjęciu powinien mieć kolor czarny w każdym lub prawie każdym elektrowozie tej serii
Zgadza się, to jest błąd.
Pytanie: czy imitacja "mocowania" sprzęgu na czołownicy w modelu różni się między 400/443 i 516/539, bo w rzeczywistości różnią się.
Mamy dwie wersje płyt w których siedzi hak sprzęgu śrubowego. W zależności od odwzorowywanego egzemplarza będzie stosowany odpowiedni.
Propozycja wydania modelu EU07-516 w kolorze czerwonym PKP Cargo, a zamiast 516 w barwach PKP IC zrobić 540 z żółtym paskiem pod linią dachu, numery by sie nie dublowały, a byłby szerszy wachlarz atrakcyjnych modeli do nabycia.
Ciekawy pomysł, ale założeniem było by z pewnych względów w każdym malowaniu powstały dwa różne numery, a malowanie czerwono-kremowe PKP Cargo wyleciało z planu produkcyjnego na pierwszą serię. Na wszelkie zmiany w malowaniach jest zresztą już za późno. To malowanie możliwe że pojawi się w kolejnej serii.
Dodam, że EU07-516 była najlepiej zrobioną w tym malowaniu lokomotywą z kilku jeżdżących w tym malowaniu po sieci PKP i jedyną, która jeździła w tych barwach po sieci CD
Stąd wybór tego egzemplarza jest ciekawy, bo lokomotywa z tego powodu jest dosyć wyjątkowa. Nasz model posiada odbieraki ze ślizgaczami dwóch rodzajów, co jest zgodne z oryginałem.
To my dziękujemy bardzo za te cenne uwagi.
 
Ostatnio edytowane:

Gethvar

Znany użytkownik
Reakcje
229 4 0
A tam parowozy robić spalinówki.
A tam spalinówki, robić elektrowozy...
Swoją drogą pytanie czy by faktycznie parowozy szły jak ciepłe bułeczki, skoro model parowozu dużo bardziej skomplikowany, trudniej zrobić, większy koszt, wyższa cena... a ludzie coraz mniej pamiętają parowozy...teraz do pracy idzie pokolenie IV i V epoki, oni sentyment mają do żółtych mordek na elektrowozach, do stonek zieleniutkich... jeszcze parę lat i III epoka będzie egzotyką...
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGMK
Reakcje
131 3 0
A co do EU07-516, czy ona faktycznie mając malowanie IC posiadała także przydział do Zakładu Taboru w Katowicach? Jak dobrze wiemy, Zakłady Taboru istniały w strukturach PKP Cargo do około 2010 roku, natomiast w IC jest po prostu Zakład Spółki (w przypadku tej lokomotywy był to Południowy, obecnie jest w Centralnym).
 

paziu1000000

Znany użytkownik
MSMK
Producent
Reakcje
131 3 0
strona 73
Można przyjąć że nasz model też jest na "full wypasie", ale bez podnoszonych odbieraków, ale jego cena jest o około 1000 zł niższa od tej co podałeś. :)
No chyba nie do końca o 1kzł. Jeśli już to 800. W cenie Waszego modelu (700 zł), nie ma dekodera, czujników wychylenia wózków i oświetlenia pulpitu no i pewnie jeszcze parę bajerów by się znalazło...;)
 
Ostatnio edytowane:

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
708 54 1
Witamy na forum. Bardzo się ucieszyłem z Twojego wpisu, bo zawiera wiele krytycznych uwag. Dziękuję też że starasz się nie powielać uwag jakie już padły. Z uwagi ilość Twoich uwag, zostawiłem sobie "Ciebie" na koniec swojego postu. :) No to lecimy.


Bardzo dziękuje Irku za miłe powitanie. Również się cieszę, że na coś się trochę przydałem
;)


Ciekawy pomysł, ale założeniem było by z pewnych względów w każdym malowaniu powstały dwa różne numery, a malowanie czerwono-kremowe PKP Cargo wyleciało z planu produkcyjnego na pierwszą serię. Na wszelkie zmiany w malowaniach jest zresztą już za późno. To malowanie możliwe że pojawi się w kolejnej serii.


No tak, rozumiem. Trochę szkoda, bo z zasady nie dubluje się numerów (z małymi i krótkoseryjnymi wyjątkami), ale jak wszystko dobrze pójdzie, co jest pewnikiem, to może się uda Wam wypuścić czerwoną 516 i 540-tkę w malowaniu IC z żółtym paskiem, w towarzystwie dwóch bliźniaczych z innymi numerami w następnej serii. Oczywiście to nie jest koncert życzeń :D a i do świąt jeszcze daleko, ale tego sobie i Wam Panowie oraz innym zainteresowanym życzę.


Stąd wybór tego egzemplarza jest ciekawy, bo lokomotywa z tego powodu jest dosyć wyjątkowa. Nasz model posiada odbieraki ze ślizgaczami dwóch rodzajów, co jest zgodne z oryginałem.


To jest fakt, a raczej była wyjątkowa przez krótki czas w "czerwonym" malowaniu (bardziej dopracowanym niż pozostałe czerwone), flagowa siódemka Katowickiej szopy, gdzie przeszła NR i zyskała charakterystyczne kremowo-czerwone barwy. Po swoim "krótkim" około dwuletnim bodajże epizodzie w tych barwach "ubrano ją w firmowe szaty" IC. Podobnie jak Gdyńską EP07-400, która też była cargo-czerwona...


To my dziękujemy bardzo za te cenne uwagi.


Drobiazg, to akurat było i zawsze jest najprostsze w stosunku do tego, jaki nakład pracy włożyliście z Robertem w to co stworzyliście, a czego nikomu nie udało się do tej pory na taką skalę zrealizować. Oczywiście jak trochę ochłonąłem po powrocie do Katowic z PTMK w Piotrkowie i spotkaniu z Wami, poprzeglądałem kilka razy z zapartym tchem fotki z tego wydarzenia, a dopiero po jakimś czasie zacząłem reagować na inne otaczające mnie bodźce i już na chlodno, spokojnie dostrzegałem szczegóły i analizowałem to co dane było mi zobaczyć na żywo, inaczej też patrząc na stalowe pierwowzory. :)


Ogólnie wrażenia bezcenne i powiem krótko:

Panowie, kawał dobrej roboty!!!

Pozdrawiam serdecznie

Tomek



httprail.phototrans.eu14,6202,0,HCP_303E_EU07_516.html.jpg


Zdjęcie pochodzi ze strony rail.phototrans.eu - pozdrawiam autora Krzysztofa, z którym razem robiliśmy wtedy zdjęcia, moje (bliźniacze, to samo ujęcie) czekają na odzysk z uszkodzonego HDD...:(
 
Ostatnio edytowane:

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.444 138 19
Również serdecznie witamy na forum.

Chciałbym jeszcze zgłosić kilka uwag odnośnie prototypu EU07-516.

Przyglądałem się zdjęciom użytkownika @karol_mar - przy okazji chciałbym za ich wykonanie bardzo podziękować, jak zwykle są dobrej jakości - a następnie dokonałem porównania prototypu z jego pierwowzorem.

Co rzuciło mi się w oczy. Pierwszą różnicą jaką zauważyłem był brak granatowego paska na górnej krawędzi drzwi, o czym pisał już @Engineer. Kolejną różnicą jest wielkość i rozmieszczenie napisu ,,Markétka''. Na prototypie jest on za mały i jest umieszczony za nisko - powinien być wypośrodkowany w pionie w stosunku do wytłoczeń pomiędzy, którymi się znajduje. Poniżej porównanie napisu znajdującego się bliżej kabiny nr 1 - z lewej model - z prawej oryginał - oraz dodatkowe zdjęcie napisu, być może posłuży do jego poprawy.

PKP_IC_EU07-516_Marketka_napis.JPG
PKP_IC_EU07-516_Marketka_dach.JPG PKP_IC_EU07-516_Marketka_3.JPG

- źródło:
- http://forum.modelarstwo.info/threads/eu07-od-schlesienmodelle.19299/page-67#post-349217
- http://commons.wikimedia.org/wiki/File:PKP_IC_EU07-516_Marketka.JPG
- http://commons.wikimedia.org/wiki/File:PKP_IC_EU07-516_Marketka_3.JPG

Porównując oba zdjęcia widać gołym okiem, że zielony prostokąt jest za blisko oznaczenia numeru kabiny. Ponadto pomiędzy bocznym oknem kabiny, a oknem drzwi nie powinno być żółtego trójkąta ostrzegawczego umieszczonego na tle białego kwadratu. Powinien znaleźć się z prawej strony prawej poręczy drzwi poniżej granatowego paska.

Także gniazda systemu sterowania wielokrotnego powinny być granatowe - w kolorze pudła. Nie przywiązywałbym uwagi do widocznego na fragmencie zdjęcia oryginału białego znaczka znajdującego się z lewej powyżej oznaczenia serii i numeru inwentarzowego. Jest to jedyne zdjęcie, na którym się znaduje.

EU07-516_mufy.JPG
EU07-516_Sumperk_2011_mufy.jpg


- źródło:
- http://forum.modelarstwo.info/threads/eu07-od-schlesienmodelle.19299/page-67#post-349217
- http://commons.wikimedia.org/wiki/File:EU07-516_Sumperk_2011.jpg

Również lewe (patrząc w kierunku jazdy) trąbki zarówno nad kabiną nr 1 jak i nr 2 są nieprawidłowe. Oryginalne są krótsze niż odwzorowane w prototypie miniatury.

EU07-516_trabka.JPEG
EU07-516_Sumperk_2011_trabka.JPEG


- źródło:
- http://forum.modelarstwo.info/threads/eu07-od-schlesienmodelle.19299/page-67#post-349217
- http://commons.wikimedia.org/wiki/File:EU07-516_Sumperk_2011.jpg

Reflektory posiadają także ''kratki'', których w modelu brakuje. Na zdjęciu oryginału w prawym reflektorze "kratki" akurat przekręciły się do pozycji poziomej, normalnie znajdowały się w pozycji pionowej. Czy istnieje możliwość aby je ''namalować'' (od wewnątrz) na szybkach dolnych reflektorów? Przy okazji - gniazdo sprzęgu śrubowego w prototypie zostało zamontowane ''do góry nogami''. Również żółte prostokąty ostrzegawcze są źle umiejscowione. Ich górne krawędzi powinny być współliniowe z dolną krawędzią białego paska. Ponadto lewy bok lewego (patrząc na kabinę nr 1) prostokąta ostrzegawczego, powinien leżeć na jednej prostej wraz z lewym bokiem uchwytu na wskaźnik sygnału końca pociągu.

EU07-516_reflektory.JPEG
EU07-516_Sumperk_2011.JPEG


- źródło:
- http://forum.modelarstwo.info/threads/eu07-od-schlesienmodelle.19299/page-67#post-349217
- http://commons.wikimedia.org/wiki/File:EU07-516_Sumperk_2011.jpg

Kolejną różnicą jest chyba najbardziej rzucający się w oczy, inny kolor pantografu nad kabiną nr 1 (także jego podstawa jest żółta). Teraz kwestią wyjaśnienia. EU07-516 otrzymała nowe firmowe malowanie PKP Cargo podczas naprawy rewizyjnej zakończonej dnia 03.11.06., dokładnie tej samej, której datę będzie nosić jej miniatura. W tym malowaniu jeździła jeszcze do końca pierwszej połowy 2008 roku. 16 maja 2008 roku nastąpiło przyjęcie lokomotywy do zakładu PKP Intercity w Krakowie. Pierwsze zdjęcie dokumentujące posiadanie pomalowanego na żółto pantografu z wymienionym ślizgaczem, jakie udało mi się znaleźć, zostało wykonane przed szopą w Katowicach dnia 13 grudnia 2008 roku. Można się domyślać, że wraz z nowym malowaniem (PKP Intercity), lokomotywa została przystosowana do poruszania się po czeskiej sieci kolejowej i w związku z tym wymieniono ślizgacz pojedynczy z nakładkami miedzianymi na ślizgacz bliźniaczy z nakładką węglową (wymaganą na czeskiej sieci kolejowej) oraz pomalowano odbierak na żółto. Na początku 2012 roku pantograf przystosowany do pracy z czeską siecią trakcyjną został pomalowany na czerwono, natomiast w drugim pantografie zmieniono ślizgacz pojedynczy na bliźniaczy, a lokomotywa zyskała także klimatyzacje. Pierwsze zdjęcie tak prezentującej się lokomotywy, które znalazłem, zostało wykonane 31 stycznia 2012 roku.

Poniżej kilka zdjęć dokumentujących wygląd lokomotywy EU07-516 na przestrzeni kilku lat:

- źródło: http://www.naszlaku.cal.pl/eu07_501_545.html
- autor: nieznany
- opis: "09 listopada 2006r. - Lokomotywa EU07-516 z Zakładu Taboru w Katowicach w nowym firmowym malowaniu PKP Cargo odstawiowna na terenie macierzystej lokomotywowni."

2006.11.09. - Lokomotywa EU07-516 z Zakładu Taboru w Katowicach.jpg


- źródło: http://www.peter384.cal.pl/e/07/5/5.html
- autor: Peter384
- opis: "13.12.2008 Siódemka w barwach PKP IC stoi przed szopą w Katowicach "

EU07-516_2008.jpg


- źródło: http://blogtransportowy.blox.pl/tagi_b/132324/EU07.html
- autor: Łukasz Wojciechowicz
- opis: "[...] Do pozostałych sześciu po odjeździe pierwszej części pociągu podstawiła się EU07-516. Ekspres „Tatry bis” (nr 3345) był więc gotowy do drogi."

2012.01.31. - Kraków Płaszów - EU07-516 z poc. eks. nr 3345 ''Tatry''.jpg


Dodam, że EU07-516 była najlepiej zrobioną w tym malowaniu lokomotywą z kilku jeżdżących w tym malowaniu po sieci PKP i jedyną, która jeździła w tych barwach po sieci CD
Niestety w drugiej części zdania myli się Pan. Oprócz EU07-516 "Markétka", po czeskiej sieci kolejowej w malowaniu PKP Intercity poruszały się także EU07-511 "Ivanka" i EU07-533 "Hanka''. Również, choć nie w malowaniu PKP Intercity, EU07-477 ''Rumcajs'' i EU07-539 ''Janička'' zapuszczały się do Czech
 
Ostatnio edytowane:

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
708 54 1
Remaj12 napisał
Również serdecznie witamy na forum.
Serdecznie dziękuję :)



Przyglądałem się zdjęciom użytkownika @karol_mar - przy okazji chciałbym za ich wykonanie bardzo podziękować, jak zwykle są dobrej jakości - a następnie dokonałem porównania prototypu z jego pierwowzorem.


Rzeczywiście zdjęcia @karol_mar są bezkonkurencyjne.


Reflektory posiadają także ''kratki'', których w modelu brakuje. Na zdjęciu oryginału w prawym reflektorze ''kratki' akurat' przekręciły się do pozycji poziomej, normalnie znajdowały się w pozycji pionowej. Czy istnieje możliwość aby je ''namalować'' (od wewnątrz) na szybkach dolnych reflektorów? Przy okazji - gniazdo sprzęgu śrubowego w prototypie zostało zamontowane ''do góry nogami''.

Zobacz załącznik 209184 Zobacz załącznik 209185




O "kratkach" w reflektorach co słusznie zauważył @Remaj12 , też chciałem wspomnieć, ale czy będzie to możliwe do wykonania w technologicznym procesie produkcyjnym(?)
hmm... fajnie by było :)


Kolejną różnicą jest chyba najbardziej rzucający się w oczy inny kolor pantografu nad kabiną nr 1 (także jego podstawa jest żółta). Teraz kwestią wyjaśnienia. EU07-516 otrzymała nowe firmowe malowanie PKP Cargo podczas naprawy rewizyjnej zakończonej dnia 03.11.06., dokładnie tej samej, której datę będzie nosić jej miniatura. W tym malowaniu jeździła jeszcze do końca pierwszej połowy 2008 roku. 16 maja 2008 roku nastąpiło przyjęcie lokomotywy do zakładu PKP Intercity w Krakowie. Pierwsze zdjęcie dokumentujące posiadanie pomalowanego na żółto pantografu z wymienionym ślizgaczem, jakie udało mi się znaleźć, zostało wykonane przed szopą w Katowicach dnia 13 grudnia 2008 roku. Można się domyślać, że wraz z nowym malowaniem (PKP Intercity), lokomotywa została przystosowana do poruszania się po czeskiej sieci kolejowej i w związku z tym wymieniono ślizgacz pojedynczy z nakładkami miedzianymi na ślizgacz bliźniaczy z nakładką węglową (wymaganą na czeskiej sieci kolejowej) oraz pomalowano odbierak na żółto. Na początku 2012 roku pantograf przystosowany do pracy z czeską siecią trakcyjną został pomalowany na czerwono, natomiast w drugim pantografie zmieniono ślizgacz pojedynczy na bliźniaczy, a lokomotywa zyskała także klimatyzacje. Pierwsze zdjęcie tak prezentującej się lokomotywy, które znalazłem, zostało wykonane 31 stycznia 2012 roku.


Sam bym lepiej tego nie ujął, ale co gorsza skleroza postępująca mnie coraz bardziej atakuje...

Z tym, że jeśli można wtrącić - żółty pantograf z czeskim ślizgaczem "węglowym" 516 dostała będąc jeszcze w czerwono-cargowskim malowaniu i jeździła na próby do Czech.
Był nawet epizod w tym czasie - na próby 516 jechała w trakcji wielokrotnej z zieloną 511-tką.

Dat niestety nie pamietam :(


Poniżej kilka zdjęć dokumentujących wygląd lokomotywy EU07-516 na przestrzeni kilku lat:
- autor: nieznany
- opis: "09 listopada 2006r. - Lokomotywa EU07-516 z Zakładu Taboru w Katowicach w nowym firmowym malowaniu PKP Cargo odstawiowna na terenie macierzystej lokomotywowni."

Zobacz załącznik 209121



Stare dobre czasy :( to se ne vrati...
echhh...




- źródło: http://www.peter384.cal.pl/e/07/5/5.html
- autor: Peter384
- opis: "13.12.2008 Siódemka w barwach PKP IC stoi przed szopą w Katowicach "

Zobacz załącznik 209178
 
Ostatnio edytowane:

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
708 54 1

Niestety w drugiej części zdania myli się Pan. Oprócz EU07-516 "Markétka", po czeskiej sieci kolejowej w malowaniu PKP Intercity poruszały się także EU07-511 "Ivanka" i EU07-533 "Hanka''. Również, choć nie w malowaniu PKP Intercity, EU07-477 ''Rumcajs'' i EU07-539 ''Janička'' zapuszczały się do Czech



Chodziło mi o loki w kremowo-czerwonym cargowskim malowaniu, a tych tez było kilka z których tylko 516 jeździła do Czech.
Reszta wymienionych (511, 533, 477 i 539(?)) były w malowaniu zielonym w tamtym okresie :)
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.444 138 19
Niestety w drugiej części zdania myli się Pan. Oprócz EU07-516 "Markétka", po czeskiej sieci kolejowej w malowaniu PKP Intercity poruszały się także EU07-511 "Ivanka" i EU07-533 "Hanka''. Również, choć nie w malowaniu PKP Intercity, EU07-477 ''Rumcajs'' i EU07-539 ''Janička'' zapuszczały się do Czech
Chodziło mi o loki w kremowo-czerwonym cargowskim malowaniu, a tych tez było kilka z których tylko 516 jeździła do Czech.
Reszta wymienionych (511, 533, 477 i 539(?)) były w malowaniu zielonym :)
To co innego. Zrozumiałem, że chodziło o lokomotywy w malowaniu PKP Intercity. Co do EU07-539, tak wyczytałem tutaj: http://spz.logout.cz/provoz/163pkp.html
W sumie lokomotyw serii EU07 w czerwonym malowaniu PKP Cargo było 7, były to: EU07-007, EU07-337, EU07-344, EU07-400, EU07-408, EU07-516, EU07-523.
Z tym, że jeśli można wtrącić - żółty pantograf z czeskim ślizgaczem "węglowym" 516 dostała będąc jeszcze w czerwono-cargowskim malowaniu i jeździła na próby do Czech.
Faktycznie, moje niedopatrzenie. To chyba ta pora już tak działa.

- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,33010,0,HCP_303E_EU07_516.html
- autor: Przemek W.
- opis: "4 maja 2008 - Zwardoń. Jeszcze flagowa katowicka siódemka. Manewry po przyprowadzeniu przyspieszonego Rachowca z Katowic."

33010.jpg


Był nawet epizod w tym czasie - na próby 516 jechała w trakcji wielokrotnej z zieloną 511-tką.
Dat niestety nie pamietam :(
Proszę bardzo. Jest i zdjęcie, jest i data.

- źródło: http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/index.php?nav=foto&id=8024
- autor: Michoł
- opis: "2008-05-01 - Czechowice-Dziedzice - EU07-516 spięta w tandem z EU07-511, czekają na przejazd do macierzystej jednostki do Katowic. Lokomotywy w tandemie przechodziły próby na Słowacji, które były częścią uzyskania dopuszczenia do ruchu dla lokomotyw serii EU07 u naszych południowych sąsiadów."

8024.jpg


Na dobranoc jeszcze dwa zdjęcia EU07-516 w malowaniu PKP Cargo, tym razem z moimi ulubionymi Bohunami.

- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,6201,0,HCP_303E_EU07_516.html
- autor: gigabyt
- opis: "14 stycznia 2007 - Katowicka "siódemka" wraz ze składem osobowym do Częstochowy stoi na gliwickiej stacji."

6201.jpg


- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,6198,0,HCP_303E_EU07_516.html
- autor: EP07-135
- opis: "30 czerwca 2008 - Szlak Sumina - Rydułtowy. Pociąg osobowy rel. Racibórz - Katowice zbliża się do po. Łuków Śląski."

6198.jpg


Na koniec uwaga dotycząca prototypów modeli EU07-400, EU07-443 i EU07-539. Wszystkie wymienione prototypy mają źle zamontowane poprzeczki w pantografach. Jedynie EU07-516 wyłamuje się z tego grona posiadając poprawnie zamontowane poprzeczki.

- źródło: http://forum.modelarstwo.info/threads/eu07-od-schlesienmodelle.19299/page-68#post-349234??

EU07-400.JPEG


- źródło: http://forum.modelarstwo.info/threads/eu07-od-schlesienmodelle.19299/page-67#post-349226

EU07-443.JPEG


- źródło: http://forum.modelarstwo.info/threads/eu07-od-schlesienmodelle.19299/page-67#post-349223

EU07-539.JPEG


- źródło: http://forum.modelarstwo.info/threads/eu07-od-schlesienmodelle.19299/page-67#post-349217

EU07-516.JPEG


Wydaje mi się tylko, czy ślizgi w ślizgaczu bliźniaczym dzieli zbyt duża odległość?
 
Ostatnio edytowane:
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

Podobne wątki