• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Schlesienmodelle - modele lokomotyw serii EU07/EP07

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.
OP
OP
CoCu

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.966 122 22
lecimy dalej - strona 62

Ukazany na tym filmie model jeździł po niemieckiej makiecie (której autorem był Michael Kratzsch-Leichsenring) i był przystosowany do zasilania trójszynowego.
No to teraz kiedy dystrybucja:)
W najbliższych miesiącach.
chyba jeden bufor tzn zderzak wypadł
Ano fakt. :)
Ciekaw jestem otwieranych drzwi i wnętrza :)
Ktoś już zamieszczał zdjęcie na którym widać że drzwi się uchylają. Wnętrze jest pełne, to znaczy podłoga jest na prawidłowej wysokości, tylna ściana w prawidłowym miejscu oraz posiada zaznaczone wyposażenie, podobnie sufit, ulpit z detalami jaki ostatnio pokazywałem, oraz na podłodze są umiejscowione fotele. Długo walczyliśmy by kabina była pełna i udało się to osiągnąć dzięki odpowiednio zaprojektowanej wieżyczce wózka (z przekładniami). Mimo, iż wydawało się że w EU07 nie jest to możliwe, bo lokomotywa jest krótka a wózki są zaraz pod kabinami.
Ciekawi mnie czy któraś już jest z dźwiękiem.
Jedna w Piotrkowie jeździła z dźwiękiem, ale na razie był to dekoder od kolego Elvisa, a nie ten docelowy.
Bo to są ręcznie malowane prototypy.
Malowane były fabrycznie, ale niektóre rzeczy faktycznie były domalowane ręcznie.
Czy Zabkret i CoCu nie wspominali o otwarciu strony, na której można zamawiać modele, właśnie w sobotę? Może to właśnie ta sobota?
Wspomianali, ale w Niedzielę.
Tak jak Robert pisał:
otwarcie e-shopu będzie w niedziele (datę podam po trybunałach na stronie eshopu…)
Strona jest już czynna i widać na niej odliczanie do otwarcia sprzedaży.
ten model pokazuje, że kończą się domowe manufaktury żywiczne, blaszane itd, kończy się era loków za tysiące zł
Nie kończy się. Tak długo jak nie zostaną seryjnie wypuszczone wszystkie serie taboru eksploatowane w Polsce, tak długo manufaktury będą miały co robić. A to nie nastąpi nigdy, dlatego przykładowo Pan Andrzej z efc-Loko ma co robić i w żaden sposób mu klientów nie odbieramy. Żyjemy w zgodnej symbiozie.[DOUBLEPOST=1403608290,1403607025][/DOUBLEPOST]strona 63

Pojawia się jeszcze pytanie kiedy nastąpi otwarcie - chociaż orientacyjny termin byłby wartościową informacją.
Jak pisałem wcześniej, na stronie sklepu jest licznik odliczający czas do otwarcia sprzedaży.
Rozumiem, że w dalszym ciągu aktualna jest koncepcja, że pierwszeństwo zakupu będę mieli ci, którzy złożyli rok temu zamówienie mailem?
Też zastanawiam się czy lista dalej aktualna
Raczej nikt tego nie zmienił więc tak będzie.
Z tego co pamiętam, to jeszcze nie tak dużo stron wstecz Zabkret pisał że dostaniemy / ci z listy / maila w celu potwierdzenia zamówienia lub dokonania ewentualnych w nim zmian.
Potwierdzam, to założenie jest nadal aktualne.
Niech mi ktoś przypomni jaka ma być cena?
O ile pamiętam 700 zł . Chyba że się myle.
Tak, 700 PLN. Później mają być rabaty na 4E(100 PLN), jeżeli się kupiło 303E... :rolleyes:
Dokładnie. Wszystko się zgdza.
 
OP
OP
CoCu

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.966 122 22
strona 64

A czy przy stoisku z EU07 był tłum ?
Ludzi niestety garstka a makiet jeszcze mniej. Nie było tłumu, bo mało osób jest w ogóle.
Może ja źle widziałem, ale praktycznie większość dnia przy stoisku stały 2-3 osoby.
Czyli jak widać, każdy widział to inaczej. A prawda jest taka, że chwilami, szczególnie w sobotę i w pierwszych godzinach po otwarciu, potrafiło stać przy naszym stoisku sporo osób. Ale bywały chwile gdy nie było nikogo zupełnie. Nie jest jednak prawdą że było mało ludzi ogólnie na imprezie. Chyba wszyscy się spodziewali że będzie mniej, a nie było wcale tak źle, szczególnie jak na pierwszą edycję tej imprezy.
Irek to chyba zdycha po całym dniu pokazywania i udzielania odpowiedzi.
Żebyś wiedział. W sobotę zmęczony, w niedzielę już totalnie. Ale tyle godzin na nogach i dyskusje z zainteresowanymi zrobiły swoje. Ale to wszystko dla Was robiliśmy. Robert z racji zajmowania się ogromem spraw w niedzielę wyglądał znacznie gorzej ode mnie. :)
Na koszulce, która zresztą była do nabycia na zaprzyjaźnionym innym stoisku, jest widoczna dosyć wczesna wersja 3D naszego modelu.
To na tej stronie będzie sklep ?
Tak.
powinni otworzyć e-sklep na którym będzie licznik.
I to zostało zrobione.
 

Marcin Kempa

Znany użytkownik
Reakcje
167 1 0
Może dlatego tak to widziałem, bo w Holandii jakakolwiek lokalna wystawa jest z 2 razy większa. Floris w rozmowie ze mną też tak powiedział. rozumiem jednak, że na zachodzie więcej ludzi się tym pasjonuje i wystaw jest więcej. Najbardziej u nas wystawy różnią się tym, że nie ma prywatnych sprzedawców z używanym taborem. Wierzę jednak, że wszystko w przyszłości zmieni się na lepsze, bo widać duży potencjał w Trybunałach.
 
OP
OP
CoCu

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.966 122 22
strona 65

Bardzo ładnie na przykładzie modelu EU07 PKP Cargo pokazane są dwa warianty oświetlenia
Celowo to było zrobione aby zaprezentować oba warianty na jednym modelu.
Dokładnie tak. Uwzględniono możliwość wykonania albo klasycznych reflektorów, albo halogenowych.
Nie prawda. Świecił za słabo i nie ładnie, będzie to jeszcze poprawiane. Prototyp nie miał docelowych rozwiązań w tym temacie.
A ten w DCC miał dźwięk ?
Pisałem wcześniej o tym.
Zależy co dla kogo jest realistyczne. Dźwięki w modelach mało kiedy brzmią realistycznie. Po za tym to nie był docelowy dźwięk.
W ulotce zabrakło informacji, że model jest przygotowany pod montaż serw do pantografów.
Może nie tyle przystosowany, ile pozostawiono przestrzeń na to. W ulotce nie napisano wszystkich cech modelu, bo nie ma tam na to miejsca. A jest tego więcej:
- gniazdo dekodera 21-pinowe,
- przy zastosowaniu dekodera cyfrowego firmy ESU możliwość wyświetlenia typowych sygnałów świetlnych stosowanych na polskich kolejach,
- możliwość zasilania z kół lub z odbieraka,
- przestrzenne bogate w detale wózki,
- kompletne delikatne wyposażenie dachu,
- pierwszy seryjny model z imitacją urządzenia SHP na podwoziu,
- możliwość odwzorowania różnych wersji reflektorów, zderzaków, wyposażenia wózków, gniazd sprzęgów śrubowych, wycieraczek, ślizgów odbieraków,
- szybka możliwość zmiany rodzaju zasilania z systemu dwuszynowego na trójszynowy i odwrotnie,
- zastosowane rozwiązania ułatwiające wprowadzanie przeróbek do modelu.
Coś tam jeszcze by się znalazło, ale ciężko wszystko spamiętać.
Wg licznika sprzedaż od 31.08.2014 godz.20
Dzień i godzina zgodne z tym co Robert pisał wcześniej, a co cytowałem.
Ulżyło mi ,bo ostatnie zdjęcie przedstawia pełny zgarniacz-super rozwiązanie na przód składu i mam nadzieję, że tak bedzie przy seryjnych lokach-możliwość zamonotwania zgarniacza pełnego, oraz tego z otworem na sprzęg z tyłu składu w zależności od upodobań.
Nieukrywam, że jest ciut za duża przestrzeń między sprzęgiem a dołem zgarniacza ale przy łączeniu z wagonem czyli z tyłu lokomotywy nie będzie to przeszkadzało.
Obie kwestie wyjaśniłem wcześniej.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.695 112 11
Apropo mozliwosci odwzorowania roznych wersji reflektorow; czy to musi byc uwzglednione przy zamawianiu, czy bedzie np. w woreczku z czesciami lustrzanka i halogeny? BTW piekna lokomotywa...i nareszcie;)
 
OP
OP
CoCu

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.966 122 22
strona 66

Jednak lakierowanie mi się nie podoba.
Poprosimy o szczegóły czemu. Jeśli chodzi o jakość, to już pisałem o tym. Jeśli o barwy, to słuchamy.
yyy a to żywica czy plastik?
Dokładnie. Model seryjny, więc z wtrysku są budy.
EU07-443 zdaje się że była modyfikowana na szybkiego po dostawie, bo po ryflach widać, że jasny zielony jest fabrycznie malowany, a żółć z ciemną zielenią był domalowywany (przed wystawą)?
Wyjaśniłem to wcześniej.
Czy w dystrybucji lokomotywy będą do kupienia w opcji: DCC, DCC+sound (i oczywiście Analog), czy trzeba będzie samemu latać po "magikach od elektroniki"?
z tego co pamiętam to Elvis będzie mieć dedykowane dek z dźwiękiem
To już wiem, ale zapytałem się, czy będzie już można kupić "gotowca" w sklepie.
Tak, będzie można kupić z DCC już w sklepie w Rybniku.
Modele na razie planowane są w jednej wersji - w analogu. I w takiej będą sprzedawane w naszym e-sklepie. Ale poprzez sklep w Rybniku zapewne będzie możliwość, by od razu wsadzono do modelu wybrany dekoder. Po "magikach od elektroniki" latać raczej nie będzie potrzeby, bo jeśli kupi się dedykowane dekodery ESU, to wystarczy tylko wpiąć wtyczkę dekodera w gniazdo i wszystko będzie działało bez jakiś przeróbek dodatkowych. I to się tyczy zarówno zwykłego dekodera, jak i dźwiękowego. Głośnik już w modelu będzie, więc nie będzie trzeby go dokupować i jeszcze samemu montować.
Czy w związku z jutrzejszym startem sklepu internetowego poznamy szczegółowy plan produkcyjny?
Przecież został podany przez Roberta wcześniej.
 
OP
OP
CoCu

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.966 122 22
strona 67

co jest powodem, dla którego zdecydowano aby wycięcie w zgarniaczu na poruszające się w poziomie gniazdo wymiennych sprzęgów było takie wysokie - ponad dwa razy wyższe niż wysokość gniazda wymiennych sprzęgów. W wielu modelach - moim zdaniem - te wycięcia są zdecydowanie za duże, ale w zaprezentowanych prototypach, Panowie, niestety bijecie konkurencję na głowę. Pociesza mnie fakt, że jest to tylko prototyp i będzie można to ewentualnie poprawić. Jestem jednak świadom tego, że Panowie niczego nie robią przypadkowo i zabieg ten miał jakiś konkretny cel lub był czym podyktowany. Bardzo bym chciał dowiedzieć się, dlaczego tak jest? Czy zamierzają Panowie działać coś jeszcze w tej kwestii czy też jest to już sprawa zamknięta?
Tę kwestię niedawno wytłumaczyłem.
Kolejną wątpliwość wzbudziły dość mocno wysunięte poza obrys lokomotywy obudowy dolnych reflektorów. Nie twierdzę, że tak jest, bo zdjęcia niekiedy przekłamują zmieniając nieco perspektywę. Proszę tylko o potwierdzenie lub zdementowanie tej wątpliwości.
Tę kwestię również niedawno wyjaśniłem pokazując fotkę na której widać że to się tylko wydaje.
A to że producent dotrzymał obietnicy cenowej powoduje że będzie naprawde dostępny dla przeciętnego zjadacza chleba.
O ile niektóre rzeczy, takie jak numery lokomotyw uległy zmianie, o tyle kwestia ceny niezmienną jest.
Czy model posiada koła RP25?
Nie ma i mieć nie będzie. Był taki pomysł, ale ze względu na fakt iż jak donoszą modelarze, modele z takimi kołami mają tendencję do wyskakiwania z torów, lepiej będzie dla szerszej rzeczy odbiorców jak obrzeża nie będą tak niskie. Co prawda kolega Daniel Loko sugerował że problemy pojawiają się jedynie jeśli materiał torowy jest źle ułożony, to ale niezależnie czy jest dobrze czy źle ułożony, frajdę z zabawy muszą mieć wszyscy. A kto będzie miał na to ochotę, to sobie we własnym zakresie przetoczy kółka na RP25.
W takim razie ja jeszcze proponuję (jako konstruktywna krytyka) aby napisy na tabliczkach znamionowych (z numerem lokomotywy i nazwą PKP) były także wypukłe a nie jedynie pomalowane.
Jesli chodzi o napisy z numerem lokomotywy to fajnie jak by byly wypukle to fakt.
Tak właśnie ma być, tutaj faktycznie nie było, a mimo to bardzo dobrze wyglądało z powodu lekkiej wypukłości tamponu na tabliczkach.
Ja po swoich oględzinach zdjęć na forum, mimo wszystko stwierdziłem, że model osadzony jest trochę za wysoko. Chodzi o lukę pomiędzy zgarniaczem, a czołownicą.
Zgadza się, problem opisałem wcześniej.
malowanie powinno byc troche dokladniejsze.
To wyjaśniałem nieco wcześniej.
patrzac na model na rolkach zauwazylem, ze bujal sie na boki. Mam nadzieje, ze to jest tylko problem rolek.
Tak, jest to problem rolek.
Ciekawi mnie jeszcze denaturat.
Ta wersja malowania jeszcze nie powstała w modelu (prototypie).
 

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.937 32 2
Adamie, nie jestem producentem tego modelu ale pomyśl, ja nie znam producenta seryjnego modelu z podnoszonym pantografem. A druga sprawa, model z takimi detalami (patrz wyżej) w tej cenie to i tak jest osiągnięcie nie lada. A gdyby jeszcze dodać podnoszenie pant. to już byłby chyba dumping cenowy:p.
 

paziu1000000

Znany użytkownik
MSMK
Producent
Reakcje
132 3 0
Adamie, nie jestem producentem tego modelu ale pomyśl, ja nie znam producenta seryjnego modelu z podnoszonym pantografem. A druga sprawa, model z takimi detalami (patrz wyżej) w tej cenie to i tak jest osiągnięcie nie lada. A gdyby jeszcze dodać podnoszenie pant. to już byłby chyba dumping cenowy:p.
Esu robi BR 151 z podnoszonymi pantografami. Loko jest na full wypasie i kosztuje ok. 380-400E.
 

Kuba

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
W ulotce nie napisano wszystkich cech modelu, bo nie ma tam na to miejsca. A jest tego więcej:
- gniazdo dekodera 21-pinowe,
- przy zastosowaniu dekodera cyfrowego firmy ESU możliwość wyświetlenia typowych sygnałów świetlnych stosowanych na polskich kolejach,
- możliwość zasilania z kół lub z odbieraka,
- przestrzenne bogate w detale wózki,
- kompletne delikatne wyposażenie dachu,
- pierwszy seryjny model z imitacją urządzenia SHP na podwoziu,
- możliwość odwzorowania różnych wersji reflektorów, zderzaków, wyposażenia wózków, gniazd sprzęgów śrubowych, wycieraczek, ślizgów odbieraków,
- szybka możliwość zmiany rodzaju zasilania z systemu dwuszynowego na trójszynowy i odwrotnie,
- zastosowane rozwiązania ułatwiające wprowadzanie przeróbek do modelu.
Coś tam jeszcze by się znalazło, ale ciężko wszystko spamiętać.
1) wydaje się, że również typowe dla polskich lokomotyw czerwone światła są przełomem w modelach seryjnych

2) jedno pytanie odnośnie zmiany 2L/3L, bo to nie tylko założenie ślizgacza dla trzeciej szyny, ale także zwarcie kół po obu stronach, co często wykorzystywane jest w automatyce sterowania makietą. Czy w modelu jest przełącznik zmiany systemu zasilania, czy to jest na zworkach, czy jeszcze w inny sposób zrealizowane?
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

Podobne wątki