Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Pozwolę sobie zaprotestować w imieniu Januszów, których kilku znam osobiście i zapewniam, że nie są to osoby, które interesują się modelarstwem kolejowym z doskoku.
Takim optymistą to ja nie jestem i szczerze wątpię w te "dogadanie się" SK z SM... choć to było by wspaniale gdyby to oto nagle ci dwaj producenci się dogadali bo zapewne wynikłoby z tego mnóstwo pozytywnych rzeczy dla wszystkich zainteresowanych bo jak to mówią mądrzy ludzie : "Niezgoda rujnuje a zgoda buduje".
Panie Andrzeju nie chciałem urazić nikogo. Jeżeli tak się stało- przepraszam. Szanowni Janusze moje słowa były porównaniem do popularnego imienia. Chodziło mi o statystycznego Polaka. Mogłem jednak napisać, że chodzi mi o statystycznego Kowalskiego...
Takim optymistą to ja nie jestem i szczerze wątpię w te "dogadanie się" SK z SM... choć to było by wspaniale gdyby to oto nagle ci dwaj producenci się dogadali bo zapewne wynikłoby z tego mnóstwo pozytywnych rzeczy dla wszystkich zainteresowanych bo jak to mówią mądrzy ludzie : "Niezgoda rujnuje a zgoda buduje".
Kolego Marcinie, tylko żartowałem, przecież nikt się nie obraził (mam nadzieję). Ale co w tym jest starego i złego, żebym musiał dostać negatywa "Staroć"? Nawiasem mówiąc, w "Powiadomieniach" mam, że od tego samego kolegi za wpis w tym temacie dostałem ocenę "Wartościowa informacja", a nie pokazał się "Staroć".
(...) obok prototypu EU07 od SM stanął bardzo rzadki egzemplarz lokomotywy EU07 wyprodukowanej przez P. Anatola Gacka (Tololoko). Jak wiadomo jest to "Biały Kruk" na rynku modelarskim. Zbudowana z wielkim pietyzmem i dbałością o odwozorowanie wszelkich detali lokomotywa jest jedną z kilku, które opuściły manufakturę w Bielsku Białej. Oczywiście trudno porównywać produkcję "ręczną" do fabrycznej ale wydaje mi się, że nawet gdybyśmy tego porównania dokonali..... Sami Koledzy zobaczcie.
Jednego jestem pewien. Pudło PIKO mierzone laserem z oryginału będzie idealne jeśli chodzi o proporcje. Nie pamiętam przesuwów o miesiąc czy dwa jeśli chodzi o serię SM/SP42.... no chyba że się mylę to niech ktoś sprostuje.
Panie Irku jak to jest z tą szerokością budy bo o ile w kwestii czoła można się przechylić do interpretacji Pana Andrzeja to w przypadku budy chyba już można mieć większe wątpliwości.
Pojawiły się wątpliwości co do budy, po tym jak kolega bstok70 wstawił tutaj fotki modelu naszego i firmy Tololoko. Skoro sami ten temat rozwinęliście i macie w tej kwestii pytania, to w takim razie rozwiewam wszystkie wątpliwości.
patrzę, że nie ma jeszcze jednego ważnego zdjęcia z "Piotrkowskich Trybunałów". A zdjęcie to ważne, ponieważ obok prototypu EU07 od SM stanął bardzo rzadki egzemplarz lokomotywy EU07 wyprodukowanej przez P. Anatola Gacka (Tololoko). Zbudowana z wielkim pietyzmem i dbałością o odwozorowanie wszelkich detali lokomotywa. Oczywiście trudno porównywać produkcję "ręczną" do fabrycznej ale wydaje mi się, że nawet gdybyśmy tego porównania dokonali.....
Odpowiedź zna lub w każdej chwili może poznać tylko Irek. Może Irku w wolnej chwili mógłbyś zmierzyć te szerokości? Rzeczywiście na pierwszym zdjęciu jakby była różnica.
Panie Irku jak to jest z tą szerokością budy bo o ile w kwestii czoła można się przechylić do interpretacji Pana Andrzeja to w przypadku budy chyba już można mieć większe wątpliwości.
A zatem mierzymy. Nasz model ma budę o szerokości 33,4 mm, a Tololoko 33,3 mm, mierzone na środku budy. W przeliczeniu na skalę H0, sama buda powinna mieć 33,4 mm. We wszystkich przypadkach ułamki milimetrów już sobie darowałem. Poniżej fotka zrobiona na szybko w celach porównawczych. Zauważmy jednak, że czoło modelu Tololoko jest żółte, zatem dominuje na fotce i przez to może się wizualnie wydawać szersze. Ale po dokładnym przyjrzeniu się chyba widać że oba modele mają tę samą szerokość.
Reasumując, wstawione wcześniej fotki bardzo przekłamywały obraz rzeczywistości.
To jeszcze proszę o zdjęcie obu maszyn z profilu bo z tego porównaniu rzuca mi się w oczy również inna rzecz na którą zwróciłem uwagę przy okazji premiery tj. mało wypukłe i mocno ścięte czoło lokomotywy.
I chyba ta powyższa fotka powinna rozwiać wątpliwości Twoje, bo widać że oba modele mają wypukłe czoła. Tyle że w naszym modelu jest inne malowanie, gdzie linia żółtego czoła idzie ukosem i się tworzy taki efekt wizualny jakby ścięcia. Ale, znów zrobiłem na szybko stosowną fotkę by ukazać to na modelu w innym malowaniu. Fotka EP08 firmy Tololoko jest autorstwa Karola i pochodzi ze strony dcc24.eu.
Poza tym, może dochodzić jeszcze i to:
Wydaje mi się, że to jest tylko wrażenie, spowodowane zupełnie inną czołownicą w starej wersji EU07 (4E), nową (303E). W nowszych masywna czołownica wystaje przed czołową ścianę lokomotywy, w starszej jest nieco cofnięta, co moim zdaniem sprawia, że w starej czoło lokomotywy wydaje się bardziej wypukłe.
W związku z tym, że termin rozpoczęcia sprzedaży przesunął się, proszę o podanie dokładnych terminów, kiedy poszczególne malowania będą wchodzić do sprzedaży, jeśli to możliwe.
Jeżeli Sk Model wypuści wcześniej swój model to zaspokoi popyt tzw. Januszy czyli ludzi którzy modelarstwem kolejowym interesują z doskoku i sprzedaż waszego modelu będzie słabsza.
Stephanie Douglas, kobieta o silnej woli, wywodząca się z bogatej rodziny, spotkała swojego przyszłego męża Erica Forrestera, który chciał zostać projektantem mody, na Northwestern University w Chicago, w stanie Illinois. Kiedy kobieta zaszła w ciażę, mężczyzna ożenił sie z nią, choć myślał o ślubie z Elizabeth Henderson. Państwo Forrester przeprowadzili się do Los Angeles, gdzie założyli "Dom mody Forrester" (Forrester Creations) oparty na talencie Erica i finansowany przez Stephanie. W trakcie zdobywania międzynarodowego prestiżu, sławy i bogactwa małżeństwu udało się wychować czwórkę dzieci w ciepłej, domowej atmosferze – najstarszego syna Ridge'a, jego brata Thorne'a i dwie młodsze siostry, Kristen i Felicię. Po latach, kiedy wszystkie dzieci były już dorosłe, odkryto, że biologicznym ojcem Ridge'a jest Massimo Marone.
I wszystko jasne! To Massimo był kochankiem Stephanie.
Opóźnienie nie jest spowodowane poprawianiem budy, przez Michała. Ponieważ:
a) poprawienie szerokości budy to tak jakby wszystko zaczynać od nowa, więc nie realne by było to poprawić,
b) jak wynika z porównania jakie dałem powyżej, wszystko jest OK.
Nie było, ale produkcja modeli SM42 była czymś zupełnie innym, niż produkcja EU07, wobec faktu istnienia konkurencji w naszej postaci, co wymusza działania jakie normalnie nie miałyby miejsca. Ciekaw jestem tej daty ich premiery.
Rozumiem, że przesunięcie premiery sprzedaży modelu dotyczy malowania PKP Cargo, pozostałe zostaną wypuszczone zgodnie z planem, czyli około 10 listopada, tak, jak to podają sklepy? Czy równolegle pozostałe malowania również przesuną się w czasie, czyli z listopada na grudzień?
ale uczciwie musisz przyznać, że przełożenie możliwości zakupu modelu a w perspektywie wypustu podobnego modelu konkurencji to trochę strzał w stopę i jakieś dokładniejsze wyjaśnienia może by się przydały, np. poczekajcie a będzie warto bo dopracujemy to i owo, albo że jakiś podwykonawca dał ciała itp. aha i dzięki za streszczenie "mody na sukces" w jednym zdaniu - oszczędziłem kilku lat przed telewizorem
A czy możliwa jest informacja w jakim detalu lub elemencie model nie spełnia waszych oczekiwań wykonania ? Sam osobiście uważam że wole dostać model jakości ACME niż PIKO a takim będzie od was moim zdaniem EU07 także wole poczekać nawet chwile dłużej ale jak sam kolega wyżej wspomniał nuta informacji by się przydała . pozdrawiam
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.