• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Schlesienmodelle - modele lokomotyw serii ET41

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.498 512 30
To chyba niezły pomysł marketingowy. Z pewnością modele tych konkretnych lokomotyw, jakie wjeżdżają do Czech i na Słowację, cieszyłyby się większym zainteresowaniem tamtejszych modelarzy.
 

olek1398

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
50 0 0
Wiem, że kiedyś była ankieta na temat: "ET41 z ryflami, czy bez?". Ale chciałem się zapytać, czy możliwe jest, że się ukaże wersja bez ryfli?
 
OP
OP
Zabkret

Zabkret

Znany użytkownik
Reakcje
1 0 0
Założenie jest takie. Jak mi się pierwsza seria ET41 wyprzeda w ciągu 12 miesięcy będzie wersja bez ryfli. I wtedy będą obie wersje, z listwami ozdobnymi i bez. Listwy nie tylko nadrukowane, tylko wygrawerowane w formie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.498 512 30
Fajne fotki, ale proponuję je przenieść do osobnego tematu, który należałoby założyć w dziale "Prawdziwa kolej". Inaczej wątek, w którym dyskutujemy o ew. modelu tej lokomotywy, tak się rozrośnie, że trudno będzie wyłowić istotne informacje.
 
OP
OP
Zabkret

Zabkret

Znany użytkownik
Reakcje
1 0 0
Fotki super! Im więcej materiału tym lepiej :) Szkoda że nie widać puszki odgromnika z bliska. Taka fotka by się jeszcze przydała ze względu na układ kabli.
 

KTS

Użytkownik
Reakcje
17 0 0
Fotki super! Im więcej materiału tym lepiej :) Szkoda że nie widać puszki odgromnika z bliska. Taka fotka by się jeszcze przydała ze względu na układ kabli.
Cieszę się że się podobają - spróbuję zapolować na ET41:) Żeby dokładnie go sfotografować. Tam gdzie je robiłem często przejeżdża wiele fajnego taboru.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
696 54 1
Masz jakieś numery tych lokomotyw?
Przepraszam, że dopiero teraz, ale niestety czas płynie nieubłaganie i nie zawsze jest go na tyle żeby zająć się tymi "przyjemniejszymi" sprawami...
A że nie samym chlebem człowiek żyje...;) - więc z przyjemnością przejdźmy do rzeczy...

Lokomotywy serii ET41 które stacjonowały i stacjonują w Czechowicach Dziedzicach, a które mogłyby się nadawać i pewnikiem nadawałyby się na odwzorowanie w modelu H0 we współczesnym firmowym malowaniu PKP Cargo w dwóch wersjach to lokomotywy o numerach:

ET41-169 PKP Cargo (z napisem "grupa PKP") - Zakład Taboru Czechowice Dziedzice - połówkowe pantografy;
ET41-176 PKP Cargo (z napisem "LOGISTICS") - Śląsko-Dąbrowski Zakład Spółki - pantografy trapezowe, z podwójnymi ślizgaczami.

Numerów jest oczywiście więcej, nie mniej jednak należy wziąć pod uwagę łączenia poszczególnych zakładów i związaną z tym alokację taboru...

Interesujący nas przykład, dotyczący loków z Czechowic dziedzic:

Zakład Taboru w Czechowicach dziedzicach, późniejszy Śląsko Dąbrowski Zakład Spółki jest obecnie Południowym Zakładem Spółki, a co za tym idzie w zasobach taboru znalazły się także "jamniki" czy jak kto woli "łamańce" m.in. z Nowego Sącza.

Zaznaczam, że wytypowane dwa powyższe t.j. ET41-169 i ET41-176 konsultowałem jako wytypowane pewniki z kolegą maszynistą z Czechowic, które spełniałyby zakładane przez Was Panowie kryteria i możliwości produkcyjne z pewnymi podobieństwami jak i zróżnicowaniem jednocześnie w drobnych szczegółach, i są to prawie od nowości po dziś dzień maszyny stricte Czechowickie, a nie np. Nowosądeckie.

Obie lokomotywy mają to samo malowanie i różnią się między sobą m.in takimi szczegółami:

- napis: "grupa PKP"; napis "Logistics";
- pantografy: zwykłe trapezowe (z podwójnym slizgaczem); połówkowe także z podwójnym ślizgaczem;
- przynalezność: Zaklad Taboru w Czechowicach Dziedzicach; Śląsko-Dąbrowski zakład Spółki;

Zaznaczam, że są to przedstawiciele jednych z lepszych technicznie maszyn tego typu, eksploatowanych po sieci PKP jak i naszych południowych sąsiadów - nie będę oczywiście się tutaj zagłębiał w szczegóły :cenzura:.

Pozostałe:

ET41-175, 144, 151, 149,118,132, 133?, 120?, 129 - z tym, że mogą to byc lokomotywy, które niekoniecznie przynależne były niegdys do ZT Czechowice.
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
To i ja wrzucę jeszcze. Dziś mi wpadła w obiektyw:

2014/07/19 g. 16.50 --- ET41-138A-138B z pociągiem z wagonami "Lubelski Węgiel Bogdanka" w kierunku Dęblina.
Stacja Puławy.

upload_2014-7-19_17-25-48.jpeg
 
OP
OP
Zabkret

Zabkret

Znany użytkownik
Reakcje
1 0 0
Modele ET41 firmy Schlesienmodelle będą kosztowały 1099,00 PLN (z VAT). Jakość detali będzie taka sama jak na modelach EU07, i oba człony będą napędzane silnikiem pięcio-biegunowym.
 

Podobne wątki