Masz jakieś numery tych lokomotyw?
Przepraszam, że dopiero teraz, ale niestety czas płynie nieubłaganie i nie zawsze jest go na tyle żeby zająć się tymi "przyjemniejszymi" sprawami...
A że nie samym chlebem człowiek żyje...
- więc z przyjemnością przejdźmy do rzeczy...
Lokomotywy serii ET41 które stacjonowały i stacjonują w Czechowicach Dziedzicach, a które mogłyby się nadawać i
pewnikiem nadawałyby się na odwzorowanie w modelu H0 we współczesnym firmowym malowaniu PKP Cargo w dwóch wersjach to lokomotywy o numerach:
ET41-169 PKP Cargo (z napisem "
grupa PKP") - Zakład Taboru Czechowice Dziedzice - połówkowe pantografy;
ET41-176 PKP Cargo (z napisem "
LOGISTICS") - Śląsko-Dąbrowski Zakład Spółki - pantografy trapezowe, z podwójnymi ślizgaczami.
Numerów jest oczywiście więcej, nie mniej jednak należy wziąć pod uwagę łączenia poszczególnych zakładów i związaną z tym alokację taboru...
Interesujący nas przykład, dotyczący loków z Czechowic dziedzic:
Zakład Taboru w Czechowicach dziedzicach, późniejszy Śląsko Dąbrowski Zakład Spółki jest obecnie Południowym Zakładem Spółki, a co za tym idzie w zasobach taboru znalazły się także "jamniki" czy jak kto woli "łamańce" m.in. z Nowego Sącza.
Zaznaczam, że wytypowane dwa powyższe t.j. ET41-169 i ET41-176 konsultowałem jako wytypowane pewniki z kolegą maszynistą z Czechowic, które spełniałyby zakładane przez Was Panowie kryteria i możliwości produkcyjne z pewnymi podobieństwami jak i zróżnicowaniem jednocześnie w drobnych szczegółach, i są to prawie od nowości po dziś dzień maszyny stricte Czechowickie, a nie np. Nowosądeckie.
Obie lokomotywy mają to samo malowanie i różnią się między sobą m.in takimi szczegółami:
-
napis: "
grupa PKP"; napis "
Logistics";
-
pantografy:
zwykłe trapezowe (z podwójnym slizgaczem);
połówkowe także z podwójnym ślizgaczem;
-
przynalezność:
Zaklad Taboru w Czechowicach Dziedzicach;
Śląsko-Dąbrowski zakład Spółki;
Zaznaczam, że są to przedstawiciele jednych z lepszych technicznie maszyn tego typu, eksploatowanych po sieci PKP jak i naszych południowych sąsiadów - nie będę oczywiście się tutaj zagłębiał w szczegóły
.
Pozostałe:
ET41-175, 144, 151, 149,118,132, 133?, 120?, 129 - z tym, że mogą to byc lokomotywy, które niekoniecznie przynależne były niegdys do ZT Czechowice.