• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Schlesienmodelle - lokomotywy serii 104E / EP09

sybic

Aktywny użytkownik
Reakcje
238 82 0
#25
Ale co wypuścimy pierwsze tego jeszcze nie powiem....
Proszę o wybaczenie, ale sądzę, że podprogowo zostało to już powiedziane :)
Otóż jako pierwsza pojawi się... [werble] pierwotna wersja pomarańczowa :)
Dlaczego?
Ano dlatego, że na rysunku pojawiła się późniejsza wersja ICCC, niejako dla uspokojenia "głodnych", że spokojnie późniejsze wersje też będą.
Zwykła psychologiczna układanka.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.478 443 99
#26
Pytanie techniczne, czy dzisiaj modele buduje się, projektuje na podstawie dokumentacji czy "na skróty" skanerami? Bo takie coś mi się o uszy obiło w przypadku Piko.
W sumie w modelu to się liczy tylko buda, i detale podwozia. Przedziałów maszynowych, szaf, i tym podobnych elementów się przecież i tak nie odwzorowuje. :niepewny:
Jak porównywałem podwozia 104Af od PIKO i Robo, też się nas tym zastanawiałem.... są mniej więcej podobne ale jednak różne.

https://forum.modelarstwo.info/threads/porównanie-modeli.57837/#post-1040837
 
OP
OP
Robert Reschka

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
3.329 301 18
#27
Moge tylko się wypowiedziec jak ja robie moje modele. Base robie na podstawie dokumentacji fabrycznej (jeżeli mam), porównóje z pomiarami z oryginału które robiłem, i weryfikuje zdięciami. Z Falnsa 440V miałem tylko bazowy rysunek z katalogu PKP Cargo, reszte detali z pomiarów i fotografii oryginału. Wole dłużej tworzyć model, ale za to taki który się z detali zgadza.
 

RMP

Aktywny użytkownik
Reakcje
696 22 0
#34
Tak dokładnie. Jest to pantograf niesymetryczny typu 55ZW wyprodukowany przez Pafawag w 1988 r. Był przystosowany do prędkości 160 km/h i spełniał normę BN83/3086-12, a profil ślizgacza BN82/3086-15.
Rysunku technicznego nie posiadam.
Poniżej podstawowe dane techniczne pantografów stosowanych ówcześnie na PKP.
Pantografy.jpg
 

RMP

Aktywny użytkownik
Reakcje
696 22 0
#35
W uzupełnieniu powyższego wiem, że pantografy typu 55ZW były założone na EP09-040 pod koniec lat 90-tych.
Może na innych nr też, ale tego nie jestem w stanie potwierdzić.
 
OP
OP
Robert Reschka

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
3.329 301 18
#37
Nieee, Panie Robercie, nie idźmy w tą stronę:p
Czemu...? ;) Pierwsze dwa loki pierwszej serii są obsadzone. EP09-046 Krakowianka pomarańczowa z wiadrami halogenami z Ep VI i EP09-040 Warzawianka, po modernizacji NEWAG tez z Ep. VI. Cztery pozycie jeszcze do ustalenia w pierwszej serii.

Sądząc po klimie na dachu to jakaś wersja współczesna. A będą wersje z ep. V? O takie:

Zobacz załącznik 966091
Tak. Klasyk jest jak najbardziej na tapecie - Czy akurat 036... zależy od tego czy się da odwzorować ten herb warszawy z szkrzydłami - no i czy to było z obu stron lokomotywy.
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.895 29 2
#39
Zobacz załącznik 978750 Oby pojawiła ep z dwoma rodzajami odbieraków ;)...
O! Moje foto... oba kije w górę poszły właśnie dla uwiecznienia wówczas chyba ostatniego 5ZL :love: warto też pamiętać, że tutaj 026 ma juz ostatnią wersję malowania wykonywaną przez gliwicki zakład bez białego. Później Oleśnica, Remtrak i Mińsk robiły jeszcze bardziej uproszczony schemat malowania. Natomiast EP09-046 do 2014 roku miała klasyczne lustra. Liczę, że właśnie "typowa dziewiątką" będzie w gronie pierwszego wypustu.
 
Ostatnio edytowane:

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.925 111 11
#40

Podobne wątki