• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Roco - modele wagonów standardu Y - typu Bautzen 70, Görlitz 78, Bautzen 84

Grzeju

Aktywny użytkownik
Reakcje
22 0 0
#41
W moim poście nie było nic gniewnego... ja tylko obiektywnie stwierdzam fakt... tym bardziej że rzeczone wagony są poza moimi kręgami zainteresowań.
 

MichałK

Znany użytkownik
Reakcje
875 9 4
#42
Grzeju napisał(a):
Z tego co mi wiadomo, to autorem OZNAKOWANIA wagonów PKP dla Roco jest K.Koj. I jak znam jego profesjonalizm, na pewno sa to oznakowania/malowania w pełni zgodne z prawdą historyczną. Dlatego szukanie teraz wagonu pasujacego malowaniem do tego co wydało Roco mija sie z celem!!!! Ten wagon ma swój konkretny numer, ma swoja datę rewizji i przydział.... i ten KONKRETNY wagon w tym KONKRETNYM czasie wyglądał tak, jak jest to przedstawione na wizualizacjach/rysunkach K.Koja z katalogu. Szukanie teraz wytłumaczenia dlaczego kolor drzwi jest inny jest zupełnie pozbawione sensu. Popatrzcie sobie i porównajcie (rysunki vs wydany model) ilości i umiejscowienie wywietrzników, skrzyń akumulatorowych itd...

Ja się an wagonach Y nie znam, ale umiem w podstawowy sposób porównać, to co MIAŁO być a co JEST.
Co do profesjonalizmu Pana K.Koja zgadzam się w 100% i tu bez dyskusji.
Zastanawia mnie tylko, że ROCO dostało rysunki co gdzie i jak, a wydało co innego :!: Podobna sprawa była nie tak dawno z restauracyjnym ICC Tilliga, pierwsza partia do kitu, druga już ok (chodzi o malowanie). Ja nie kieruje się tylko umiejscowieniem wywietrzników, skrzyń itd. ok to też jest bardzo istotne ale ważne jest też prawidłowe malowanie i oznakowanie. Roco to raczej poważna firma i model ten nie kosztuje 100PLN więc mam nadzieje że to nie prima aprilis i takie malowanie rzeczywiście było. Wtedy bez dwóch zdań kupuje ten model :!: :D
Amen.
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
476 4 0
#43
Pasek kremowy na całej długości wagonu pojawił się wraz z białymi drzwiami na wagonach po NG około 1994 roku. Wcześniej był w wersji krótszej, zarówno kremowy, jak i pomarańczowy z niebieskimi drzwiami.

Czoło Tilliga na pierwszy rzut oka jest lepsze, niż to od Roco. Dodatkowo efekt psuje u Roculca poziomy podział ściany czołowej na krawędzi dachu oraz niespotykana w naszych wagonach wnęka na przewód ogrzewania po lewej stronie czoła.

Końcówki (3 szt) w naszych sypialnych wynikały z tego, że wagony te regularnie wjeżdżały na teren ZSRR, a później Rosji, gdzie taki wymóg obowiązuje do dziś.

Natomiast trzeba zwrócic uwagę, że model Roco odpowiada wersji wagonu z 1976 roku, podczas gdy Tillig zrobił model wersji z lat 80 (chyba Gorlitz 1986), stąd różnice w ilości "wyświetlaczy" zajętości wagonu.

Poza tym świetne (pod względem zestawienia składu) jest to zdjęcie: http://www.railfaneurope.net/pix/pl/car ... P_WL_3.jpg
 
S

stalecki_pl

Gość
#44
A kto zdradzi tajemnicę czym różnią się wagony B (typ Y) Roco-64819 od Roco-64818?
Czyżby tylko numerem inwentarzowym wagonu, czy też stacją macierzystą?
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#45
Bodek napisał(a):
Poza tym świetne (pod względem zestawienia składu) jest to zdjęcie: http://www.railfaneurope.net/pix/pl/car ... P_WL_3.jpg
Wagon belgijski jest super - rzeczywiście jeździły takie próchna, z jednoskrzydłowymi drzwiami, widziałem w Kutnie pod koniec lat 80tych jeszcze - pewnie bali się puszczać do demoludów nowsze (OBB też dawała zabytki na trasę przez Breclav).

Wracając do WARSA - do czego służy ta skrzynka na dachu sypialnego?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.163 504 30
#48
Młodzikowski napisał(a):
Cytuj:
do czego służy ta skrzynka na dachu sypialnego

Pewnie to komin
To jest komin od pieca węglowego, tyle, że źle umieszczony. W naszych wagonach komin jest bliżej końca. Wagony sypialne miały (nie wiem, czy jeszcze mają) własne ogrzewanie wodne.
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#49
Myślałem że to jakiś wymiennik klimatyzacji, nie wiem czemu komin i uchwyty dali nad przedziałem w dodatku niesłużbowym - piec jest zaraz w przedsionku (zazwyczaj są czynne, co zapewnia ciepło niezależnie od ewentualnych manewrów przy wagonach bezpośrednich).
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.163 504 30
#50
ciekma napisał(a):
Myślałem że to jakiś wymiennik klimatyzacji, nie wiem czemu komin i uchwyty dali nad przedziałem w dodatku niesłużbowym
No właśnie, ja też nie wiem. Te wagony nie miały klimatyzacji, może ją zamontowano w ramach późniejszych modernizacji, ale na początku lat 1990-tych na pewno jeszcze nie było. A już na pewno nie było klimatyzacji i pieca węglowego jednocześnie.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.683 15 0
#55
Lucjanek napisał(a):
jak śmiesz nazywać bublem coś do czego dokumentację przygotował tak znany , szanowany i zacny Pan K.K. ?
Z prostej przyczyny.
Dokumentacja może być wprost perfekcyjna, ale Roco (to tylko przykład) w fazie produkcji mógł coś schrzanić.
Przykładów (np. Tilliga) jest wiele.
Pamiętacie oliwkowy wagon 1 klasy?
Miał mieć 11 przedziałów, ale Tillig mimo dokumentacji pewnie pomyślał "jak to 1 klasa i 11 przedziałów... robimy 10".

Najlepiej modele z oryginałami porówna nam K.Koj na którego czekamy w tym wątku.

EDIT:
MichałK, ja dla przykładu kupuje tylko WARSa z pomarańczowym napisem, bo na 99% wszystko jest ok. Ale co do białego to zdania są podzielone (chodzi o te cholerne drzwi).
 

MichałK

Znany użytkownik
Reakcje
875 9 4
#56
Specjalnie dla kolegi Lucjanek przeczytaj sobie post uważnie, który napisałem wcześniej i nie gorączkuj się :D

Co do profesjonalizmu Pana K.Koja zgadzam się w 100% i tu bez dyskusji.
Zastanawia mnie tylko, że ROCO dostało rysunki co gdzie i jak, a wydało co innego :!: Podobna sprawa była nie tak dawno z restauracyjnym ICC Tilliga, pierwsza partia do kitu, druga już ok (chodzi o malowanie). Ja nie kieruje się tylko umiejscowieniem wywietrzników, skrzyń itd. ok to też jest bardzo istotne ale ważne jest też prawidłowe malowanie i oznakowanie. Roco to raczej poważna firma i model ten nie kosztuje 100PLN więc mam nadzieje że to nie prima aprilis i takie malowanie rzeczywiście było. Wtedy bez dwóch zdań kupuje ten model :!: :D
Amen.[/quote]

zresztą kolega ffox też to zauważył...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.163 504 30
#57
O ile dobrze pamiętam (bo rysunki zniknęły ze strony Roco, ale są chyba wciąż na stronie LokoModel), to na rysunkach Krzysztofa wagon sypialny z długim, kremowym paskiem miał także kremowe drzwi, a model Roco ma drzwi granatowe. Pytanie kolegi MichałK jest więc na miejscu. Znowu odwołam się do swojej pamięci, bo zdjęć żadnych nie mam: wydaje mi się, że w takim malowaniu wagony Wars też występowały. Pytanie, czy ten konkretny wagon, w tym konkretnym czasie, wyglądał tak, jak w modelu?
 

paziu1000000

Znany użytkownik
MSMK
Producent
Reakcje
127 3 0
#59
w tym tygodniu byłem w LokoModelu i tam na razie nic o tych wagonach nie wiadomo, w sensie, jak wyglądają te od Roco w realu. Jak p. Januszowi powiedziałem, że w warsie z białymi zapomnieli drzwi pomalować, to wywalił wielkie oczy. Oczywiście wszystko zależy od tego jaka jest data rewizji, bo na razie nigdzie jej nie mogę znaleźć, a od tej danej zależy, czy malowanie jest schrzanione, czy nie.
 

MichałK

Znany użytkownik
Reakcje
875 9 4
#60
ffox napisał(a):
EDIT:
MichałK, ja dla przykładu kupuje tylko WARSa z pomarańczowym napisem, bo na 99% wszystko jest ok. Ale co do białego to zdania są podzielone (chodzi o te cholerne drzwi).
Z pomarańczowym napisem oczywiście kupuje :D
 

Podobne wątki