• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A/609A/209C

sybic

Aktywny użytkownik
Reakcje
230 71 0
Ja też mam bagażowy i chyba zrobię to tak : na kracie w punkcie styki kropnę klej CA z sodą oczyszczaną.
Utworzony w ten sposób punt z tworzywa doszlifuje, a potem to już skleję klejem do tworzywa.
 

Krzysztof Fiałka

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
1.098 19 0
Jeśli już używacie kleju CA nie zamykajcie wagonu przed całkowitym wyschnięciem oparów kleju, bo jeśli gdzieś zostawiliście odciski palców, nawet najmniej widoczne, będziecie mieć efekt znany z laboratorium CSI.
 

Artur_BJ

Aktywny użytkownik
Reakcje
422 8 0
Tak sobie myślę, że wszystkie dyskusje dot. kolorystyki kratek, poza stwierdzeniem ogólnie jasne/ciemne, przy tej skali i efekcie mają charakter czysto akademicki... :) Do drzwi dałem trochę jaśniejszy niebieski, niż ten RAL 5002. Nie widać różnicy z czarnym w oknach.

20230210_150427.jpg
20230210_150514.jpg
 

Pajares

Nowy użytkownik
Reakcje
86 0 0
Mam takie pytanie odnośnie wagonu półbarowego 113A w epoce IV (oliwkowy):

Jakiego koloru były zasłonki w przedziałach pasażerskich i w przedziale barowym? Nie pamiętam tych wagonów w IV epoce. W epoce V z tego co dobrze kojarzę były ciemnoczerwone z napisem "Wars". Interesuje mnie jednak epoka IV bo z tej właśnie mam wagon i wypadało by go wreszcie jeszcze bardziej urealnić wyposażając w zasłonki i pasażerów.
Oglądałem dziś film Tulipan , w ostatnim odcinku jest scena w wagonie barowym. Zasłony są w kolorze zielonym.
 

mjasinsk

Aktywny użytkownik
Reakcje
515 57 11
W sumie temat mogłem wrzucić do wątku o modyfikacjach ale chyba tutaj też może się znaleźć. Przeróbka "bagażowego" na oświetlony tym razem z wykorzystaniem listwy DCC PELI . Koszt 92 zł czyli taniej niż ESU, a efekt dużo ciekawszy. Przeróbka wymagała nieodracalnego usunięcia z wagonu wystających elementów wnętrza . To jakieś zaczepy byc moze do oryginalnych listw. Listwy PELI dedyskowane są do wagonów Tilig i Roco. Skorzystałem z podłączeń oznaczonych Roco poniewaz idealnie pasowały do miejsca położenia przewodów w wagonie i umożliwiały podłączenie od razu z obu wóżków co było dodatkowym ułatwieniem. Listwę zamocowałem klejem na gorąco w dwóch miejscach. Programowanie nie jest trudne aczkolwiek wymaga małego wysiłku. Standardowo można po zaprogramowaniu adresu włączać całość oświetlenia bez toalet. Żeby był efekt jak na filmie trzeba troszkę pobwić się CV.

 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Artur_BJ

Aktywny użytkownik
Reakcje
422 8 0
To jeszcze ep. V u mnie - farba w kolorze rdzy Ammo Mig na kratce.

20230213_084605.jpg 20230213_084727.jpg

Wyszło "za grzecznie". Liczyłem na efekt obskurnego zacieku, tak jak mi wyszło w kolorze czarnym w ep. VI wcześniej.

Offtop
Ogólnie moje doświadczenie z pędzlem:
Vallejo - najlepsze do matowego obskurnego zacieku. Gruba warstwa. Do zdrapania paznokciem
Mr. Hobby - prawie nie daje zacieku, lśni
Mig Ammo - w sumie najlepiej się układa, też lśni. Ładnie się rozprowadza po malowanym materiale.
No ale jak coś, to w dyskusji o farbach, a nie w wagonach Robo :D
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.373 463 29
farba w kolorze rdzy Ammo Mig na kratce.

Wyszło "za grzecznie". Liczyłem na efekt obskurnego zacieku
Na tych zdjęciach niestety niewiele widać, jeśli chodzi o kolor kraty, ale dlaczego właściwie krata wewnątrz wagonu miałaby być zardzewiała z obskurnymi zaciekami?
 

Artur_BJ

Aktywny użytkownik
Reakcje
422 8 0
dlaczego właściwie krata wewnątrz wagonu miałaby być zardzewiała z obskurnymi zaciekami?
Bo ja piszę o zaciekach z farby. Często taki efekt widać na starych żeliwnych grzejnikach, gdzie powierzchnia jest chropowata, farba nie przylegała zbyt dobrze do podłoża i wraz z wysychaniem tworzyły się zacieki w dół, które fascynowały mnie jako dzieciaka... :)

Tu stojaki od rowerów - bardziej niż zacieki, to po prostu rdza i korozja.
1676283225709.png

A w fimie, z którego to wziąłem, na kratach rzeczywiście nie ma rdzy. Nawet jak na zdemolowany wagon farba trzyma się dobrze :)
 

Marcub85

Aktywny użytkownik
Reakcje
278 8 1
Witajcie,
przymierzam się do przyklejenia kratek w oknach i zastanawiam się nad paroma kwestiami.
1. Klej bezwykwitowy - nie mam doświadczenia. Humbrol Clearfix się nada?
2a. Kolorystyka - kratki w modelu są srebrne i mocno lśnią. Co polecacie do zmatowienia?
2b. Kolorystyka - zauważyłem, że w wersji IC kratki są pomalowane zgodnie z malowaniem drzwi (RAL 5002?), a w oknach kolor wygląda na czarny. To by był schemat na epokę VI, a czy ktoś z Was wie może, czy epoka V miała inny schemat niż cała kratka w szarości/zmatowiałym srebrnym?

Zobacz załącznik 952095

Zobacz załącznik 952093
Znalazłem nieco lepsze zdjęcie tej kratki - akcja pociągu humanitarnego na Ukrainę z marca 2022 (stąd butle tlenowe w przedziale bagażowym), kratka ma kolor szary. A dorzucam jeszcze to drugie zdjęcie ze sprzętem medycznym jako ciekawostkę. Wagon miał przydział stacji Kraków. I jak się dobrze przyjrzeć na koniec przedziału bagażowego to widać że raczej nie jest to lustro, zachowało się okno i widać przedziały za nim. Ale chyba jest tu pleksa...
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.614 107 12
Tak a propos zestawu "ODRA". Czy mi się dobrze wydaje ze na poniższym jeden z wagonów ODRY jest dołączony do "zwykłego" pospiesznego?

 

Artur_BJ

Aktywny użytkownik
Reakcje
422 8 0
Podejrzewam jakieś podciągi na PCB, które zapewniały świecenie bez dekodera (nie analizowałem oryginalnej płytki). Sprawdź napięcie na wyjściu z dekodera (linia sterująca LEDami lub tranzystorem, jakie jest napięcie z dekoderem i bez.
Jakkolwiek odgrzebuję właśnie wypowiedź ze stycznia, to pracując przy innym projekcie znalazłem prawdopodobną przyczynę problemu.
Otóż oświetlenie ROBO jest na wyjściu 0 i 1 podpinanego dekodera (które normalnie służy do oświetlenia końca składu). Na wyjściu F0R i F0L z jakiegoś powodu Railbox przy włączonej funkcji daje 17V, ale przy wyłączonej cały czas jest 3V.
 

Podobne wątki