• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A/609A/209C

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.897 111 11
To dość proste. Kto dysponuje kapitałem ten decyduje. W dalszym ciągu stoję na stanowisku, że pan Przybyłek musi wykonywać projekty na które kapitał ktoś wykłada. Modele TT to jest zapewne fanaberia "kapitału" i nie ma znaczenia czy to się zwróci czy nie. Taki jest foch i tyle. Wystarczy popatrzeć jaka gorączka zapanowała w dziale TT. Kilka osób coś napisało i tyle. TT to jest nisza. Ale jak sie ma kasę to można co się chce.
Błogosławini, którzy za konsultanta do spraw sprzedaży i marketingu nie wybrali kolegi ;)
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.922 121 1
To dość proste. Kto dysponuje kapitałem ten decyduje. W dalszym ciągu stoję na stanowisku, że pan Przybyłek musi wykonywać projekty na które kapitał ktoś wykłada. Modele TT to jest zapewne fanaberia "kapitału" i nie ma znaczenia czy to się zwróci czy nie. Taki jest foch i tyle. Wystarczy popatrzeć jaka gorączka zapanowała w dziale TT. Kilka osób coś napisało i tyle. TT to jest nisza. Ale jak sie ma kasę to można co się chce.
Moim zdaniem, tym tajemniczym inwestorem jest "chińczyk", który odbiera sobie jakiś procent ze sprzedanych modeli za wykonaną formę. Do momentu spłaty, on jest właścicielem i dysponentem formy. Stąd taka duża ilość wprowadzanych modeli na rynek, aby jak najszybciej spłacić to zobowiązanie (formę).
 
Reakcje
53 0 0
Na tablicach relacyjnych dołączonych do modeli dedykowanych do pociągu TLK Przemyślanin, miejscowość Kędzierzyn-Koźle jest napisana przez "ż". Ten błądwyłapał dwa lata temu Kolega @MIKOT 1 w swoim wątku.
Jeżeli już jestesmy w tym temacie, zastanawia mnie brak okien awaryjnych/bezpieczeństwa w modelu do rzeczonego pociągu. Z tego co pisali wcześniej Koledzy, wymiany okien następowały od 1992 roku i dotyczyły wszystkich wagonów. A tu mamy wagon po rewizji z 2011 i ich brak. Czyżby kolejny błąd, czy mamy do czynienia z jakimś "rodzynkiem", który przez tyle lat się uchował bez wymiany:niepewny:
Zobacz załącznik 1065809
ROBO 222380/1
Praktycznie wszystkie wagony 111Aw i 111Ay do samego końca nie miały okien ewakuacyjnych. Były jakieś pojedyncze sztuki. Okna ewakuacyjne montowano w ramach napraw głównych a te wagony miały te naprawy już w XXI wieku i po tychże naprawach wagony wyglądały już zupełnie inaczej tj miały już okna z zaokrąglonymi narożnikami.

A tu Kolegę zaskoczę;) Dzięki informacjom z Forum (dla innych, jak piszą mało istotnych, czepialskich), zaoszczędziłem sporo pieniędzy, nie kupując modeli ROBO, które posiadały ewiedne błędy, niedoróbki itp.
I jak narazie widzę, wrzesień, jeżeli chodzi o wyroby ROBO, również przyniesie sporo oszczędności:cool:
Ty się żalisz czy chwalisz? Kolejny raz "plujesz" na Robo. Kupowanie ich wagonów nie jest obowiązkowe tak jak chwalenie się tym, że sie ich nie kupiło.
Poza tym nie sądzę żeby ta informacja czy je kupiłeś czy nie kogokolwiek interesowała.
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.430 146 0
Jak już mówimy o zaokrąglonych narożnikach okien, to chciałbym zapytać, czy były wagony Y, które od razu z fabryki wyjechały z takimi oknami? Jeśli tak, to jakkie typy, w jakich latach? Czy są zdjęcia takich wagonów? No i druga sprawa - modernizacje. Jakie typy były tak modernizowane, kiedy? Dobrze by było usystematyzować te informacje. :)
 

Prażma

Aktywny użytkownik
Reakcje
135 9 0
Robo zapowiedział (wreszcie) dwa zestawy wagonowe :love::
Ex. Warta relacji Warszawa Wschodnia - Poznań Główny - 7 wagonów oliwkowo-kremowych w tym:
unikatowy wagon barowy czerwono/oliwkowo-kremowy

Ex. Czartoryjski relacji Gdynia Główna - Lublin - 6 wagonów w malowaniu papuga + 1 wagon barowy w klasycznym malowaniu
Więcej informacji pod koniec filmu:
https://www.youtube.com/live/l28ircgq8Ro

Nieco zapomniane modele Robo - Y-greki, w dobie szumnych zapowiedzi TKt48 i SM42 w skali TT ;)
Ano właśnie, może ktoś z Kolegów ma większą wiedzę o tych składach i podzieli się tym na Forum?
 
Reakcje
53 0 0
Jak już mówimy o zaokrąglonych narożnikach okien, to chciałbym zapytać, czy były wagony Y, które od razu z fabryki wyjechały z takimi oknami? Jeśli tak, to jakkie typy, w jakich latach? Czy są zdjęcia takich wagonów? No i druga sprawa - modernizacje. Jakie typy były tak modernizowane, kiedy? Dobrze by było usystematyzować te informacje. :)
Tak bardzo rozległy temat.
Z takimi oknami wyjeżdżały wagony 140A i 141A więc lata 1990-1992. Zdjęć tych wagonów jest bardzo dużo.
Jeśli chodzi o zaokrąglone ramy po naprawach głównych to takie okna dostawały wszystkie typy z trzema stopniami czyli od 111Ah, które miały naprawy główne od przełomu lat 90 i dwutysięcznych. W przypadku wagonów 112A to są wagony 1112Alux z dwoma stopniami i z zaokrąglonymi oknami. Nie pamiętam już teraz czy jedna sztuka czy dwie.
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
53 0 0
Ano właśnie, może ktoś z Kolegów ma większą wiedzę o tych składach i podzieli się tym na Forum?
Jeśli chodzi o Czartoryskiego to ciekawa historia jest taka, że cała akcja przemalowania tych wagonów była samowolą bo nikt tego z centrala nie uzgodnił. Wagony pomalowano słabej jakości farba i dość szybko wyblakły i wyglądały słabo. W Czartoryskim kursowały krótko, potem tułały się po Polsce ale ich żywot dość szybko się skończył.
Autor zdjęcia Krzysiek Dobrzański
https://wrphoto.eu/details.php?image_id=4156&mode=search
1000069409.jpg
 
Ostatnio edytowane:

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.922 121 1
Ty się żalisz czy chwalisz? Kolejny raz "plujesz" na Robo. Kupowanie ich wagonów nie jest obowiązkowe tak jak chwalenie się tym, że sie ich nie kupiło.
Poza tym nie sądzę żeby ta informacja czy je kupiłeś czy nie kogokolwiek interesowała.
Jak się cytuje, komentuje/krytykuje czyjś wpis, warto na początek przeczytać go ze zrozumieniem i przede wszystkim nie wyrywać go z kontekstu toczącej się dyskusji.
Tak swoją drogą, widzę, że objawił się na Forum, kolejny niezłomny "Rycerz ROBO";)
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.600 50 5
Mnie zastanawia jeden fakt, który wynika z niewiedzy. Dlatego chcę to zmienić.
Wydany był wagon barowy w malowaniu papuga, a w składzie Czartoryskiego (w malowaniu papuga) jest "czerwony" bar...
Dziwne to dla mnie. Ktoś wyjaśni, w jakich innych składach pojawiał się bar papuga?
Czy będzie błędem użycie papugowego baru w Czartoryskim?
 
Reakcje
53 0 0
Mnie zastanawia jeden fakt, który wynika z niewiedzy. Dlatego chcę to zmienić.
Wydany był wagon barowy w malowaniu papuga, a w składzie Czartoryskiego (w malowaniu papuga) jest "czerwony" bar...
Dziwne to dla mnie. Ktoś wyjaśni, w jakich innych składach pojawiał się bar papuga?
Czy będzie błędem użycie papugowego baru w Czartoryskim?
Tak. Będzie błędem. 113A Papuga jeździły w warszawskich ekspresach zestawianych z papugowych zetek. (Choć nie tylko).
No i najważniejsze. Jak 113A pomalowali w papugę to tych lubelskich już nie było.

Jak się cytuje, komentuje/krytykuje czyjś wpis, warto na początek przeczytać go ze zrozumieniem i przede wszystkim nie wyrywać go z kontekstu toczącej się dyskusji.
Tak swoją drogą, widzę, że objawił się na Forum, kolejny niezłomny "Rycerz ROBO";)
 
Ostatnio edytowane:

pyro

Aktywny użytkownik
Reakcje
151 1 0
A nie było tak (przynajmniej teoretycznie) że papugi jeździły jako całe składy z reguły? Więc wagon papuga pasuje do np Z papuga?
No właśnie też mnie to zastanawia, bo na zdjęciach z neta w sumie to tylko bar był z serii Y, a pozostałe wagony były już z drzwiami odskokowymi serii Z. Pytanie czy ktoś ma jakąś fotografię gdzie widać skład wagonów Y pomalowany w papugi?
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.634 381 7
Malowanie wagonów określane jako "papuga" wprowadziła na początku 2000 roku ówczesna Dyrekcja Generalna PKP i objęło ono malowanie wyłącznie wagony typu Z dla pociągów kategorii Ex /pamiętam, że był nawet konkurs rozpisany przez DG PKP i wygrała go jakaś tam pracownia/. Jedynym, który wyskoczył przed orkiestrę i pomalował wagony Y /ponoć bez uzgodnienia w Warszawą/ był Zakład Przewozów Pasażerskich w Lublinie. I tak cyrkowy skład jeździł jako Ex "Czartoryski"...
 

pyro

Aktywny użytkownik
Reakcje
151 1 0
Malowanie wagonów określane jako "papuga" wprowadziła na początku 2000 roku ówczesna Dyrekcja Generalna PKP i objęło ono malowanie wyłącznie wagony typu Z dla pociągów kategorii Ex /pamiętam, że był nawet konkurs rozpisany przez DG PKP i wygrała go jakaś tam pracownia/. Jedynym, który wyskoczył przed orkiestrę i pomalował wagony Y /ponoć bez uzgodnienia w Warszawą/ był Zakład Przewozów Pasażerskich w Lublinie. I tak cyrkowy skład jeździł jako Ex "Czartoryski"...
Dzięki za info. Ciekaw jestem czy ROBO podzieli ten set na parę części czy pójdzie jako jeden, bo jeśli w całości to będzie mordować portfel.


Dzięki za linka, musiałem przegapić wcześniej.
 

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.290 33 7
To dość proste. Kto dysponuje kapitałem ten decyduje. W dalszym ciągu stoję na stanowisku, że pan Przybyłek musi wykonywać projekty na które kapitał ktoś wykłada. Modele TT to jest zapewne fanaberia "kapitału" i nie ma znaczenia czy to się zwróci czy nie. Taki jest foch i tyle. Wystarczy popatrzeć jaka gorączka zapanowała w dziale TT. Kilka osób coś napisało i tyle. TT to jest nisza. Ale jak sie ma kasę to można co się chce.
I ten sam kapitał finansuje MTB w TT? A na jaką literę zaczyna się ten kapitał który stoi za wszystkim?
Fajnie jak ludzie nie mający wiedzy z wewnątrz radykalnie oceniają co się opłaca a co nie....
 

RMP

Aktywny użytkownik
Reakcje
692 20 0
Zdjęcia tego wagonu nie ma, a przynajmniej nieposiada takowego Pan Etmanowicz. Projekt malowania opracował Pan Koj na podstawie notatek.
W takim razie może zdjęcia Ex Warta ktoś posiada i się podzieli na forum?
Panowie Koj i Etmanowicz gwarantują jednakowo, że taki wagon istniał.

Tak na boku wtrącę, że jeden lub drugi (lub wspólnie) mogli by popracować nad wydaniem atlasu wagonów osobowych na wzór atlasów Pana Terczyńskiego. Bo jak nie Oni to chyba nikt nie jest w stanie merytorycznie podejść do tego tematu.
 

Podobne wątki