• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A/609A/209C

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.132 88 0
Wszyscy macie rację :ROFL:

Podoba mi się czytelne oznaczanie, czy model jest ekspercki, czy zabawkowy. To moim zdaniem rozwiewa wątpliwości przy zakupach.



Od Roco, Piko itp. tyle polskiej fikcji jeździ, że dziękuję.
PIKO ma Expert i Hobby, więc też wiadomo, co kupujesz.
U pozostałych niestety nie potrafię rozróżnić tych segmentów, bez analizy fotografii oryginałów i konsultacji z ekspertami.
 

krzysiek341

Ostrzeżony
Reakcje
439 294 188
Wszystko się zgadza co napisał Kolega @J1974H0, tylko:
Producent wielokrotnie na firmowym Facebooku na pytania klientów czy wyda model w takim i czy innym malowaniu odpowiadał mniej więcej tak: niestety nie, nie mamy jeszcze odpowiedniej formy, nie te ramy okienne, inne wyposażenie podwozia itp.
To co się stało, że zmienił swoje pryncypia o 180 stopni:niepewny: Presja giełdy... Dziwne.
Po drugie. "Szlachectwo zobowiązuje". Albo chce się uchodzić za markowego producenta, który odtwarza w modelach jak najbardziej zbliżone do oryginału wagony, lokomotywy albo prowadzi się geszeft a la Moniczka.
ale przeczytales to co napisales?chyba latwiej jest dokonac przemalowania modelu z formy z ktorej powstalo setki wagonow niz stworzyc nowa forme do nowego typu wagonu i jak to sie ma tzn biznes robo do moniczki?to chyba nie ten target o ile sie nie myle
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.143 153 7
Zaraz, zaraz... skoro zakładamy, że kupujący to świadoma osoba, więc należy założyć, iż dokonując zakupu czegokolwiek, taka osoba wie, co kupuje. Dlaczego więc Robo ma nie wypuszczać na rynek produktów pomalowanych "fikcyjnie"? Może są świadome osoby, które (świadomie) kupują takie fikcyjne malowania jako takie 'ciekawostki' w miniaturze na zasadzie 'jak by ten wagon wyglądał, gdyby go tak pomalowali'... . A jeśli do sklepu przychodzi modelarz realista, to przecież widzi i wie, że takiego wagonu nie było w rzeczywistości i nie kupi takiego modelu. A jeśli nie wie to poszuka i się doszuka, że nie było. Ja tam bym nie wyciągał wniosków o strzale w stopę bo to trochę jak byś chciał powiedzieć, że ludzie to de...ile i jedynie producent czuwa nad tym co realne, a oni kupują "jak leci"...
Kolega jest spóźniony z tym wpisem i nie czytał ostatniego mojego wpisu TUTAJ, tuż nad wpisem Kolegi...
Jak dla mnie gównoburzę robicie.
Jak dla mnie wszystko zostało wyjaśnione po wpisie Robo a Kolega ciągnie to dalej...
 

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
3.314 272 17
Tak teraz z innej beczki. Mam pytanie do wszystkich Prof. Dr. kol. (mały żarcik), jaka EP09-046 by pasowała do większości wagonów ROBO. Czy do PIKO pasuje mi jest obojętne, chcę wybrać jedną, która by obsłużyła jak najwięcej wagonów ROBO. A ponieważ wielu z was o wiele lepiej siedzi w temacie wagonów ROBO niż ja, prosiłbym o waszą ekspertyzę.

Odpowiedzi proszę w wątku mojej EP09, aby tu nie jechać offtopa.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.694 37 4
Wszyscy macie rację :ROFL:

Podoba mi się czytelne oznaczanie, czy model jest ekspercki, czy zabawkowy. To moim zdaniem rozwiewa wątpliwości przy zakupach.



PIKO ma Expert i Hobby, więc też wiadomo, co kupujesz.
U pozostałych niestety nie potrafię rozróżnić tych segmentów, bez analizy fotografii oryginałów i konsultacji z ekspertami.
Zgadza się, jest wyróżnik "Hobby" u Piko, Roco czy Matrix malują oryginał w swoje niepowtzralne barwy jak 18 201 czerwona czy 103 jako Rheinglod, ale te oryginały jeździły kilkanaście dni w epoce 6. I dlategpo jest model a niemcy nazwali takie coś "Fantasiemodell". Takie modele wydął Tillig np Y-ki w malowaniu kremowo zielonym/ czerwony jako 1/2 kl i czerwoną 1 kl, kuszetkę i pocztę, długie Halberstadty jaki Z2 Bautzen czy Görlitz czy 127 A. Same fikcje. A na bazie Reko nie mogą spolonizować wagonu chyba 4AM. Ale na makiecie śmiga SU46 z Wawelem na wagonach juniorkach tylko brakuje na makietach polskiego parowozu na bazie BR 98 z tendrem jaki wydali.
 

Artur_BJ

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 8 0
Jakiś czas temu na podstawie wydruków ze starej strony PKP Intercity lansowałem tezę, że "pomarańczowy" wagon barowy ROBO odwzorowuje jakieś rozróżnienie wagonów w jaśniejszych/ciemniejszych barwach. Niestety (albo na szczęście) po dogłębnej analizie tych grafik okazało się, że to nieprawda... na części wydruków po prostu było więcej żółtego atramentu... to wszystko :) Strona PKP Intercity na pewno dwadzieścia lat temu nie dzieliła wagonów barowych na pomarańczowe i czerwone. Wycofuję się więc z takej "teoryji"

Insza inszość, że inspirująca była wypowiedź byłego pracownika szopy w Grudziądzu, który napisał w wątku o SN61, że żadnego próbnika nie było, malowano tym, co było pod ręką, a kolory sobie płowiały... :)

Nie wiem też czy już zwrócono uwagę na nr 000 wagonu, który wskazywałby na jakiś wczesny egzemplarz. Chętnie bym się dowiedział czegoś więcej...
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.464 148 0
Ja zaś cały czas czekam na zdjęcia oryginału na podstawie których stworzony zostanie ten model barowego "pomarańczowego". I nie chodzi mi o to jedno zdjęcie z Wrocławia. :)
 

SU45-122

Nowy użytkownik
Reakcje
7 0 1
Czy wagon 1 klasy z epoki Va, który ma się ukazać nie powinien mieć kremowego pasa nad linią okien zamiast żółtego?
Pytanie już padło, a ja zadam szersze pytanie, czy ktoś z kolegów, może posiada wiedzę, czy była jakaś zasada co do malowania kremowych pasów na wagonach 1kl. czyt.w jakich latach, bądź po jakich naprawach, bądź jakie zakłady naprawcze wykonywały taki sposób malowania.
Ewentualnie w którym momencie powrócono, do żółtego pasa, oznaczającego pierwszą klasę?
 

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
658 35 1
Moglibyście jaśniej, bo ja już się pogubiłem:

Czy chodzi o to, że wszystkie to malowania PKP Intercity, w dwóch wersjach: nowe szaro-granatowe (czy to jest właśnie malowanie "prestiżowe"?) oraz stare, kremowo-czerwone?
Czy też są trzy malowania: IC (jakie, szaro-granatowe "prestiżowe"?), TLK (jakie to jest? PKP IC zawsze używało do pociągów TLK wagonów w takim samym malowaniu, co do IC i IEx) i stare kremowo-czerwone?

I powtarzam, nie ma czegoś takiego, jak ICCC.
Panie Andrzeju - "malowanie TLK" to takie umowne określenie malowania pomarańczowych odcieni w kształcie okręgu dla klasy 1 i niebieskich dla klasy 2, stosowane mniej więcej 10-15 lat temu. Moim zdaniem ładniejsze niż to szare "IC", dopóki czarny pas okienny nie doszedł nowych wagonach.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.984 121 1
Informacje z Newslettera - ROBO Modele

MAV Tokai Express
Mamy kolejną fascynującą nowość do zaprezentowania - zestaw 4 wagonów typu 130A i 131A w malowaniu węgierskiego przewoźnika MAV.
Zestaw będzie dostępny w sprzedaży zarówno w naszym sklepie internetowym jak i w sklepach stacjonarnych. Sprzedaż ruszy w połowie tygodnia.
W latach 1979-1980 Zakłady Cegielski w Poznaniu dostarczyły do MAV aż 293 wagony (80 wagonów 1. klasy i 213 wagonów 2. klasy). Te wagony były wykorzystywane w pociągach ekspresowych, takich jak Tokai Express, łączących Budapeszt z głównymi miastami Węgier.
Polskie wagony Y stały się najliczniejszą rodziną wagonów pasażerskich używanych przez MAV. Przez trzy dekady można je było często zobaczyć na węgierskich kolejach.
Wagony te posiadają charakterystyczne oznaczenia epoki IV z początku lat 80. z jasnoszarym dachem i białymi napisami, które były powszechne do połowy lat 90. Wzbudzają one sentymentalne wspomnienia o "miłych starych czasach".
W porównaniu z polskimi wersjami wagonów typu Y, modele te różnią się nieznacznie w rozmieszczeniu selektywnych skrzynek przełączających na podwoziu oraz kształcie skrzynki na akumulatory.
Dodatkowo, w zestawie znajdują się elementy wykonane z trawionej blaszki, takie jak tablice kierunkowe i przełączniki, które można samodzielnie zamontować pod krawędzią wagonu.
Modele pociągów Tokai Express zostały starannie wykonane z dbałością o szczegóły zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. W przedziale pierwszej klasy znajduje się 6 miejsc z malowanymi zagłówkami i stolikami przy oknach. Model drugiej klasy oferuje 8 miejsc w przedziale, z różnymi kolorami wnętrza. W każdym przedziale znajdują się półki na bagaż oraz dokładnie odwzorowana ścianka z drzwiami wejściowymi do poszczególnych przedziałów. W zestawie znajduje się również woreczek z długimi przewodami, które można zamontować na czole każdego wagonu.
[...]


proxy.png
 
Ostatnio edytowane:

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.143 153 7
Informacje z Newslettera - ROBO Modele

MAV Tokai Express
Mamy kolejną fascynującą nowość do zaprezentowania - zestaw 4 wagonów typu 130A i 131A w malowaniu węgierskiego przewoźnika MAV.
Zestaw będzie dostępny w sprzedaży zarówno w naszym sklepie internetowym jak i w sklepach stacjonarnych. Sprzedaż ruszy w połowie tygodnia.
W latach 1979-1980 Zakłady Cegielski w Poznaniu dostarczyły do MAV aż 293 wagony (80 wagonów 1. klasy i 213 wagonów 2. klasy). Te wagony były wykorzystywane w pociągach ekspresowych, takich jak Tokai Express, łączących Budapeszt z głównymi miastami Węgier.
Polskie wagony Y stały się najliczniejszą rodziną wagonów pasażerskich używanych przez MAV. Przez trzy dekady można je było często zobaczyć na węgierskich kolejach.
Wagony te posiadają charakterystyczne oznaczenia epoki IV z początku lat 80. z jasnoszarym dachem i białymi napisami, które były powszechne do połowy lat 90. Wzbudzają one sentymentalne wspomnienia o "miłych starych czasach".
W porównaniu z polskimi wersjami wagonów typu Y, modele te różnią się nieznacznie w rozmieszczeniu selektywnych skrzynek przełączających na podwoziu oraz kształcie skrzynki na akumulatory.
Dodatkowo, w zestawie znajdują się elementy wykonane z trawionej blaszki, takie jak tablice kierunkowe i przełączniki, które można samodzielnie zamontować pod krawędzią wagonu.
Modele pociągów Tokai Express zostały starannie wykonane z dbałością o szczegóły zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. W przedziale pierwszej klasy znajduje się 6 miejsc z malowanymi zagłówkami i stolikami przy oknach. Model drugiej klasy oferuje 8 miejsc w przedziale, z różnymi kolorami wnętrza. W każdym przedziale znajdują się półki na bagaż oraz dokładnie odwzorowana ścianka z drzwiami wejściowymi do poszczególnych przedziałów. W zestawie znajduje się również woreczek z długimi przewodami, które można zamontować na czole każdego wagonu.
[...]


Zobacz załącznik 985284
Czy nie lepiej umieścić ten wpis w 'Nowościach 2023 nie-PKP'? Rozumiem, że to Y-greki, ale piszemy tutaj w domyśle o naszych przewoźnikach ;)
 

Podobne wątki